СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ІГОР. ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ (НАРОДНА ПІСНЯ-ГРА)
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ
Урок 8. СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ІГОР. ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ (НАРОДНА ПІСНЯ-ГРА)
Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів, читання за особами; розвивати пам’ять, увагу; виховувати любов до художнього слова.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Учні розповідають одне одному слова пісні-гри “Подоляночка”.
III. ВПРАВИ НА РОЗВИТОК НАВИЧОК ЧИТАННЯ
– За 30 с прочитайте числа у послідовності від 1 до 25, не переміщаючи
Ліс | Лисичка | Лісочок | Лісовий |
Котик | Кіт | Кит | Котячий |
Дуб | Дубочок | Зуб | Дубовий |
Па-па-па – розсипана крупа.
Пе-пе-пе – кошеня сліпе.
По-по-по – річка Лімпопо.
Іп-іп-іп – зеленіє кріп.
Ап-ап-ап – травку щипле цап.
Уп-уп-уп – поживний суп.
Оп-оп-оп – у річці короп.
Пу-пу-пу – по широкому степу.
Пи-пи-пи – золотаві снопи.
На город заліз гарбуз, у землі засів, загруз.
“Ох, забув узять картуз…”
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Відгадайте загадку.
– На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?.. (Гарбуз).
Демонстрування картинки або слайду із зображенням гарбуза.
– Погляньте на цей чудовий гарбуз. Розкажіть, який він.
– Сьогоднішній урок ми присвячуємо цій чудовій городній рослині.
– Слово гарбуз запозичене з тюркських мов, у тюркську потрапило з перської, де буквально означало “віслячий огірок”.
Фізкультхвилинка
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
ОПРАЦЮВАННЯ ПІСНІ-ГРИ “ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ” (с. 12-13)
– Чим здивувала вас назва пісні? Чому?
Свояк – брат дружини або чоловік сестри.
Перістий – смугастий.
– Які слова в пісні повторюються?
– Де ходить гарбуз?
– Про які городні рослині йдеться у творі?
– Чому їх названо гарбузовими родичами?
– Розгляньте малюнок до пісні. Які особливості кожного з її персонажів передав художник?
– У що він одягнув гарбуза та його родичів?
Гра “Упізнай героя”
– Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять. (Картопля)
– В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я – не молодець?
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю. (Буряк)
– Без рук, без ніг,
А в’ється, як батіг. (Квасоля)
– На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі… (огірки).
Запропонувати вбрання акторів для виконання пісні на сцені. Розіграти пісню.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Яким був сьогоднішній урок?
– Чого навчалися на уроці?
– Що найбільше сподобалося?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити пісню напам’ять.