Урок розвитку мовлення. “Спілкування з Байроном”

Урок зарубіжної літератури 9 клас

УРОК № 44

Тема. Урок розвитку мовлення. “Спілкування з Байроном”

Мета: розвивати усне та писемне зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; повторити вивчений матеріал; учити писати твори – листи до літературних героїв або письменників.

Обладнання: Аркуші із завданнями для проведення “Каруселі”.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Кожна епоха породжує свого героя.

Корейське прислів’я

Людина є таїна. Її треба розгадати,

І якщо будеш її розгадувати все

життя,

Не кажи, що згаяв час; я займаюся цією

Таїною, бо ж хочу бути людиною.

Ф. Достоєвський

ХІД УРОКУ

І. Узагальнення та систематизація знань

1. “Карусель”. Робота в 5 групах

Запитання для “Каруселі”

5 Чи може для вас особисто внутрішній світ Байрона правити за ідеал (зразок) інтенсивності і насиченості духовного життя? Що ви приймаєте в його внутрішньому світі, що вам здається надмірним? Чому?

6 Охарактеризуйте ліричного героя Байрона на прикладі одного з віршів. У чому виявляється свобода ліричного самовираження поета?

7 Якого нового значення надає Байрон у вірші

“Прометей” слову “титан”? Які риси характеру героя поет оспівує? У чому Прометей Байрона споріднений із самим Байроном?

8 Як настрій “світової скорботи” в поезії Байрона відповідав історичній реальності початку XIX ст.?

9 Якими джерелами користувались Байрон і Гюго під час написання творів про гетьмана Мазепу? Чому їх зацікавила постать українського гетьмана? Чим, крім назви, схожі їхні поеми і чим вони відрізняються?

Примітка. Беручи до уваги складність запитань, час для роботи над кожним запитанням збільшується.

2. Лист до літературного героя або автора (робота в парах)

9 Мотивація навчальної діяльності

Учитель. “Кожна епоха породжує свого героя”. Так стверджує корейське прислів’я. А Ф. Достоєвський сказав: “Людина є таїна. Її треба розгадати, і якщо будеш її розгадувати все життя, не кажи, що згаяв час; я займаюся цією таїною, бо ж хочу бути людиною”. Таїна людського життя є дійсно незбагненною. Напевно, її намагатимуться розгадати ще не одне століття. На попередніх уроках ми знайомились із поглядами Байрона на людину та її призначення. Ф. Достоєвський про нього сказав: “Байронізм хоч і був короткочасним, але великим, святим і необхідним явищем у житті європейського людства, та мало й не всього людства. Байронізм з’явився у хвилину жахливої нудьги людей, розчарування, майже відчаю… Старі кумири лежали розбиті. У цю хвилину й явився великий та могутній геній, пристрасний поет. У його звуках лунала тодішня нудьга людства…”

9 Рефлексія

Підбиття підсумків. “Мікрофон”

9 Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про життя та творчість Адама Міцкевича; для учня – “історика” – підготувати повідомлення про ситуацію в Європі, насамперед у Польщі, першої половини XIX ст.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

Урок розвитку мовлення. “Спілкування з Байроном”