Скорочено оповідання Крихта Цахес по прозванню Циннобер Гофмана е
У маленькій державі, де правил князь Деметрий, кожному жителеві надавалася повна воля в його починаннях. А феї й маги над усе ставлять волю, так що при Деметрии безліч фей із чарівної країни Джиннистан переселилося в благословенне маленьке князівство. Однак після смертидеметрия його спадкоємець Пафнутій задумав увести у своїй батьківщині освіта. Подання про освіту були в нього самі радикальні: будь-яку магію варто скасувати, феї зайняті небезпечним чаклунством, а найперша турбота правителя – розводити картоплю, саджати акації, вирубувати
У карлика огидна стареча мордочка, ніжки-прутики й павукові ручки. Пошкодувавши злісного виродка, фея довго розчісувала його поплутані
Ліза й рада була позбутися від тягаря, не розуміючи толком, чим її виродок міг сподобатися людям. Тим часом у Керепесском університеті вчиться молодий поет Бальтазар, меланхоличний студент, закоханий у дочку свого професора Моша Терпина – веселу й чарівну Кандиду. Мош Терпин одержимо древнегерманским духом, як він його розуміє: ваговитість у сполученні з вульгарністю, ще більш нестерпної, чим містичний романтизм Бальтазара. Бальтазар ударяється в усі романтичні дивацтва, настільки властиві поетам: зітхає, бродить на самоті, уникає студентських гулянок; Кандида ж – втілене життя й веселість, і їй, з її юним кокетством і здоровим апетитом, досить приємний і забавний студент-поклонник Тим часом у зворушливий університетський заповідник, де типові бурші, типові просвітителі, типові романтики й типові патріоти персоніфікують хвороби германського духу, вторгається нова особа: крихта Цахес, наділений чарівним дарунком залучати до себе людей. Затесавшись у будинок Моша Терпина, він зовсім зачаровує і його й Кандиду.
Тепер його кличуть Циннобер. Коштує комусь у його присутності прочитати вірші або дотепно виразитися – всі відразу переконані, що це заслуга Циннобера; коштує йому мерзотно занявкати або спіткнутися – винний неодмінно виявляється хтось із інших гостей Усі піднесені добірністю й спритністю Циннобера, і лише два студенти – Бальтазар і його друг Фабиан – бачать все каліцтво й злість карлика. Меж тим йому вдається зайняти місце експедитора в міністерстві закордонних справ, а там і таємного радника по особливих справах – і все це обманом, тому що Циннобер умудрявся привласнювати собі заслуги достойнейших. Трапилося так, що у своїй кришталевій кареті з фазаном на козлах і золотим жуком на зап’ятах місто відвідав доктор Про-Спер Альпанус – маг, що мандрує інкогніто. Бальтазар відразу визнав у ньому мага Фабиан же, зіпсований освітою, спочатку сумнівався; однак Альпанус довів свою могутність, показавши друзям Циннобера в магічному дзеркалі.
З’ясувалося, що карлик – не чарівник і не гном, а звичайний виродок, якому допомагає якась таємна сила. Цю таємну силу Альпанус виявив без праці, і фея Розабельверде поспішила нанести йому візит. Маг повідомив фею, що склав гороскоп на карлика й що Цахес-Циннобер може найближчим часом погубити не тільки Бальтазара й Кандиду, але й все князівство, де він зробився своєю людиною при дворі. Фея примушена погодитися й відмовити Цахесу у своєму заступництві – тим більше що чарівний гребінь, яким вона розчісували його кучері, Альпанус не без наміру зламав.
У тім-раз у раз, що після цих розчісувань у голові в карлика з’являлися три огнистих волоски. Вони наділяли його чаклунською силою: всі чужі заслуги приписувалися йому, всі його пороки – іншим, і лише деякі бачили правду Волоски належало вирвати й негайно спалити – і Бальтазар із друзями встиг зробити це, коли Мош Терпин уже влаштовував заручини Циннобера з Кандидой. Грім гримнув; усі побачили карлика таким, який він був. Їм грали, як м’ячем, його пинали ногами, його викинули з будинку, – у дикій злості й жаху біг він у свій розкішний палац, що подарував йому князь, але сум’яття в народі росло неостановимо. Усі почули про перетворення міністра.
Нещасний карлик умер, застрягши в глечику, де намагався сховатися, і у вигляді останнього благодіяння фея повернула йому після смерті вигляд красавчика. Не забула вона й мати нещасного, стару селянку Лізу: на городі в Лізи виріс такої дивовижний і солодкий лук, що її зробили особистою постачальницею освіченого двору. А Бальтазар з Кандидой зажили щасливо, як і належало жити поетові із красунею, яких при самому початку життя благословив маг Проспер Альпанус.
