Виклад п’єси Брехта “Галілей”
Принципи наукового природознавства, що скасовують встановлену церквою ієрархію явищ, додаються до соціальних відносин, штовхаючи до висновків про необхідність скасування соціальної нерівності. Це і робить вчення Галілея таким небезпечним для можновладців, тому-то вони і віддають Галілея в руки інквізиції. Галілей відступає перед загрозою тортур та публічно зрікається істини, в якій він насправді переконаний. У п’єсу входить дискусія про те, як поставитися до вчинку Галілея. Його учень Андреа Сарті, спочатку обурений слабкістю духу, виявленої
Я був ученим, Який мав безприкладні і неповторні можливості. Адже саме в мій час наука вийшла на ринкові площі. За цих зовсім виняткових обставин стійкість однієї людини могла б викликати великі
“Хай буде світло! – Проголосив Всевишній
І наказав, щоб Сонце з цих пір
Навколо Землі, без зволікання зайвою,
Оберталося надалі, – і скінчений розмова!
Хотів Господь, щоб кожен індивід
Крутився кругом того, хто вище трішки варто!
І холуї обертатися стали кругом людей, що мали вагу
І на Землі, сирої і грішної, і в синіх заплавах небес! ..
Ось це, добрі люди, і є великий порядок світу…
Закон законів, правило правил.
Але що ж сталося з ним, уявіть собі, добрі люди!
(Співає)
Схопився вчений Галілей,
Відкинув Святе писання,
Схопив трубу, закусив губу,
Оглянув відразу весь всесвіт.
І Сонцю сказав: кроку робити не смій!
Нехай весь Всесвіт, тремтячи,
Знайде інші кола;
Відтепер стане пані
Крутитися кругом прислуги!
Хлоп господареві грубить,
Собаки розжиріли,
А співочий зустріти
Норовить заутреню в ліжку “. Брехт вустами Галілея недвозначно засуджує вченого, здатного поступитися науковою істиною через що б не було; письменник бачить у цьому зраду не тільки перспектив науки, а й інтересів соціального майбутнього людства. Остаточна редакція п’єси з’явилася в Америці як раз в той час, коли там тільки що була виготовлена і тут же скинуто на Хіросіму і Нагасакі атомна бомба. Брехт виносив своєю п’єсою безкомпромісний вирок її творцям. “Атомна бомба як технічна та як суспільне явище – кінцевий результат наукових досягнень та громадської неспроможності Галілея”, – писав Брехт. У п’єсі незримо присутній Джордано Бруно. Він був спалений живцем, але кати не добилися від нього жодної поступки церковному мракобісся. Саме в Джордано Бруно бачить Брехт ідеал вченого, до кінця вірного правді розуму і науки. В одній зі сцен, ще до того як Галілей постає перед судом інквізиції, маленький чернець запитує його: “А чи не думаєте Ви, що істина – якщо це істина – вийде назовні і без нас?”. І чує у відповідь: “Ні, ні і ні! Назовні виходить рівно стільки істини, скільки ми виводимо. Перемога розуму може бути тільки перемогою розумних “. Ці слова могли б стати епіграфом до всієї творчості Бертольта – Брехта. Він не втомлювався стверджувати цю думку кожним своїм твором. Всі його п’єси – заклик до розуму, не до прозового розуму чи вузької розважливості, а до того жагучому розуму, який рухає людство вперед. І в кожній з п’єс Брехт веде розмову про діалектику доброго і злого в людині, про його соціальної залежності і про необхідність для людини піднятися над цією залежністю і усвідомити свою відповідальність за стан світу, за його сьогодні і завтра.
Схожі твори:
- Трагічна доля Галілея (за драмою Б. Брехта “Життя Галілея”) Бертольд Брехт (1898-1956) своєю світовою славою зобов’язаний театру. Наприкінці 20-х років Брехт сформовує теорію “епічного театру”, який був протилежністю “драматичному”. Головний принцип епічного театру Брехта – “ефект очуження”. Цей принцип передбачає незвичайне зображення звичайного. Проблеми моральної відповідальності людини за все, що відбувається в світі, Брехт гостро поставив у драмі “Життя...
