Тематичне оцінювання № 5

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

ІІ семестр

ЛІТЕРАТУРА І СВІТ ПРИРОДИ

(11 годин)

УРОК № 46

Тема. Тематичне оцінювання № 5

Мета: систематизувати й узагальнити знання з теми; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати пам’ять, творче, асоціативне та логічне мислення школярів, уміння висловлювати обгрунтовані судження з приводу прочитаного, аналізувати ліричні твори; виховувати любов до природи, гуманізм, естетичні смаки.

Обладнання: тестові завдання.

Теорія літератури: епітети,

художній образ, ліричний твір, уособлення, порівняння, хоку.

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності школярів

II. Основний зміст роботи

1. Інструктаж до виконання тестових завдань

2. Виконання тестових завдань

Варіант I

Початковий та середній рівні

(кожна правильна відповідь – 1 бал)

1. У вірші Алкмана змальовується:

А) гірський пейзаж уночі;

Б) нічний мандрівник біля вогнища в горах;

В) чудова картина гірських вершин у променях сонця, що заходить.

2. Знайдіть “пари” з вірша М. Лермонтова “Із Гете”.

Ніч лагідні

Долини

свіжа

Мла темна

3. Визначте у вірші Ф. Тютчева тип художніх засобів: “вечір зве”, “серп гуляв”, “блакить ллється”.

4. Продовжте речення.

Хоку називається…

Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)

1. Уявіть, що ви в Японії. Ви хотіли б побачити там…, тому що…

2. Назвіть ознаки хоку, наведіть приклади.

Високий рівень (змістовна, правильна відповідь – 4 бали)

Виконайте одне із завдань.

А) Напишіть твір-роздум за такими хоку Мацуо Басьо:

Учні письмовника дістають…

А з чиєї сумки – сьогоднішній ранок весняний?

(Або за своїм улюбленим).

Б) Складіть 2-3 хоку із власними коментарями.

Варіант II

Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь – 1 бал)

1. Поезія Алкмана “Сплять усі верховини…”:

А) викликає страх через зображення звірів у пущі, нір, морських страховищ;

Б) створює відчуття душевного спокою, умиротворення;

В) спонукає замислитися над життям.

2. Заповніть пропущене.

3. У вірші Ф. Тютчева “Я знаю в праосені пору…”, зокрема виразах “пору коротку і ясну”, “повітря чисте”, “день прозорий”, “на марній борозні”, “стомлене і тихе поле”, ужитий художній засіб – …

4. У хоку вживаються постійні слова, які вказують на пору року. Вони називаються…, наприклад,…

Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 2 бали)

1. Опишіть коротко кілька своєрідних мистецтв, “див” Японії.

2. Зробіть аналіз вірша М. Лермонтова “Ген на верховини…” Високий рівень (змістовна, правильна відповідь – 4 бали) Виконайте одне із завдань.

А) Напишіть твір-роздум за хоку Мацуо Басьо:

Перед вродою квітів

Соромно стало місяцю –

Сховався за хмаркою.

(Або за своїм улюбленим)

Б) Продовжте хоку своїм власним.

Попискує горобеня.

Йому у відповідь миші

Зі свого кубельця.

III. Домашнє завдання

Розгадати кросворд і дати відповіді на запитання у підручнику Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко – С 199, Є. Волощук – С. 167168.

IV. Підсумок уроку


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Тематичне оцінювання № 5