ЩО БАЙКОЮ ЗБАГАЧУЮТЬ ЛЮДЕЙ – Виразне читання (інсценування) творів відомих байкарів
Уроки зарубіжної літератури 6 клас
Урок 23
ЩО БАЙКОЮ ЗБАГАЧУЮТЬ ЛЮДЕЙ
Тема: Виразне читання (інсценування) творів відомих байкарів.
Сократ і Бабрій, Федр і Лафонтен,
Сковорода, Крилов – всім вистачило тем.
Всім шлях премудрий розкривався,
Хто до Езопа добувався,
Хто позичав сюжетів та ідей,
Що байкою збагачують людей.
М. Годованець
Мета: удосконалювати вміння учнів виразно читати байки; розвивати творчі здібності; прищеплювати смак до літератури та театрального мистецтва.
Обладнання та матеріали:
Тип уроку: виразне читання.
Хід уроку
1. Вступне слово вчителя (оголошення теми та епіграфа).
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
3. Консультації учителя щодо читання (інсценування) байок.
Пам’ятка читачу байки
1. Читаючи байку, намагайся переконати слухачів не в тому, що ти добре запам’ятав слова і порядок їх розташування, а в тому, що добре зрозумів та відчув її смисл.
2. Не поспішай, дотримуйся логічних пауз. Перед тим, як прочитати мораль байки – витримай тривалу паузу.
3. Якщо у байці кілька персонажів, спробуй передати
4. Пам’ятай: байка – повчальний твір, тому і манера виконання має бути відповідною.
Пам’ятка актору
1. Спробуй “перевтілитись” у того персонажа, чию репліку (репліки) вимовлятимеш.
2. Намагайся передати характер героя не тільки словами, інтонацією, а й виразною дією, жестами.
3. Якщо ти один із персонажів, які ведуть діалог, то, промовляючи свою репліку, звертайся до партнера.
4. Навіть якщо ти виконуєш роль головного героя, не прагни затьмарити своєю грою інших. Ви – актори однієї трупи в одному спектаклі!
4. Виразне читання учителем однієї з байок.
5. Виразне читання учнями байок.
6. Колективне обговорення виступів читців.
7. Інсценування учнями байок І. Крилова.
8. Обговорення інсценівок. Поради акторам.
9. Підведення підсумків уроку.
10. Домашнє завдання. Повторити матеріал за темою “Байка у світовій літературі”.