ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”. ЖАНРИ ПРОЗИ

Мета: почати ознайомлення учнів з новим розділом “У країні дитинства”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб, визначати головну думку твору; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати працелюбність, наполегливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок!

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Артикуляційна гімнастика

– “Кицька”.

Губи в

посмішці, рот відкритий, кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.

– “Піймати мишку”.

Губи в посмішці, відкрити рот, вимовити “а-а” і прикусити широкий кінчик язика (зловили мишку за хвостик).

– “Конячка”.

Витягнути губи, відкрити рот, поцокати “вузьким” язиком (як цокають копитами конячки).

2. Гра “Нумо, прочитай”

– Складіть слова, переставивши букви.

Трфуки

Мьіфл

Олбтуф

Іфніш

(фрукти)

(фільм)

(футбол)

(фініш)

III.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Ти – мені, я – тобі”. Робота в групах

Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом розділу “Пейзаж у прозових творах”. Оцінюють роботу одне одного.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ.

– Прочитайте його назву.

– Як ви вважаєте, про що йтиметься у творах цього розділу?

– Які за жанром твори ми будемо вивчати?

– Твори яких авторів будемо читати?

– З ким із них ми вже знайомі?

– А з ким познайомимося?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання вступної статті до розділу учнями в парах

– Якою темою об’єднані твори розділу?

– Чому дитинство називають найцікавішою порою?

– Доберіть синонім до слова кортить. (Хочеться)

2. Опрацювання тексту Івана Сенченка “Скажіть, будь ласка, чи є у вас молодша сестра…?”

1) Виразне читання тексту вчителем.

– Чи сподобалось вам оповідання?

– Які почуття воно у вас викликало?

– Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2) Словникова робота.

Читання слів “луною” за вчителем, а потім – мовчки

Ім’я

Кликати

Сусіди

Граєтеся

Терпець

Розкажіть

Клопоту

Образитися

– У якій колонці всі слова є іменниками?

– До якої частини мови належать слова другої колонки?

– Доберіть синоніми до слова клопоту. (Мороки, турботи)

3) Фізкультхвилинка.

4) Гра “Бджілки”.

Самостійне напівголосне читання оповідання учнями

5) Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

– Яке питання ставить нам автор?

– Які почуття він передає в цьому запитанні?

– Як звати головного героя?

– Як звати його сестру?

– Як він ставиться до запитань молодшої сестрички?

– Як ви розумієте слова “урвався терпець”?

– Якими словами автор передає щирість, безпосередність маленької дівчинки?

– З якою інтонацією слід читати слова автора? А з якою – слова Ніни?

6) Робота в парах.

Розігрування діалогу між Олегом і Ніною.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Я зрозумів…

– Мені найбільше сподобалося…

– Хотів би ще дізнатися…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати розповідь про своїх молодших братиків і сестричок.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”. ЖАНРИ ПРОЗИ