Варіант роботи над епізодом під назвою “На сцені з’являється пан Тибурцій”
Застосовуючи прийом евристичної бесіди, учитель ставить такі запитання: – Чому змінюються стосунки між Васею і Тибурцієм? – Прочитайте фрагмент тексту, в якому йдеться про те, як вечеряпи діти. Які ваші враження від прочитаного? – Знайдітьу тексті епітети, до яких вдається автор, описуючи зустріч Басі та батька. З якою метою їх використано? – Поміркуйте над двома вистелюваннями Тибурція: “Може, це й добре, що твоя стежка пролягла через нашу ” і “Краще мати в грудях шматочок людського серця, ніж холодний камінь”. Чому саме
Щоб створити діафільм за епічним твором, потрібно:
Визначити основні епізоди художнього твору, які будуть використані у діафільмі. Назвати дійових осіб майбутнього діафільму. Скласти характеристику дійових осіб (зовнішній вигляд, поведінка, особливості мови, обставини, в яких вони діють тощо). Осмислити своєрідність авторського ставлення до подій і героїв художнього твору, за яким має бути діафільм. Розрахувати, зі скількох кадрів складатиметься
Пропонуємо, наприклад, кадр діафільму “Діти підземелля” під назвою “Руїни”.
Кадр 1. Княжмістечко. Містечко розляглося внизу над сонними пліснявими ставками. Сірі паркани, пустирі з купами різного мотлоху, підсліпуваті хатки, що аж повростали в землю. Дерев’яний міст, перекинутий через вузьку річку. Сморід, бруд, юрби дітей. Тюрма. Напівзруйнований замок і старе кладовище. Далі буде.
Л. Ф. Мірошниченко, доктор педагогічних наук, професор, зав. кафедри НПУ ім. М. П. Драгоманова