ШЕВЧЕНКО “ГАЙДАМАКИ”. СКЛАДНІСТЬ ІСТОРИЧНОЇ ДОЛІ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ. ПОВСТАЛИЙ НАРОД ЯК ГЕРОЙ ПОЕМИ
Тема. Т. ШЕВЧЕНКО “ГАЙДАМАКИ”. СКЛАДНІСТЬ ІСТОРИЧНОЇ ДОЛІ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ. ПОВСТАЛИЙ НАРОД ЯК ГЕРОЙ ПОЕМИ
Варіант 1
1. Стародавнє місто, яке згадує Т. Шевченко, розпочинаючи поему.
А Єгипет.
Б Стамбул.
В Вавілон.
Г Кафа.
2. Ліричний герой поеми буде “Білолицему”…
А Розповідати цікаві пригоди з власного життя.
Б Сповідувати власні гріхи.
В Писати твори про героїчне минуле.
Г Співати думу.
3. Звертаючись до гайдамаків, поет пропонує їм…
А Вирушити на пошуки долі.
Б Згадати славне
В Осмислити власну життєву мету.
Г Згадати козацькі літописи.
4. Ляхи у поемі порівнюються…
А Із жорстокими псами.
Б Вельможною панею.
В Чорними воронами.
Г Смердючим болотом.
5. Якої роботи не виконував Ярема у пана?
А Прибирав у хаті.
Б Косив траву для худоби.
В Носив воду.
Г Годував свійських птахів.
6. Народний ватажок, про якого Ярема згадував у пісні.
А П. Конашевич-Сагайдачний.
Б Є. Зборовський.
В І. Підкова.
Г С. Наливайко.
7. Хазяїн Галайди завідував…
А Корчмою.
Б Хлібопекарнею.
В Продуктовою лавкою.
Г Театром.
8.
А Танцювати гопака.
Б Співати літанію.
В Організувати музикантів.
Г Декламувати вірша.
9. Лейба порадив ляхам здобути грошей…
А У коморі гетьмана.
Б Костьолі титаря.
В Чоловічому монастирі.
Г Гаю під старим дубом.
10. Визначте художні засоби в уривку: Зорі сяють серед неба, / Горить білолиций, / Верба слуха соловейка, / Дивиться в криницю”.
А Анафора і гіпербола.
Б Порівняння і метонімія.
В Синекдоха й оксиморон.
Г Метафора й епітет.
11. “Вернися до мене, до моєї хати, або хоч приснися… не хочеться спать”,- так спрямоване звернення Яреми,…
А До власної долі.
Б Чорнобривої красуні.
В Щасливої зіроньки.
Г Любої матінки.
12. Кого козаки так характеризують”: “Мудра голова сидить собі в хуторі, ніби не знає нічого, а дивишся – скрізь…”?
А Б. Хмельницького.
Б М. Залізняка.
В І. Гонту.
Г А. Головатого.
Варіант 2
1. Про що співав Ярема, перебуваючи ввечері “попід гаєм”?
А Про красу зоряного неба.
Б Нещасливе власне життя.
В Свою невимовну любов до коханої.
Г Ймовірність перемоги козаків у боротьбі з ляхами.
2. Митець не може визначити меж…
А Для творчих здібностей кобзарів.
Б Краю.
В Світла.
Г Духовного збагачення кожної віруючої людини.
3. Про кого Т. Шевченко зазначив, що вони на бенкеті, наче на раді?
А Гетьманів.
Б Сотників.
В Панів.
Г Отаманів.
4. Король Польщі, який хотів шляхтичам добра, “як дітям мати”. А Сигізмунд-Август.
Б Генріх Валуа.
В Станіслав Понятовський.
Г Стефан Баторій.
5. Поет, характеризуючи наймита, зазначив, що герой хоч і сирота… А Але розумний.
Б Кмітливий і винахідливий.
В Багатий.
Г Має неабиякий талант складати вірші.
6. За наказом жида, Галайда вирушив…
А У ліс по дрова.
Б Ремонтувати човни на узбережжі річки.
В На поле жито жати.
Г У Вільшану.
7. Потрапивши до жида через зламані двері, конфедерати наполегливо розпитували його…
А Про дочку.
Б Ярему.
В Шлях до Умані.
Г Тих, хто цурався католицької віри.
8. Жид запевняв конфедератів, що він багатий…
А На власну ласку.
Б Уміння розвеселити шановне товариство.
В Доброзичливість і шану.
Г Фантазію.
9. Свій твір письменник присвятив людині, яка безпосередньо брала участь у його викупі з кріпацтва.
А В. Григоровичу.
Б К. Брюллову.
В В. Жуковському.
Г І. Сошенку.
10. Зустрівшись на побаченні з Оксаною, Галайда мріяв, як він з коханою…
А Будуть щасливо жити.
Б Не наймитуватимуть у панів.
В Вирушать у подорож славетними шляхами гайдамаччини. Г Ніколи не горюватимуть.
11. На думку Т. Шевченка, Чигирин будували…
А Солдати царської армії.
Б Полонені турки і татари.
В Гетьмани.
Г Люди різних національностей.
12. Назва пісні, яку виконував Волох гайдамакам перед повстанням.
А “Ой Дніпре, мій, Дніпре…”.
Б “Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали”.
В “Літа орел, літа сизий”.
Г “У гаю, гаю вітру немає”.