Розвиток мовлення. Складання простого плану прочитаного твору Конспект уроку

Мета: навчити учнів складати простий план прочитаного твору, переказувати казку за цим планом; розвивати вміння систематизувати матеріал, логічне мислення, усне й письмове мовлення.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

1. Доберіть прислів”я і приказки, які б відповідали характерам головних героїв.

– Лінивий і у своїй хаті змокне.

– Злості повні кості.

– Якби свині роги, весь світ би переколола.

– Вродилося ледащо нінащо.

– І за холодну воду не братися.

-Де руки й охота – там скора робота.\

Білоручки – дармоїди та недоучки.

– Роботящі руки гори вернуть

ІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку

ІІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

1. Вступне слово

Кожний письменник, починаючи писати якийсь твір, вибудовує для себе план розвитку подій. Звичайно, у процесі роботи він може змінюватися, але основне, так би мовити, кістяк залишається. План допомагає виділити найголовніше, конкретизувати події, риси вдачі героя.

2. Запитання для учнів.

– що таке план?

– над складанням яикх планів вам доводилося працювати раніш? (план переказу, твору, параграфа,

розповіді)

3. Словникова робота

План – порядок розміщення частин якого-небудь викладу, його композиція

4. Слово вчителя

Завдання нашого сьогоднішнього уроку – скласти план прочитаної казки “Пані Метелиця”, виділивши основні моменти твору.

5. Колективне складання плану казки

1. Вдова та її доньки

2. Покарання мачухи

3. Пасербиця на службі у пані Метелиці.

4. Нагорода за гарну службу.

5. Ледащиця у пані Метелиці

6. Заробіток за лінощі.

6. Переказ казки “Пані Метелиця” за складеним планом.

7. Порівняльна характеристика образу Метелиці в українській і німецькій міфології

У словнику “Українська міфологія є також образ Метелиці – – молода дівчина у білому вінку, зі стрічками білими, у керсетці, має 10-12 разків дорогого перлового намиста, з розпущеними косами, дуже весела, гарно танцює, у блискучих чобітках зі срібними підковками. Коли танцює, грається снігом: то підкидає його, то мете ним, то крутить, то кидає в очі людям

– Знайдіть у тексті портрет пані Метелиці та зачитайте його. Чи відповідаєпортрет вчинкам пані метелиці? Про що це свідчить? (красоту не пити з лиця)

– Чи такою ви уявляли зовнішність Пані Метелиці до того, як прочитали казку?

– Чи є в цій казці елементи казки про тварин? Укажіть їх? Чи можна цю казку віднести до категорії казок про тварин? Обгрунтуйте відповіді.

Пані Метелиця відноситься до категорії чарівних казок

– Чому казка “Пані Метелиця” вважається народною казкою?

Домашня завдання: Прочитати казки, скласти план до казки. Ілюстрація до казки

1. група “Король Дроздобород”

2. група “Біляночка і Рум”яночка”

3 група “Золотий Генріх”


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)

Розвиток мовлення. Складання простого плану прочитаного твору Конспект уроку