Пошуки жанру
Артист оригінального жанру Павло Дуров проводить ніч на штрафному майданчику ДАІ провінційного містечка. Бампер його “Жигулів” розбитий “ЗІЛом”-поливалку, притулитися на ніч йому ніде. Розмірковуючи про те, чому їздить він по всій країні без видимої мети, Дуров відчуває, що “втратив свої пази”, втратив своє місце в житті і відчуття необхідності жанру. Він не розуміє, чи тримається за право бути творцем чудес чи соромиться свого жанру. Він не знає, чи потрібні кому-небудь чудеса.
Дуров прислухається до розмови мерців –
Прокинувшись і полагодивши машину, Дуров продовжує свій шлях. Неподалік від Феодосії він бере попутниць, одна з яких, продавщиця пива Алла Філіпук, розшукує свого коханого Миколи Соловейкіна. Як не намагається Алла запевнити себе, що для кохання необхідно жити одними інтересами з коханим і відчувати
Колишній ілюзіоніст виготовив фальшиві гроші від відчаю. Почувши розповідь Дурова про подорож у пошуках жанру, Сашка спалює фальшиві купюри і, злегка чаклуючи, вилучає з обігу ті, які вже встиг пустити в оборот. Наступний пасажир Дурова – юний хіпі Аркадіус. Школу він кинув, в армію не пішов через плоскостопість. Тепер Аркадіус їде до Москви, щоб подивитися “Мону Лізу”, що знаходиться там проїздом з Японії до Парижа. В якості плати за проїзд Аркадіус віддає Дурову вірші власного твору – про театр без стін і даху, який розбили на сільській вулиці чотирнадцять ледарів і капітан Іван. Несподівано Дуров розуміє, що ті п’ятнадцять, про яких написано цей вірш, – він і його колеги по жанру. Піддаючись миттєвому пориву, він їде в Долину, де й має відбутися диво. Ілюзіоністи Олександр, Брюс, Вацлав, Гійом, Дітер, Овсій, Жан-Клод, Збігнев, Кендзабуро, Луїджі, Махмуд, Норман і Оскар збираються в горах неподалік від табору гляциологов. Кожен з них пережив за ці роки щастя в коханні, тонув, гинув, випливав, виборсувався, сумував і скаженів від відчаю, але ніхто не зрадив молодість за великі чи малі гроші, ніхто не придбав в подорожах нахабство, жорстокість і свинство. Табір покинуть гляціології, тому що очікується сходження лавин. Але ілюзіоністи вирішують перетворити цю Долину в долину чудес і розгортають свій реквізит: Генератор Як Ніби, Тарілки Ехо, Бочку уособлення, Шланги Минулого, Порохові Нитки Майбутнього і т. п.
Тут три величезних лавини змітають і фокусників, і їх дива. Юний Аркадіус злиться, потрапивши до Москви: виявляється, довгоочікуване побачення з “Моною Лізою” буде відбуватися не наодинці, а в натовпі людей; сучасний світ підносить йому чергову “лажу”. Але раптом, коли він вдивляється в картину, Мона Ліза піднімає руку, закриваючи свою посмішку, і Аркадіус бачить її долоня – то диво і щастя, якого вистачить йому на все життя. Невідомо, які явища відбулися в лавинної масі, але вночі Дуров і його товариші опиняються на її поверхні. Їх реквізит знищений, у них не залишилося ні почуттів, ні спогадів. Як раптом вони бачать далеко іншу долину і розуміють, що вона-то і є справжня Долина, до якої всі вони прагнули. Їх оточує повітря любові, на їхніх очах відбувається диво озер, диво дерев, диво нічних світил, диво трави і квітів. Друзі йдуть за дивом лева в глиб Долини і готуються до зустрічі з новими чудесами.
Схожі твори:
- Скорочено “Пошуки жанру” Аксьонова Артист оригінального жанру Павло Дуров проводить ніч на штрафній площадці ДАІ провінційного містечка. Бампер його “Жигулів” розбитий “Зилом”-полівалянням, притулитися на ніч йому ніде. Міркуючи про те, чому колесить він по всій країні без видимої мети, Дуров почуває, що “втратив свої пази”, втратив своє місце в житті й відчутті необхідності жанру....