- “Характеристика Галілео Галілея за твором Бертольда Брехта “Життя Галілео Галілея” Головний герой драматичного твору від Бертольда Брехта Галілео Галілей – видатний вчений з Італії, якому вдалося спростувати вчення Арістотеля про небесні тіла, створити телескоп і повністю прославитися в науковій галузі, зробивши там багато нових відкриттів. Через своїх таланти Галілео Галілей піддавався гонінням, його справа розглядалася в суді інквізиції. Через все...
- Трагічна доля Галілея за драмою Бертольта Брехта “Життя Галілея” Трагічна доля Галілея за драмою Бертольта Брехта “Життя Галілея” Бертольт Брехт увійшов в історію німецької літератури як оригінальний поет і прозаїк, теоретик мистецтва, але своєю світовою славою він забов’язаний театру. Драми Брехта завоювали собі сцени всього світу. Ранні твори його пов’язані з епохою Першої світової війни і революційної кризи в...
- “Чи актуальні нині проблеми відповідальності вченого за свої відкриття” за п’єсою Б. Брехта “Життя Галілея” Свою п’єсу під назвою “Життя Галілея” Бертольд Брехт написав у 1939 році, але надрукована вона була тільки у 1943 році в Сполучених Штатах. Але наприкінці Другої світової війни скинута на Хіросіму атомна бомба примусила драматурга переосмислити уроки сучасності і переробити п’єсу. Таким чином цей твір став відлунням надто трагічних для...
- Характеристика образу Галілея за драмою Б. Брехта “Життя Галілея” Галілео Галілей – італійський вчений доби Відродження, що підтвердив геліоцентричну теорію світобудови. Його історією життя зацікавився відомий німецький письменник Бертольд Брехт і згодом написав драму “Життя Галілея”. Герой належить до неоднозначних образів в літературі. Читач бачить його як у миті геніальних наукових відкриттів, так і у миті моральної слабкості. Галілей...
- Скорочено “Життя Галілея” Брехта Пані Сарті, економка Галілея, мати Андреа. Людовіко Марсілі, багатий молодий чоловік. Пріулі, куратор університету. Сагредо, друг Галілея. Вірджинія, донька Галілея. Козімо Медічі, великий герцог Флоренції. Кардинали, інквізитори, вчені, солдати, монахи та інші. Галілео Галілей, учитель математики у місті Падуя, хоче довести що теорія Коперніка про будову Всесвіту дійсно вірна. Він...
- Образ Галілео Галілея у драмі Бертольда Брехта “Життя Галілея” Неоднозначність образу Галілео Галілея у драмі Бертольда Брехта “Життя Галілея” Ім’я Бертольда Брехта, видатного німецького поета, драматурга, в історії літератури XX ст. пов’язане з утвердженням новаторського театру, що дістав назву епічного. Душею творчих пошуків Брехта була настанова на активне втручання мистецтва в життя, перебудову психології глядача, мобілізацію його розуму та...
- Істина – дитя часу Роздуми над долею вченого за пєсою Б Брехта Життя Галілея Доля вчених у світовій історії здебільшого тяжка і трагічна. За давніх часів церква піддавала їх гонінню, спалювала на вогнищах, не визнавала їхнє вчення, змушувала відмовлятися від своїх переконань. Та й світська влада не поспішала вшановувати геніїв науки, якщо їхнє вчення не вписувалося в ідеологічні рамки провладного режиму. Кожна історична доба...
- Неоднозначність образу головного героя твору Бертольда Брехта “Життя Галілея”. Інтелектуальний характер драми УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас II семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. УРОК № 35 Тема. Неоднозначність образу головного героя твору Бертольда Брехта “Життя Галілея”. Інтелектуальний характер драми Мета: допомогти учням розкрити неоднозначний образ Галілея, основну думку та її художнє втілення у творі; розвивати навички аналізу драматичних творів,...
- Виклад п’єси Брехта “Добра людина із Сичуані” На початку 30-х рр.. Брехт створив п’єсу “Мати” за мотивами однойменної повісті Горького, продовживши дію до 1917 р. і ввівши ряд моментів, актуальних для політичного життя Німеччини. У творчості Брехта це була перша п’єса, що показує визвольну боротьбу простих трудівників. Під впливом Горького у твори Брехта міцно увійшла тема материнства-вона...
