“Вчений кіт” (італійська народна казка)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

ДИВОВИЖНИЙ СВІТ КАЗОК НАРОДІВ ЄВРОПИ

Урок 7

Тема. “Вчений кіт” (італійська народна казка)

Мета: продовжувати формувати в учнів особливості побудови казки [зачин, кінцівка, повтори); вміти визначати головних героїв казки; вчити визначати схожі сюжети в казках різних народів; розвивати зв’язне мовлення, навички виразного читання; виховувати правильну поведінку людини у взаєминах з природою, любов до природи.

Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Італії; зашифрований лабіринт; прислів’я;

підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Вже урок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо –

Працювати починаймо.

II. Актуалізація опорних знань

– Сьогодні ми продовжуємо подорож країнами Європи, а країна, з народом якої ми познайомимося, зашифрована у цьому рядку.

КаізкипгнааролдівіЄврояпи

– Закресліть фразу” казки народів Європи” – і у вас залишиться ключове слово. (Італія)

1. Робота з деформованим текстом

Л і я І т а

Ліяіта лабу і зашалисяєть тромцен ннятяжі ритустів зі сьовго тусві. Це і вечезлина

блічез ричістоних паним’ятків, і неторповна артухітекра, і плете ремо і жіпля.

Діти читають текст про Італію. Хто з учнів перший впорається, читає повідомлення вголос.

Учитель показує на мапі, де знаходиться країна, і вивішує Державний Прапор Італії.

2. Гра “Лабіринт” (робота в зошиті)

– Назва нашої казки зашифрована у лабіринті. Прочитайте її.

(“Вчений кіт”)

– Чи здогадалися ви, яка назва нашої казки?

3. Підготовчі вправи до читання

1) Читання складів-блискавок.

Ша ми на про ба ста тра ву ше за су ча ян фу ві лор тир мил сил

2) Робота над скоромовкою.

Дві лисички біля річки

Умивали свої личка,

Ці лисички-чепурушки

Мили лапки, мили вушка,

Потім хвостики помили

І на сонечку сушили.

4. Робота над текстом

– Прочитайте назву казки. Як ви гадаєте, про що в ній йтиметься?

– Перевіримо!

– Читання чотирьох абзаців.

– Чи справдилися наші передбачення?

– Розгляньте малюнок і спробуйте уявити, що трапиться далі.

– Читання казки до кінцівки.

– Які з наших передбачень справдилися?

– Що ж відбудеться, на вашу думку, на пишному столі?

– Читання кінцівки казки.

– Чи справдилися наші передбачення?

5. Робота за технологією “Мікрофон”

– Чи сподобався вам принц? Які риси характеру він мав?

– Чи природною була поведінка кота? Чим він вразив гостей?

– Як кіт осоромив принца?

– У чому сила природи? Чому слід залишатися самим собою?

– Від чого застерігає казка?

6. “Довідкове бюро”

– Наше “Довідкове бюро” підготувало повідомлення про кішок з рубрики “Цікаво знати”.

III. Читання казки учнями

– У парах “Вовки – зайці”;

– “ланцюжком”;

– “Мисливець і зайці”.

IV. Продовження роботи в зошиті

V. Підсумок уроку

– Прочитайте прислів’я. Чи відповідає воно змісту казки?

– Пам’ятайте, що всі тварини керуються законами природи. Хоч як би ви не старалися з тварини зробити артиста, їй все одно притаманні повадки тварини. Піклуйтеся про них, дбайте, любіть, але не знущайтеся з них.

– Що нового ви дізналися на уроці? Що корисного взяли з уроку?

– До якого міста Європи ви хотіли б поїхати на екскурсію?

VI. Домашнє завдання

Навчитися з інтонацією читати казку “Вчений кіт”. Поміркувати, пригадати історію з участю вашого кота.

Додаткове читання:

– “Загублений гаманець” (португальська казка)’,

– “Як звірі не вберегли своїх таємниць” (французька казка).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

“Вчений кіт” (італійська народна казка)