Тематичне оцінювання № 2
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС
I семестр
ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА
(17 годин)
УРОК № 19
Тема. Тематичне оцінювання № 2
Мета: повторити й узагальнити навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати навички усного та писемного мовлення, творчі здібності учнів, пам’ять; виховувати почуття справедливості, поваги до людей добрих та працьовитих.
Обладнання: тести й тестові завдання.
Теорія літератури: літературна казка, герой художнього твору (образ, персонаж).
ХІД
I. Оголошення теми й мети уроку
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
III. Основний зміст роботи
1. Інструктаж до написання тестів та виконання тестових завдань
2. Виконання тестових завдань (виконуються завдання усіх рівнів)
Варіант I
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь – 1 бал)
1. У вступі до поеми “Руслан і Людмила” О. Пушкін:
А) уславив народну казку;
Б) уславив свою няню, яка розповідала йому казкові історії;
В) розповів про історію створення поеми “Руслан і Людмила”.
2. Визначте, про кого це сказано в казці Ш. Перро “Попелюшка”:
А) Старшу сестру Попелюшки;
Б) чарівницю;
В) мачуху.
3. Продовжте речення.
Збірка казок Шарля Перро називається…
Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)
1. Поясніть такі рядки зі вступу до поеми О. Пушкіна “Руслан і Людмила”: “Там руський дух…”
2. Охарактеризуйте образ Попелюшки з однойменної казки Ш. Перро.
Високий рівень (змістовна, правильна відповідь – 5 балів) Виконайте одне із завдань.
А) Доведіть або спростуйте твердження:
“У сучасному світі не може бути Попелюшок”.
Б) Напишіть твір “Що для мене значить казка”.
Варіант II
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь – 1 бал)
1. Лісовик, русалка, вовк, Яга, Кощей – це герої твору:
А) О. Пушкіна;
Б) Ш. Перро;
В) братів Грімм.
2. Визначте, про кого сказано в казці Ш. Перро “Попелюшка”: “…дала сестрам мудрі поради і навіть запропонувала зачесати їх”.
А) Чарівницю;
Б) Попелюшку;
В) мачуху.
3. Продовжте речення.
У збірці Ш. Перро було… казок, наприклад,…
Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)
1. Поясніть вираз зі вступу до поеми О. Пушкіна “Руслан і Людмила”: “Там Руссю пахне!”
2. Охарактеризуйте коротко зведених сестер Попелюшки, її мачуху та батька.
Високий рівень (змістовна, правильна відповідь – 5 балів) Виконайте одне із завдань.
А) Доведіть або спростуйте твердження:
“У сучасному світі немає місця для казки”.
Б) Напишіть твір “Якби я була Попелюшкою” (для дівчинки), “Якби я був другом Попелюшки” (для хлопчиків).
IV. Підсумок уроку