Твори з російської мови на тему – Бесіда Чичикова з Маніловим
Микола Васильович Гоголь – чудовий російський письменник. Його талант сатирика і викривача кріпосного права досяг вершини в поемі ” Мертві душі “. Письменникові вдалося створити незабутню галерею образів кріпосників: безвідповідальних і облудних, жадібних і безпринципних, нездатних організувати навіть своє життя, але наділених владою над селянами. Бєлінський назвав поему “істинно національним твором”. Гоголь зумів показати, що кріпосне право калічить не тільки селян, роблячи з них безсловесних рабів, але і поміщиків, перетворюючи
Манілов – безплідний мрійник, який малює повітряні замки і даремні прожекти. “Дивлячись з ганку на двір і ставок, говорив він про те, як би добре було, якби раптом від будинку провести підземний хід або через ставок вибудувати кам’яний міст, на якому б були по обидва боки лавки, і щоб у них сиділи купці і продавали різні дрібні товари, потрібні для селян… “Ніби видима турбота про власних селян.
Собакевич – пряма протилежність Манілова, він міцний господар, який прекрасно знає свій маєток, цінує селян за їх майстровиті і працьовитість. Саме Собакевич розповідає Чичикову про прекрасні майстрів-селян, які вміють піч скласти та екіпаж ресорний спорудити не гірше іноземного. Але хвалить своїх селян Собакевич не з людинолюбства, а набиваючи на них ціну. Поміщика абсолютно не бентежить той факт, що торгує він мертвими. Знаючи ціну селянам, Собакевич печеться про них не заради людинолюбства, він зрозумів свою вигоду: якщо не розоряти селян, вони приносять велику користь поміщику, і свято дотримується це правило.
Манілов ж тільки створює видимість культурної людини. Своїх синів він назвав Фемістоклюсом, на честь грецького полководця, і Алкід, на честь Геракла. Але це швидше малювання, чому справжня культура. У його кабінеті вже три роки лежить книга, розкрита на одній і тій же сторінці. На пропозицію Чічікова продати йому мертві душі Манілов люб’язно погоджується. Більш того, він дарує їх, переписуючи їх власноруч на красивій папері, перев’язуючи всі шовковою стрічкою. Що це? Дурість? Бажання відгородитися від життя, її проблем? Швидше за все, і те й інше. Манілов – Пустозвонов, пурхають по життю, який намагається не помічати її труднощів.
Собакевич ж, навпаки, чудово відчуває наступ “нового часу”, коли будуть панувати гроші, великі капітали, і готується до цього заздалегідь, щоб не бути захопленим зненацька.
При удаваній різниці характерів обидва поміщика огидні автору своєї утриманський психологією.
Образи, створені Гоголем, переступили той час, для якого писалися. Величезна сила сатиричного викриття потворності власницького світу, укладена у творіннях письменника, не втратила своєї актуальності і в наші дні.