У чому зміст містичного фіналу повести М. В. Гоголя “Шинель”?
Зміст містичного фіналу повести М. В. Гоголя “Шинель” полягає в тім, що справедливість, що Акакий Акакиевич Башмачкин не зміг знайти при житті, все-таки восторжествувала після смерті героя. Примара Башмачкина зриває шинелі зі знатних і багатих людей. Але особливе місце у фіналі займає зустріч із “однією значною особою”, що після служби вирішила “заїхати до однієї знайомої дами, Кароліні Іванівні”. Але в шляху з ним трапляється дивна подія. Зненацька чиновник відчув, що хтось сильно схопив його за комір, цим хтось виявився покійний
Гоголь уважає, що в житті кожної людини, навіть найнікчемнішого, є такі хвилини, коли він стає особистістю в найвищому розумінні цього слова. Віднімаючи шинелі в чиновників, Башмачкин стає у власних очах і в очах “приниженим і ображених” теперішнім героєм. Тільки тепер Акакий Акакиевич здатний постояти за себе
Гоголь прибігає до фантастики в останньому епізоді своєї “Шинелі”, щоб показати несправедливість миру, його нелюдськість. І тільки втручання потойбічної
Слід зазначити, що остання зустріч Акакия Акакиевича й чиновника стала значимої й для “значного” особи. Гоголь пише, що ця подія “зробило на нього сильне враження”. Чиновник став набагато рідше говорити своїм підпорядкованим “Як ви смієте, чи розумієте, хто перед вами?”. Якщо ж він і вимовляв такі слова, те після того, як вислухає людину, що коштує перед ним
Гоголь у своїй повісті показує всю нелюдськість людського суспільства. Він призиває глянути на “маленьку людину” з розумінням і жалістю. Конфлікт між “маленькою людиною” і суспільством приводить до повстання покірливої й смиренних, нехай і після смерті
Таким чином, в “Шинелі” Гоголь звертається до нового для нього типу героя – “маленькій людині”. Автор прагне показати всі тяготи життя простої людини, що ніде й ні в кому не може знайти підтримки. Він навіть не може відповісти кривдникам, оскільки занадто слабкий. У реальному світі не може все змінитися й восторжествувати справедливість, тому Гоголь уводить в оповідання фантастику