ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ”
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Зранку злива здивувала –
Всю пилюку позмивала:
З листя, з прутиків лози,
Із сухої дерези.
Після зливи і грози –
Світ чистіший від сльози.
Г. Чубач
Вода, водичка, підводний, водій, водяний.
Мило, милуватися, мильниця, милитися, мильце.
Гуси, гусячий, гусінь, гусак, гусятниця.
– Прочитайте прислів’я, поясніть їх значення.
(Слово до слова – зложиться мова.)
ВІД ДОБ РО ГО СЛО BA І ЛІД РОЗ МЕР
(Від доброго слова і лід розмерзає.)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
– Які жанри усної народної творчості ви знаєте?
– Чому приказки, прислів’я, загадки називають народними творами? Хто їх автор?
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву (с.21).
– Які твори називають авторськими?
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
– Про що пише автор?
– Чи не здається вам, що автор наділив дерева людськими властивостями? Поясніть свою відповідь.
– Які слова
– Як дзюркоче в гайку струмочок?
– Як бринить у саду бджілка?
– Послухайте вірш і відгадайте його назву.
Сонечко всміхнулось,
Вийшло на поріг,
З лісом привіталось
І заплакав сніг.
Розбіглися струмочки
По усій землі,
Пташки, немов дзвіночки,
Співають на гіллі.
– Які слова вам допомогли відгадати, що автор змальовує весну?
Фізкультхвилинка
– За назвою вірша “Прийшла осінь” здогадайтеся, які картини природи намалює словом його автор.
– Послухайте, як змальовує осінь у своєму вірші поетеса М. Хоросницька.
Нарядилась осінь
В дороге намисто,
Золоте волосся
Розплела над містом.
Кольорові фарби
Вийняла з кишені
І малює осінь
Жовтим по зеленім.
Здогадатись можна
В парку по деревах:
Є червона фарба
В неї і рожева…
Ще й відтінків різних
Безліч осінь має,
А стрункі ялини
Боком обминає…
Їй не шкода фарби
Й часу ні хвилини –
Колються нечемні
Сосни та ялини.
– Які слова допомогли вам відчути красу і різнобарвність осені?
– Яке з поданих речень може бути початком забавлянки? (Ой чук-чуки, чуки-на!)
– Визначте настрій вірша, у якому є такі слова: чудова погода; найкраща погода.
– Як ви вважаєте, чому завдання вам запропонувала саме авторська скринька?
– Спробуйте передбачити, які твори чекають на зустріч із вами.
– Чим вони можуть бути схожі на твори з розділу “Народні дитячі пісні та малі жанри”?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Який розділ ми почали вивчати?
– Які твори чекають на зустріч із вами?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати загадки про птахів, щоб загадати їх однокласникам.