Тема кохання в творчості І. Франка. “Перехресні стежки’: еволюція почуття, авторське ставлення до проблеми
Тема кохання в творчості І. Франка. “Перехресні стежки”:
еволюція почуття, авторське ставлення до проблеми
Провідною темою повісті І. Франка “Перехресні стежки” є тема кохання молодого адвоката Євгенія Рафаловича й Регіни Твардовської. Рафалович приїздить у справах в галицьке повітове місто, як ми читаємо на початку твору. У цьому місті він знайомиться зі Стальським, дружиною якого є Регіна, – юнацька любов адвоката. Розв’язкою сюжетної лінії є те, що автор подає далі історію любові людей, котрі бачились востаннє 10 років
Євгеній познайомився з Регіною на академічному балу, на той час він був третьокурсником-юристом у Львівському університеті. Пізніше він випадково побачив Регіну на вулиці й усвідомлює, “що вона перестає бути для нього предметом естетичного вподобання, а починає робитися чимсь таким необхідним до життя, як сонце, як тепло, як повітря”. Згодом Євгеній почне брати уроки музики в тієї ж учительки, в якої вчиться Регіна. Закоханий юнак робитиме все, аби лише бачити її. При зустрічі віч-на-віч Євгеній відчуває “розкішний перестрах”, котрий знесилив його, спаралізував усі думки, всю волю, всі
Перепоною кохання стало те, що Регіну насильно віддає заміж її Тітка, на утриманні якої перебувала дівчина. Предмет кохання Євгенія переїздить на постійне проживання в провінцію.
Тепер, через 10 років, Рафалович бачить іншу Регіну. Спокій на її обличчі надавав її “виразу якоїсь тупості й байдужості”. Сама Регіна каже адвокату в міському саду: “…пора наших любощів минула і ніяка сила не верне її”.
Рафалович дуже боляче переживає втрату того ідеалу, яким для нього була Регіна. Кохання завершується трагічно: Регіна стає мимовільним убивцею свого чоловіка, а сама тоне в річці.
Письменник в основу сюжету поклав любовну драму з власного життя. Це були стосунки Івана Франка з Ольгою Рошкевич.