- “Чи актуальні нині проблеми відповідальності вченого за свої відкриття за п’єсою Брехта Бертольда “Життя Галілея” У п’єсі Бертольда Брехта розповідається цікава історія про вченого, його життя і ті проблеми, з якими він стикався. При цьому обставини і історичний період, зображені в цій п’єсі, далеко не були такими, які сприяють ефективній діяльності вченого і вирішенню всіх його проблем. Як відомо, саме в екстремальних і складних ситуаціях...
- Трагічна доля Галілея (за драмою “Життя Галілея”) Бертольд Брехт своєю світовою славою забов’язаний театру. В кінці 20-х років Брехт сформовує теорію “епічного театру”, який був протилежністю “драматичному”. Головний принцип епічного театру Брехта – “ефект очуження”. Цей принцип передбачає незвичайне зображення звичайного. Проблеми моральної відповідальності людини за все, що відбувається в світі, Брехт гостро поставив у драмі “Життя...
- Проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень (за драмою Б. Брехта “Життя Галілея”) Людина від природи наділена розумом і здатна поліпшувати умови свого життя. В наші часи особливо став помітним науковий та технічний прогрес. Та чи завжди відкриття, які роблять вчені, використовуються на благо людства? Інколи, на жаль, втілення геніальних ідей завершується трагічно. Тому й виникає проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових...
- Неоднозначність образу Галілео Галілея у драмі Бертольда Брехта “Життя Галілея” Ім’я Бертольда Брехта, видатного німецького поета, драматурга, в історії літератури XX ст. пов’язане з утвердженням новаторського театру, що дістав назву епічного. Душею творчих пошуків Брехта була настанова на активне втручання мистецтва в життя, перебудову психології глядача, мобілізацію його розуму та активності. Сцена для митця – трибуна. Основне в епічному театрі...
- Вислови Брехта 1. “Нові ідеї дістають найчіткіше формулювання у боротьбі зі старими ідеями” 2. “Ми визначаємо нашу естетику, так само, як і нашу етику, потребами боротьби” “Зарубіжна література”, К., 2000. 3. “Победа разума может быть только победой разумных” “Жизнь Галилея” 4. “В сомнение заключено счастье” “Жизнь Галилея” 5. “Наслаждаться тоже нужно уметь”...
- Проблема відповідальності вчених за наукові відкриття у драмі Б. Брехта “Життя Галілея” Ще кілька десятків років тому мало хто в нашій країні міг уявити, наскільки доступними та зручними можуть бути досягнення новітніх високих технологій. Сьогодні майже в усіх родинах із середнім та високим достатком є домашній персональний комп’ютер, найчастіше підключений до мережі Інтернет. Із великим задоволенням ми користуємося маленьким кишеньковим комп’ютером –...
- Неоднозначність образу Галілея у драмі Б. Брехта “Життя Галілея” Одною з провідних рис Відродження Гегель називав “пробудження самотності духу”. А історик тих часів Леон Леруа зазначав: “Ніколи в минулому не було століття, коли б культура й вільне мистецтво досягли такої досконалості, як тепер “. Хоча п’єса Б. Брехта і була написана у XX ст., проте дух цієї епохи сповна...
- Виклад добутку Бертольда Брехта “Трехгрошовая опера” Пролог. Лондон. Сохо. Ярмарок. Баладу про Мэкки-ноже співає вуличний співак: “В акули зуби-клини / Усі стирчать як напоказ. / А в Мэкки тільки ножик, / Та й той укритий від очей. / Якщо кров проллє акула, / Вся вода навкруги червона. / Носить Мэкки-нож рукавички, / На рукавичках ні плями....
- Епічна драматургія і епічний театр Бертольда Брехта Епічна драматургія і епічний театр Бертольда Брехта одне із найяскравіших явищ в мистецтві XX століття. Творче новаторство німецького драматурга полягає в тому, що він створив театр не тільки новий за фомою, але й за змістом, за характером і силою впливу на глядача. В цьому – величезна естетична цінність спадщини Брехта....
- Короткий огляд творів Брехта П’єси Брехта початкового періоду творчості – експерименти, пошуки і перші художні перемоги. Уже “Що той солдат, що цей” (1926)-яскравий приклад новаторською у всіх своїх художніх компонентах п’єси. У ній Брехт не використовує освячені традицією прийоми. Він створює цю притчу центральна сцена П’єси, що спростовує афоризм “Що той солдат, що цей”....