Тематичне оцінювання № 5
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС
ІІ семестр
ЛІТЕРАТУРА І СВІТ ПРИРОДИ
(11 годин)
УРОК № 46
Тема. Тематичне оцінювання № 5
Мета: систематизувати й узагальнити знання з теми; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати пам’ять, творче, асоціативне та логічне мислення школярів, уміння висловлювати обгрунтовані судження з приводу прочитаного, аналізувати ліричні твори; виховувати любов до природи, гуманізм, естетичні смаки.
Обладнання: тестові завдання.
Теорія літератури: епітети,
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності школярів
II. Основний зміст роботи
1. Інструктаж до виконання тестових завдань
2. Виконання тестових завдань
Варіант I
Початковий та середній рівні
(кожна правильна відповідь – 1 бал)
1. У вірші Алкмана змальовується:
А) гірський пейзаж уночі;
Б) нічний мандрівник біля вогнища в горах;
В) чудова картина гірських вершин у променях сонця, що заходить.
2. Знайдіть “пари” з вірша М. Лермонтова “Із Гете”.
Ніч лагідні
Долини
Мла темна
3. Визначте у вірші Ф. Тютчева тип художніх засобів: “вечір зве”, “серп гуляв”, “блакить ллється”.
4. Продовжте речення.
Хоку називається…
Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)
1. Уявіть, що ви в Японії. Ви хотіли б побачити там…, тому що…
2. Назвіть ознаки хоку, наведіть приклади.
Високий рівень (змістовна, правильна відповідь – 4 бали)
Виконайте одне із завдань.
А) Напишіть твір-роздум за такими хоку Мацуо Басьо:
Учні письмовника дістають…
А з чиєї сумки – сьогоднішній ранок весняний?
(Або за своїм улюбленим).
Б) Складіть 2-3 хоку із власними коментарями.
Варіант II
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь – 1 бал)
1. Поезія Алкмана “Сплять усі верховини…”:
А) викликає страх через зображення звірів у пущі, нір, морських страховищ;
Б) створює відчуття душевного спокою, умиротворення;
В) спонукає замислитися над життям.
2. Заповніть пропущене.
3. У вірші Ф. Тютчева “Я знаю в праосені пору…”, зокрема виразах “пору коротку і ясну”, “повітря чисте”, “день прозорий”, “на марній борозні”, “стомлене і тихе поле”, ужитий художній засіб – …
4. У хоку вживаються постійні слова, які вказують на пору року. Вони називаються…, наприклад,…
Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)
1. Опишіть коротко кілька своєрідних мистецтв, “див” Японії.
2. Зробіть аналіз вірша М. Лермонтова “Ген на верховини…” Високий рівень (змістовна, правильна відповідь – 4 бали) Виконайте одне із завдань.
А) Напишіть твір-роздум за хоку Мацуо Басьо:
Перед вродою квітів
Соромно стало місяцю –
Сховався за хмаркою.
(Або за своїм улюбленим)
Б) Продовжте хоку своїм власним.
Попискує горобеня.
Йому у відповідь миші
Зі свого кубельця.
III. Домашнє завдання
Розгадати кросворд і дати відповіді на запитання у підручнику Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко – С 199, Є. Волощук – С. 167168.
IV. Підсумок уроку