Розвиток зв’язного мовлення. Твір про природу
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС
ІІ семестр
ІЗ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ
(4 години)
УРОК № 67
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Твір про природу
Мета: викликати в учнів інтерес до читання книг про природу, до теми стосунків людини і природи; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, вміння викладати власні думки та обгрунтовувати їх; виховувати любов до природи та бережливе до неї ставлення.
Обладнання: фотовиставка домашніх улюбленців, різних квітів, рослин, відеоматеріали.
Теорія
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів
II. Основний зміст роботи
1. Інструктаж до написання твору про природу на основі прочитаних художніх книг та власних спостережень.
– Обравши тему (“героя”, об’єкт, предмет твору), визначте тип мовлення, який ви використаєте. Якщо писатимете про свого домашнього улюбленця, можна розповісти про його породу, звички, поведінку, цікаві випадки, які з ним траплялися (з тих, про які ви читали чи які спостерігали);
Коли описуватимете рослини, можна згадати легенди, повір’я, пов’язані з ними (наприклад, звідки виникла назва або легенда, скажімо, про цвіт папороті).
Обсяг твору – приблизно 3/4 сторінки. Твір складається з трьох частин – вступу, основної частини й висновку. Оформляється охайно й грамотно.
2. Написання твору на чернетці, перевірка його учнем (можна зачитати 2-3 твори й прокоментувати)
3. Оформлення роботи в чистовому варіанті
III. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичного оцінювання.
IV. Підсумок уроку