- Особливості байки як літературного жанру. Легендарний Езоп – основоположник жанру байки УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС І семестр БАЙКИ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ УРОК № 15 Тема. Особливості байки як літературного жанру. Легендарний Езоп – основоположник жанру байки Мета: повідомити про особливості байки як літературного жанру, пригадати імена і твори відомих байкарів; ознайомити з відомостями про Езопа – першого байкаря, байками...
- Дослідження жанру української народної балади Першим записом української народної балади вважають пісню про Стефана-воєводу “Дунаю, Дунаю, чому смутен течеш?”, яку чеський учений Ян Благослав у середині 16 ст. вніс до своєї рукописної граматики. У 1625 р. у Польщі окремою брошурою була опублікована українська Балада про козака і Кулину, були й інші поодинокі випадки публікацій українських...
- Езоп – засновник жанру байки ЕЗОП (VІ ст. до н. е.) Давньогрецький напівлегендарний байкар. Ім’я Езопа зустрічається у працях історика Геродота (V CT. ДО Н. Є.), який повідомляє, що Езоп жив на острові Самосі, був рабом з фізичними вадами, згодом став вільний, писав байки. Збірник Езопа містить 426 байок, написаних прозою. Твори його стислі, мораль...
- Особливості жанру – ТРАГЕДІЯ “ФАУСТ” ЛІТЕРАТУРА XVIII СТОЛІТТЯ. ПРОСВІТНИЦТВО § 5. ТРАГЕДІЯ “ФАУСТ” – ВЕРШИНА ТВОРЧОСТІ ГЕТЕ ТА ОДИН ІЗ НАЙВИДАТНІШИХ ТВОРІВ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Особливості жанру Жанр “Фауста” важко піддається визначенню. Сам Гете назвав свій твір трагедією. Трагедія як різновид драми присвячена важливим проблемам буття людини й суспільства. Як правило, ці проблеми не можуть бути...
- Особливості жанру й композиції поеми “Мертві душі” Поема М. Гоголя “Мертві душі” – твір складний, в ньому переплітаються і нещадна сатира, і філософські роздуми про долю Росії, і тонкий ліризм. Щоб краще зрозуміти особливості жанру “Мертвих душ”, варто зіставити цей твір із “Божественною комедією” Данте, поета епохи Відродження, вплив якого добре відчувається в поемі М. Гоголя. Можна...
- Дослідження жанру народної балади та його зв´язок з художньою літературою Балада як жанр народнопісенної Творчості – це один з тих жанрів, який найшвидше почав проникати у літературу. Уже в 13 ст. були створені збірники англійських балад, присвячені Робіну Гуду, Карлу Великому та ін. З 14 ст. стають відомі балади у французькій літературі з відомим авторством (балади Алена Шартьє, 1385-1435, Шарля...
- Эдгар По майстер детективного жанру Эдгар По виступив як першовідкривач і в оповіданнях з детективним сюжетом, чудових по глибині й тонкості логічного аналізу. Злочин розкривається науковими методами, які приходять рятуйте! і дисциплінують роботу уяви. Немає такої загадки, створеної людським розумом, що не міг би розгадати прониклива людина, збройний знаннями й обладающий загостреними почуттями. Таким митецьким...
- СВОЄРІДНІСТЬ ЖАНРУ КОМЕДІЇ ГРИБОЄДОВА “ГОРІ ВІД РОЗУМУ” “Драматичного письменника повинне судити за законами, їм самим над собою визнаним.” (А. С. Пушкін ) Границі жанру повинні визначатися завданням або метою, що у своєму добутку ставив перед собою автор. Відзначаючи жанрову своєрідність комедії Грибоєдова, критики підходили до важливому питанню чи є особливості її (комедії) результатом недостатньої майстерності Грибоєдова-Драматурга (непродуманості...
- Внесок письменника у розвиток жанру балади – ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА 2. Внесок письменника у розвиток жанру балади Жанр балади відродили Гете і Шіллер, які вступили в дружнє змагання у його створенні. Балади Шіллера сприймалися як відгомін тих давніх часів, коли різного роду повір’я і перекази, живучи поряд з реальним життям, зливалися в примхливі фольклорні образи. У баладах...
