Характеристика образа Медея в трагедіях Еврипида
Медея – центральний персонаж однойменної трагедії. Дія драми відбувається в Коринфі, де М. зі своїм чоловіком Ясоном і двома дітьми перебуває у вигнанні після вбивства фессалийского пануючи Пелия. Основою сюжету є помста Медеи Ясону, що залишив неї заради одруження з дочкою коринфского пануючи Креонта. М. грозить жорстоко помститися кривдникам.
Побоюючись її гніву, цар Креонт велить їй і дітям негайно відправлятися в нове вигнання. Під прийменником пристрою долі дітей М. домагається одноденної відстрочки, але ще не знає, як саме помститься
Заручати підтримкою егея, М. створює план мести: вона відновлює вдаваний мир з Ясоном і благає його залишити при собі дітей, яких і посилає до царівни з подарунками – отруєним пеплосом (плащем) і вінцем Надягши їх, царівна й потім її батько гинуть у страшних мученнях, а М. убиває дітей, що вернулися додому, і на чарівній колісниці вислизає з їхніми тілами від враженого горем Ясона. Основною характеристикою
Головним супротивником М. протягом всієї трагедії виступає Ясон. Первісне положення М. змальоване Еврипидом як положення жертви Вона пасивна, нещастя сиплються на неї одне за іншим, зраду доповнює вигнання, і вона не знає, що протиставити цьому, крім неоформленого бажання мести, що коментується хором як зовсім справедливе й законне. Хор також не заперечує проти її наміру вбити суперницю.
Однак сила відповідної дії М. поступово наростає. Переломним моментом служить поява в її будинку афінського царя егея. егей бездітний, і його Горе, видимо, наводить М. на думку про вбивство дітей, що буде найстрашнішою помстою. Однак проти плану вбивства дітей хор уже рішуче протестує, визначаючи тим самим границю, переступаючи яку вона обертає ситуацію в протилежну, роблячи вже Ясона жертвою страшного беззаконня.
Хор явно співчуває тепер не М., а Ясону, которийлишен навіть останнього права поховати своїх дітей або просто попрощатися сними.