ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК”
II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ
Урок 106. ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК”
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Летів горобчик, сів на стовпчик.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
Шура, як весна…, зима
Кожушок в мішок…, настала
А як знов прийшла…, нема
До мішка, а там – …! сховала
Залишилось…,- пушок
Трішки шкіри та…, небагато
Та ще гудзики й… мішок
Миші влізли до… кожушка
І погризли…, залишився
Лиш шматочок…- мішка
Ось історія
Край – … (грай, рай, вибирай…)
Їжачок – … (павучок, бочок, черв’ячок, реп’яшок…)
Весна – … (красна, ясна, голосна…)
М’яч – … (скач, не плач, удач…)
Усмішка – … (книжка, мишка, кішка…)
Ча-ча-ча – звірі граються в…(м’яча).
Ці-ці-ці – нападаючі – …(зайці).
Чу-чу-чу – вовк ударив по…(м’ячу).
Ця-ця-ця – судить гру у них…(вівця).
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парі. Гра “Обличчям до обличчя”
Учні повертаються одне до одного і переказують оповідання в парах.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ
– Сьогодні ми прочитаємо оповідання української письменниці Віри Артамонової.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
– Прочитайте назву твору (с. 120).
– Спробуйте передбачити, про що в ньому йтиметься.
– Назвіть персонажів оповідання.
Хлів – будівля для свійської худоби та птиці.
Почує гілля
На подвір’ї зійшов
Веселочки зернятка
Вигаднику заперечливо
Жартівник гіллястий
Фізкультхвилинка
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
– Де ріс ясен?
– З чим автор порівнює листочки маленького ясенка?
– Який випадок із життя хлопчика описано у творі?
– Як мама називала Володю? Чому?
– Яким ви уявляєте хлопчика?
– Що можете сказати про його характер?
– Чому мама запропонувала пересадити ясенка?
– Чому хвилювався Володя?
– Які звуконаслідування використовує автор в оповіданні?
– Назвіть дійових осіб оповідання.
– Прочитайте оповідання за особами.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра “Закінчи речення”
– Сьогодні на уроці я вчився…
– Найбільше мені сподобалося…
– Я запам’ятав…
– Хочу навчитися…
– Урок завершую з… настроєм.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти продовження оповідання.