- Колискові пісні – Поетика жанру Колискові пісні – жанр, який має чітко визначену конкретну функцію: заспокоїти і приспати дитину. З цим основним їх призначенням і пов´язані особливості поетики жанру. Оскільки єдиним слухачем є дитина, яка лише починає розуміти окремі слова і реалії дійсності, то у колискових використовується тільки найпростіша загальновживана лексика, у них нема складних...
- Думи – Історія походження жанру Слово “дума” часто зустрічається у давньоукраїнських рукописних джерелах на означення думки, мислення. Лише згодом воно набуло дещо іншого значення (змісту) і ним став визначатися жанр епічного поетичного твору, епічної пісні героїчного плану. Хоч ті Думи, що збереглися до наших днів, виникли, очевидно, приблизно у 15 столітті, оскільки відтворені в них...
- Особливості жанру й композиції поеми Миколи Гоголя “Мертві душі” Поема М. Гоголя “Мертві душі” – твір складний, в ньому переплітаються і нещадна сатира, і філософські роздуми про долю Росії, і тонкий ліризм. До свого шедевру письменник ішов усе своє життя, написавши такі самобутні, оригінальні твори, як, наприклад, “Вечо-; ри на хуторі біля Диканьки”, “Миргород”, “Ревізор”. Щоб краще зрозуміти особливості...
- Еволюція жанру елегії у творчості Пушкіна Творчості Пушкіна властиво рідка розмаїтість жанрів, причому для кожного з них він створив свій еталон. Однак сама ця розмаїтість, відсутність чітких правил розхитувало строгу жанрову систему. Жанр втратив свою строгість, перестав бути пов’язаним з нормами певного літературного напрямку. Жанр у поезії Пушкіна втрачає свою строгу самостійність і обмеженість. Для Творчості...
- Еволюція жанру елегії у творчості А. С. Пушкіна Творчості Пушкіна властиво рідка розмаїтість жанрів, причому для кожного з них він створив свій еталон. Однак сама ця розмаїтість, відсутність чітких правил розхитувало строгу жанрову систему. Жанр втратив свою строгість, перестав бути пов’язаним з нормами певного літературного напрямку. Жанр у поезії Пушкіна втрачає свою строгу самостійність і обмеженість. Для Творчості...
- Виникнення і розвиток жанру Про виникнення прислів´їв і приказок у фольклористиці існує багато позицій, які умовно можна звести до двох теорій. Найпоширенішою в наявних підручниках і дослідженнях є думка, побудована на матеріалістично-історичному принципі вивчення фольклору, яка формулює причину виникнення прислів´їв як прагнення людей до організації трудового досвіду в словесних формах, які найлегше і найміцніше...
- Аналіз жанру вірша Пушкіна “Осінь” Процес поетичного визрівання, що дає в результаті рясну “жнива”, показаний в “Осені” Пушкіна як природне переломлення творчих сил природи у свідомості поета. Баратинський в своїй “Осені” не пише про вічно відроджується природі. Вона дає лише “плід річних праць” “дозвільного селянинові”; поет-мислитель, “оратай життєвого поля”, не збирає ніякої жнив. Життя природи,...
- Творчість Архілоха – засновника ямбічного жанру УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 18 Тема. Творчість Архілоха – засновника ямбічного жанру Мета: зацікавити особистістю Архілоха; ознайомити із творчістю поета; вчити визначати віршовий розмір; вдосконалювати навички аналізу художнього тексту; розвивати увагу, вміння висловлювати власну думку; виховувати критичне...
- Новела “в житах” – пошуки порушеної гармонії Історія написання твору Уперше надруковано у львівському журналі “Нова культура” (1922, № 2). Виправлену й відредаговану автором новелу опубліковано в журналі “Життя й революція” (1925, № 6-7). Отож датою першодруку вважають 1925 р. Журнал “Життя й революція” виходив у Києві в 1925-1934 рр. 1924 р. М. Рильський писав: “Григорій Косинка...
- Визначте роль Е. По в становленні жанру детективної новели і наукової фантастики. Покажіть художні відкриття митця на прикладі окремих творів Визначте роль Е. По в становленні жанру детективної новели і наукової фантастики. Покажіть художні відкриття митця на прикладі окремих творів. Внесок у світову літературу Впродовж всього свого життя По був найбільш відомим, як літературний критик. Його колега Джеймс Рассел Лоуел назвав його ” найбільш специфічним, філософським та безстрашним критиком Америки”....