СКРИНЬКА НАРОДНИХ КАЗОК. ГОРОБЕЦЬ ТА БИЛИНА
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ КАЗКИ
Урок 33. СКРИНЬКА НАРОДНИХ КАЗОК. ГОРОБЕЦЬ ТА БИЛИНА
Мета: продовжити ознайомлення учнів з українськими народними казками; учити відтворювати подальший розвиток подій, зважаючи на схему; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, швидкість мовлення; навчати дітей давати характеристику дійових осіб; виховувати любов до рідного слова.
Чи то лис, чи то ліс,
Чи то кинь, чи то кінь,
Чи то кит, чи то кіт –
Звуки плутати не слід.
Гулі, гулі –
Такі
Чинки, чинки –
Такі очі, як починки,
Чата, чата –
Такі очі, як горщата.
– Скласти слово з перших складів слів.
Диня, тисяча, насип. (Дитина)
– Скласти слово з першого складу першого слова і другого складу другого слова.
Гора, народ. (Город)
Ти, малий, скажи малому,
Хай малий малому скаже,
Хай малий теля прив’яже!
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Виставка-презентація малюнків до казки.
Учні коментують зміст свого малюнка, добирають фрагмент казки, до якої він намальований.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ
– Угадайте казкового героя!
– Мають всі сіреньке пір’я,
Завжди скачуть на подвір’ї,
Галаслива їхня зграя,
Діти, хто пташок цих знає? (Горобці)
– Сьогодні ми прочитаємо українську народну казку про пригоди горобця – доброго молодця.
Фізкультхвилинка
Герої казки нині в нас в гостях.
Це Вовк і Кіт – напевне, знають всі.
І зараз ми попросим їх
Фізкульхвилинки провести свої.
– Я, Котик, фізкультурою займаюсь,
Стрибаю в висоту, на роликах катаюсь.
А зараз дружно всі піднялись,
Як після сну міцного, розім’ялись.
На “раз” і “два” руками помахали,
На “три” і “чотири” дружно посідали.
– Я, Вовчик, теж не ледащо,
Ніщо б на спорт не поміняв нізащо,
Тому всім стати пропоную,
Бо розминатися люблю я.
“Раз”, “два” – всі зігнулись,
“Три”, “чотири” – розігнулись,
“П’ять” і “шість” – руки в боки,
“Сім”, “вісім” – два підскоки.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
– Назвіть персонажів казки.
– Хто головний герой казки?
– Що ти можеш про нього сказати?
– Яким ти його уявляєш?
– Відтворіть подальший розвиток подій, зважаючи на схему, розміщену на першому форзаці підручника.
– Яким ви уявляєте горобця наприкінці казки?
Билина – стебло трав’янистої рослини.
Шуліка – великий хижий птах; коршак, яструб.
Довбня – велика дерев’яна палиця з потовщенням на кінці.
Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.
– Назвіть персонажів казки.
– До кого першого звернувся горобець?
– Як далі розвивалися події?
– Які слова в казці повторюються?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– З якою українською народною казкою ознайомилися?
– Чого вчить ця казка?
– Хто її головний герой?
– Яким ви уявляли горобця на початку казки, а яким – наприкінці?
– Чому змінилася ваша думка?
– Хто йому допоміг вмовити билину?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати казку.