Виразне читання вірша Ш. Петефі “Коли ти муж, будь мужнім…”
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС
ІІ семестр
ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ
УРОК № 51
Тема. Виразне читання вірша Ш. Петефі “Коли ти муж, будь мужнім…”
Мета: вдосконалювати навички виразного читання, працювати над інтонацією, логічним наголосом, навчати особливостей прочитання ліричного твору на прикладі поезії Ш. Петефі “Коли ти муж…”; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: картки з позначками для розбору вірша, текст поезії.
ХІД УРОКУ
I. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього
II. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
– Величезна роль слова у житті людини:
Есть слова – словно раны, слова – словно суд,-
С ними в плен не сдаются и в плен не берут.
Словом можно убить, словом можно спасти,
Словом можно полки за собой повести.
Словом можно продать, и предать, и купить,
Слово можно в разящий свинец перелить.
В. Шефнер
– Але щоб повести за собою полки, треба це слово промовити так, щоб ніхто не залишився байдужим. Як це зробити, ми дізнаємося на уроці виразного
ІІІ. Підготовка до виразного читання. робота з текстом
1. Бесіда
– Який настрій передає автор у своєму вірші? (Бадьорий, впевнений, оптимістичний)
– Чи змінюється настрій ліричного героя протягом вірша? (Ні, він залишається таким самим.)
– В якому ритмі потрібно читати цей вірш? (У середньому темпі, не швидко й не повільно)
– Яке почуття хотів передати у поезії автор? (Впевненість у своїх переконаннях, прагнення змінити життя інших людей)
Висновки. Завдання читача – передати почуття гордості поета за справжніх чоловіків, прагнення автора – переконати слухача у справедливості своїх ідеалів, допускаючи навіть категоричність у висловленні своєї думки, ствердити оптимістичний погляд на майбутнє.
Читати треба енергійно, бадьоро, впевнено.
2. Складання партитури 1-ї строфи вірша
Завдання Переконати бути незалежними, мужніми. Запевнити, що не треба боятися долі |
– підвищення голосу
– пониження голосу
__ – логічний наголос
|| – коротка пауза
||| – довга пауза
– перенос паузи на наступний рядок.
3. Подальше складання партитури
IV. Виразне читання поезії за складеною партитурою
V. Домашнє завдання
Вивчити вірш “Коли ти муж…” напам’ять. Створити свій образ (яких мужніх людей ти знаєш?).