Схожі твори:
- Цахес – герой казки Э. Т. А. Гофмана “Крихта Цахес по прозвонию Циннобер” Син бідної селянки фрау Лізи, безглуздий виродок, до двох з половиною років так і не навчився говорити й добре ходити, Ц. пугал навколишньою своєю зовнішністю. Його павукові ніжки, голова, що пішов у плечі, наріст на спині, схожий на гарбуз, у сполученні з огидним характером викликали не жалість, а скоріше відраза....
- Крихта Цахес по прозванню Циннобер характеристика образу Цахес – пестун долі, потворний в усіх відношеннях, але що викликає загальне захоплення завдяки трьом чарівним волоскам. Казковий образ Ц. має глибокий сенс: в нім відбивається одна з ірраціональних сторін світоустрою – урочистість несправедливості, що виникає по волі випадку і набуває сили закону. Історію Ц. можна розглядати як одну з...
- Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер” Кожна сторінка творчості великого німецького романтика – це пристрасна боротьба прекрасної душі поета з ницим, потворним світом. Свою особисту долю Гофман бачив як частину загальної долі “маленьких людей”, що стояли на порозі подвійного буття: між мізерними ділами і великими ілюзіями. Оточуюче хронічне убогство, атмосфера філістерства приводили до неприйняття дійсності. Порятунок...
- Сутність і розгортання конфлікту між одухотвореністю та філістерством у творі Е. Т. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер” Дисгармонія світу знаходить у творчості Гофмана своє відображення: в усіх його творах переплітаються, стикаються найрізноманітніші контрастні образи. Одне з улюблених протиставлень, що кожного разу повторюється,- це ентузіаст та обиватель, філістер. Ентузіаст – визначення, що належить Гофману, але сам образ має традицію в романтизмі, яка і була ним сприйнята. Естетичне сприйняття...
- Цахес герой казки Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер” Син бідної селянки фрау Лізи, безглуздий виродок, до двох з половиною років так і не навчився говорити і добре ходити, Ц. лякав оточуючих своєю зовнішністю. Його павукові ніжки, голова, котра пішла в плечі, наріст на спині, схожий на гарбуз, в поєднанні з огидним характером викликали не жалість, а радше огиду....
- Твір за новелою-казкою Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер” за темою: “Чи місце чарам у буденному житті?” Чудеса трапляються з тими, хто в Них вірить. Кожному на світі – і освіченому, і обмеженому, і дорослому, і малому; і доброму, і негарному; хочеться чуда. Не кожного дня і щогодини, тобто, коли забажаєш, а зрідка, неочікувано, незвичайно, у винагороду. Так, як це було у творі: видатний чарівник Проспер Альпанус...
- “Чи кожен може дорівнятися до людини?” за казкою-повістю Гофмана “Крихітка Цахес” Майже кожна сторінка творчої спадщини видатного німецького романтика Е. Гофмана є пристрасною боротьбою тонкої душі поета з оточуючим потворним світом. Письменник бачив свою особисту долю частиною долі звичайних, так званих “маленьких людей”, які стояли на краю подвійного буття, які знаходилися між своїми мізерними справами і своїми великими ілюзіями. Оточуюче Гофмана...
- Містична атмосфера в оповіданні “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер” Живописність і музикальність прози Гофмана, романтична іронія, химерна вигадка і переконлива реальність в описах його фантазій захоплюють уже не одне покоління читачів. Сам Гофман, наприклад, розглядав своє оповідання “Малюк Цахес” як щось значно більше, ніж гра романтичної фантазії. Гофман художніми образами в оповіданні розкрив основну ваду капіталістичного суспільства, де праця...
- Основний конфлікт твору Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер” Творчість Гофмана є втіленням духу німецького романтизму. До ознак стилю письменника належить переплетіння в творах реальності та неймовірної фантазії, високого та потворного, особливого та буденного. Гофман широко застосовує такі прийоми як іронія та гротеск. “Крихітка Цахес” – дивна казка, написана німецьким генієм. Основним конфліктом твору є протистояння ентузіастів та філістерів....
- Примарне і прекрасне у повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер” Великий німецький романтик Е. Гофман розкриває у своїх творах ілюзорність і примарність світу, в якому можна знайти порятунок від бездуховності, сірості та порожнечі лише за допомогою сили мистецтва, романтичних уявлень і створення великих і світлих ілюзій. У казці-новелі “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер” зображена брехлива велич правлячої верхівки. Це лялькова...
