Тематична робота на тему “Літературна казка”
Ш. Перро “Попелюшка, або Соболевий черевичок”, О. Пушкін “Край лукомор’я дуб зелений” Мета:Узагальнити і проконтролювати знання учнів з теми “Літератрна казка” Ш. Перро “Попелюшка, або Соболевий черевичок”, О. Пушкін “Край лукомор’я дуб зелений”; розвивати уміння застосовувати набуті знання; виховувати любов до літератури.
Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Застосування набутих знань і умінь, навичок. Тестові завдання. І варіант 1) Для літературної казки властива наявність: а) виконавця; б) автора.
3) Рядки О. Пушкіна з “Край лукомор’я дуб зелений…” ….добрі люде, нехай для вас ця казка буде…” є: а) зачином; б) кінцівкою; в)основною частиною.
4) Чаклун несе “через ліси, через моря”, за О. Пушкіним. а) королевича; б) богатиря; в) витязя. 5) Джерелом літературних казок Ш. Перро є:
А) наукова праця; б) народні оповідки; в) особисті роздуми автора. 6) Ш. Перро не належить казка:
В) “Спляча красуня”. 7) Попелюшка сиділа на балу: а) біля сходів палацу; б) біля мачухи; в) на почесному місці біля принца. 8) Сестри, коли побачили соболеві черевички на ніжках Попелюшки.
А) здивувалися; б) розлютилися; Дома в) вклякли на місці. 9) Запишіть парами речі та чарівні предмети, у які їх перетворила добра фея. Гарбуз Кучер-вусань
Миші Розкішна сукня Щур Визолочена карета Дранка Шість лакеїв Ящірки Сірі в яблуках коні 10) Випишіть тільки ті ознаки, що характеризують мачуху Попелюшки. Сварлива, пихата, працьовита, справедлива, має лиху вдачу, бундючна, зла, ввічлива, бридка, ледаща, привітна.
11) Казка “Попелюшка, або Соболевий черевичок” – зразок: а) побутової казки; б) чарівної казки; в) казки про тварин. 12) Визначте правильну послідовність дій у казці Ш. Перро “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Запишіть цифрами.
1) Чарівна втікачка. 2) Одруження з Принцом – винагорода за вдачу. 3) Лиха доля Чорногузки в домі рідного батька. 4) Пошуки власниці соболевого черевичка. 5) Розкішний бал. 6) Допомога хрещеної матері.
ІІ варіант 1) Творець літературної казки а) народ; б) певна особа. 2) Літературна казка створюється: а) в усній формі; б) в писемній формі.
3) “Край лукомор’я дуб зелений…” – це вступ до поеми: а) “Євгеній Онєгін”; б) “Цигани”; в) “Руслан і Людмила”. 4) У казці О. Пушкіна “цар Кощей на злотом”:
А) чахне; б) в’яне; в) завмирає. 5) Твори Ш. Перро є національним надбанням: а) Данії; б) Франції; в) Німеччини. 6) За допомогою чарівної палички перетворився на розкішну карету, в якій Попелюшка поїхала на бал.
А) апельсин; б)лимон; в)гарбуз. 7) Великодушність Попелюшки особливо виявилась тоді, коли вона: а) допомогла сестрам-насмішницям зібратися на бал; б) пробачила сестрам образи і віддала їх заміж за вельмож;
В) палко дякувала своїй хрещеній матері за допомогу. 8) Подані вислови стосуються персонажів казки “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Розподіліть їх у таблиці, записуючи в стопчики відповідні номери.
1) Чварливість і гордовитість; 2) доброта й ніжність; 3) пишні шати; 4)розкішні покої; 5) життя на горищі; 6) дорогі парфуми; 7) лахміття; 8) хороший смак; 9) легкість лісової кізки; 10) чарівна втікачка; 11) маленька ніжка.
Попелюшка Зведені сестри 9) Випишіть тільки ті ознаки, що характеризують Принца. Молодий, гожий, люб’язний, підступний, ніжний, хитрий, потворний, базіка, палкий, відданий.
10) О. Пушкіну не належить: а) “Казка про царя Салтана”; б) “Казка про Золотого Півника”; в) “Казка про дідову дочку та бабину дочку”. 11) Визначте правильну послідовність подій у казці “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Запишіть цифрами.
1) Гучне весілля Попелюшки та Принца. 2) Чарівна фея допомагає Чорногузці потрапити на бал. 3) Соболевий черевичок втрачено. 4) Тяжка доля бідної дівчинки в домі рідного батька. 5) Царський указ.
6) Одиво! Черивичок саме враз! 7) Найвродливіша принцеса на балу. 12) Чому Попелюшка отримала таке ім’я? Запишіть розгорнуту відповідь. Домашнє завдання: Прочитати І-ІІ розділ казки “Снігова королева”; підготувати розповідь про Г. К. Андерсона