ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ЗНАНЬ”

Мета: ознайомити учнів з новим розділом “У країні знань”; привернути увагу до засобів створення різних за жанрами творів; розширювати словниковий запас школярів; розвивати навички виразного читання, кмітливість, пам’ять, логічне мислення, уяву, вміння обгрунтовувати свою думку; виховувати любов до художнього слова, інтерес до знань, до нових відкриттів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні у нас незвичайний урок –

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає

до нас.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 106)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в групах. Гра “Дуель”

Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом рубрики “Повтори і пригадай”. Оцінюють відповіді одне одного.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Вступна бесіда

– Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ.

– Прочитайте його назву.

– Які твори будемо вивчати в цьому розділі?

– Які твори письменників ми вже вивчали?

2. Гра “Продовж речення”

– Вивчаючи твори цього

розділу, я навчуся…

– Я дізнаюся…

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Бджілки”

Самостійне напівголосне читання учнями статті “Країна знань не має меж” (с. 129)

– Якою є країна знань?

– Чому вона ніколи не перестає нас дивувати?

– Які оповідання називаються науково-художніми?

– Про що розповідається в історичних оповіданнях?

2. Фізкультхвилинка

3. Робота в групах

– Прочитайте тексти.

– До якого типу вони належать?

1) В Україні найбільш поширені два види зайця: біляк і русак. Обидва влітку буро-сірого кольору. До зими русак трохи світлішає, а біляк різко змінює забарвлення хутра на чисто біле. Біляк живе в лісі – це лісовий заєць. Удень біляк спить, а вночі виходить на годівлю. Взимку він харчується корою дерев. Заєць біля дерева часто піднімається на задні лапи, щоб дістати кору, яка більш м’яка. Найчастіше гризе він молоді осики, берізки, бігає на берег річки, щоб поласувати м’якою корою верби.

Біляка рятує також біла шуба під колір снігу, а русак на полі схожий на пеньок або камінь, припорошений снігом. Однак заяче плем’я досить живуче. Зайчиха приносить 3-4 посліду на рік від 3 до 10 дитинчат у кожному. Перші зайчата народжуються, як правило, в березні, останні – у вересні. Після народження дитинчат зайчиха, нагодувавши, залишає їх на 2-3 дні. Зайчата весь цей час сидять у траві нерухомо, що рятує їх від хижаків. Ще 3-4 рази погодує їх мати або інша зайчиха. А через 1,5-2 тижні після народження зайчата починають самостійно годуватися рослинами.

2) Настала осінь, але зайчик залишався все ще сіреньким. Йому дуже хотілося поміняти шубку. Він гасав по лісу, вискакував на сусіднє поле, підбирав покинуту моркву, листя капусти.

Ось уже геть усе листя облетіло, навіть дуб почав осипатися. А зайчик усе ще був у сіренькій шубці, що подекуди вже трохи пошарпалася, особливо на боках. Це стало помітним після того, як він мчав від лиски через зарості терну та шипшини. Спогад про це залишила величезна подряпина на лівому боці, яка спершу довго заживала, а зараз виднілася на його шубці.

Страх як хотілося змінити шубку. Зайчик це чув від старших зайців, а сам ще ніколи не міняв. Він навіть не знав, як це буде. Але скоріше б уже геть усе листя облетіло й почали прилітати білі мухи. То буде сигналом, що час змінити вбрання. Його довгі вуха сторожко ловили кожен звук. Помітити його серед пожухлої осінньої трави було дуже важко. От тільки двоє темних очей світилися серед трави, як дві тернини. Такими тернинами вони й залишаться, навіть коли зима накаже йому змінити вбрання.

3) Наприкінці минулого року виповнилося 110 років з дня народження академіка С. О. Лебедєва – творця першого комп’ютера в СРСР та континентальній Європі, основоположника вітчизняного комп’ютеробудування, який, крім величезної кількості досягнень у цій галузі, вперше у світі реалізував розпаралелювання процесу обробки інформації.

4. Опрацювання вірша Ганни Черінь “Мусим вчитись – я і ти”

Виразне читання вірша вчителем

– До кого звертається поетеса?

– До чого вона закликає нас?

– Що є найкращим скарбом в житі?

– Як ви розумієте останні рядки вірша?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Мені було цікаво…

– Свою роботу на уроці оцінюю…

– Урок завершую з… настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати запитання за змістом статті “Країна знань не має меж” (с. 129).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ЗНАНЬ”