- Проаналізуйте поєднання фантастичного і реального в повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер”. Розкрийте метафоричний зміст казки Проаналізуйте поєднання фантастичного і реального в повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер”. Розкрийте метафоричний зміст казки. За визначенням письменника, “Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер” – це “казка про реальне”, у якій він подав власне філософське бачення сенсу життя людини. У повісті-казці дія розгорнулася у казковій країні...
- Зліт та падіння Цахеса (за твором Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер”) Е. Т. Гофман – найпопулярніший та найоригінальніший письменник з-поміж німецьких романтиків XІX століття. У його творах фантастика поєднувалась із реальністю, гумор – із сатирою, ліризм – із гротеском, комічне – з трагічним. Події казки “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер” відбуваються у вигаданому князівстві Коперес, де колись князем Пафнуцієм Великим було...
- Містичне у повісті-казці Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер” Відомий німецький письменник – романтик, художник, музикант Ернст Теодор Амадей Гофман написав багато оповідань і повістей, в яких фантастичне поєднується з реальністю настільки міцно, що складно визначити межу. Фантастичне у творах Гофмана настільки притягує і зачаровує, що починаєш сприймати розказане, як реально існуюче. Одним із таких творів є повість-казка “Крихітка...
- Містичне у повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер” Відомий німецький письменник – романтик, художник, музикант Ернст Теодор Амадей Гофман написав багато оповідань і повістей, в яких фантастичне поєднується з реальністю настільки міцно, що складно визначити межу. Фантастичне у творах Гофмана настільки притягує і зачаровує, що починаєш сприймати розказане, як реально існуюче. Одним із таких творів є повість-казка “Крихітка...
- Потворне і прекрасне у творі “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер” У казці-новелі “Малюк Цахес” дійсність постає в образі країни доби Просвітництва. Гофман викриває з допомогою всевладної іронії химерну велич великих князів, гофмаршалів, використовуючи засоби фантастичного гротеску. Це лялькова держава, де все схоже на безглуздий маскарад, всі ниточки якого тримає потвора – карлик Цахес. Присвоївши собі чужу працю, славу, кохання, він...
- Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана “Малюк Цахес” Кожна сторінка творчості великого німецького романтика – це пристрасна боротьба прекрасної душі поета з ницим, потворним світом. Свою особисту долю Гофман бачив як частину загальної долі “маленьких людей”, що стояли на порозі подвійного буття: між мізерними ділами і великими ілюзіями. Оточуюче хронічне убогство, атмосфера філістерства приводили до неприйняття дійсності. Порятунок...
- Потворне і прекрасне у повісті-казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Цинобер” Потворне і прекрасне у повісті-казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Цинобер” Великий німецький романтик Гофман розглядав свою долю як частку загальної долі “маленьких людей”, що стояли на порозі подвійного буття: між мізерними справами і великими ілюзіями. Порятунок від духовно обмеженого, порожнього, сірого життя автор знаходить у романтичних мріях, у мистецтві,...
- Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер” Кожна сторінка творчості великого німецького романтика – це пристрасна боротьба прекрасної душі поета з ницим, потворним світом. Свою особисту долю Гофман бачив як частину загальної долі “маленьких людей”, що стояли на порозі подвійного буття: між мізерними ділами і великими ілюзіями. Оточуюче хронічне убогство, атмосфера філістерства приводили до неприйняття дійсності. Порятунок...
- “Характеристика Бальтазара” за казкою Е. Гофмана “Крихітка Цахес” Образ Бальтазара на початку казки Е. Гофмана “Крихітка Цахес” відтворюється автором через портретне зображення цього героя: “стрункого юнака років двадцяти трьох чи чотирьох, із темних блискучих очей якого переконливими словами промовляє жвавий і ясний розум. Його погляд можна було б назвати майже сміливим, коли б не мрійна туга, що легким...
- Як я розумію філософський зміст твору Е. Т. Гофман “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер” Як зробити людину кращою, ніж вона є? Як допомогти слабкому, незграбному, якого дійсно ніхто не любить, піднятися на висоту, заслужити повагу? Де починається та де закінчується добра допомога, втручання “зверху” у чужу долю? На ці важливі запитання я намагаюсь відповісти для себе, читаючи “Малюка Цахеса” Гофмана. Зустрівши у лісі бідну...