ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “В ЛІСІ Є ЗЕЛЕНА ХАТА”

II семестр

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4

Урок 70. ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “В ЛІСІ Є ЗЕЛЕНА ХАТА”

Мета: вдосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку самостійність; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати естетичний смак.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Вправи для розвитку дихання

– “Задми свічку”;

– ” Понюхай квіточку “;

– ” Пий чай із блюдця “;

– ” Подми

на кульбабку “;

– “Насос”;

– ” Годинник”.

2. Читання скоромовки “дощиком”

Діти читають хором:

– накрапає дощ (тихо);

– дощ сильнішає (голосніше);

– злива (голосно);

– дощ слабшає (тихіше);

– дощ припинився (читання припиняється).

Скрекоче сорока сороці:

– А я у сорочій сорочці!

Сорока сороці скрекоче:

– А в мене яєчко сороче!

О. Орач

3. Робота над чистомовкою

Ку-ку-ку, ку-ку-ку!

Сидить пташка на сучку!

Ки-ки-ки, ки-ки-ки!

Посадили огірки!

Ко-ко-ко, ко-ко-ко!

Люблю свіже молоко!

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО

ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання вірша.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

– Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою – в лігві спати.

Як зачує він весну –

Прокидається від сну. (Ведмідь)

– Сьогодні ми прочитаємо вірш про ведмедів, автором якого є Платон Воронько.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання вірша П. Воронька “В лісі є зелена хата” вчителем (с. 75)

– Хто живе в лісовій зеленій хаті?

2. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Вереда – вередлива людина; той, хто вередує.

Кошівка – те саме, що кошик.

2) Читання стовпчиків слів “луною” за вчителем.

Поснули набрида

Шепоче ведмежата

Найменший в кошівці

– Прочитайте слова здивовано; сердито; байдуже.

Фізкультхвилинка

3. Читання вірша учнями

– З якою інтонацією слід читати слова ведмедиці? (Заспокійливо, ласкаво)

– Ведмежати? (Роздратовано, вередуючи)

4. Гра “Торнадо”

– Починайте читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.

– Яким ви уявляєте синка-ведмедика?

– Якою – його маму?

– Як поетові вдалося створити такі художні образи?

5. Гра “Читає Незнайко”

Учитель читає вірш, навмисне припускаючись помилок. Учні мають помітити їх і виправити.

В лісі є красива (зелена) хата,

Там поснули ведмежата,

А найменший – вереда,

Любій (сивій) мамі набрида.

Каже: “Я не хочу спати,

Утечу мерщій (вночі) із хати,

Коли меду не даси,

Риби, масла (сала), ковбаси!”

6. Робота за ілюстрацією

– Розгляньте малюнок.

– Кого на ньому зобразив художник?

– Розкажіть, якою є ведмедиця; вередливе ведмежа?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

– Хто є його автором?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “В ЛІСІ Є ЗЕЛЕНА ХАТА”