ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ. ДИВНА ЗВИЧКА
І семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ
Урок 44. ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ. ДИВНА ЗВИЧКА
Мета: удосконалювати навички свідомого читання віршованих творів; учити сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до художнього слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Рі-рі-рі – що ти бачиш угорі?
Рю-рю-рю – бачу ясную зорю.
Рі-рі-рі – ще що бачиш угорі?
Ря-ря-ря – небо синє, як моря.
Рі-рі-рі – ще що бачиш угорі?
Ра-ра-ра – з комарами мошкара.
Мишеня
Притягло трубу підзорну.
Ми тепер собі з нори
Всі побачимо двори.
І угледимо здаля –
Де той клятий кіт гуля.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
– Пригадайте героїв казки “Колобок”: ведмідь, вовк, баба, дід… Кого бракує?
– Відгадайте загадки. Визначте, із яких казок предмети.
Може гудзики пришити,
Та без одягу донині
Рукодільниця-кравчиня. (Голка)
– Купили кругленьке,
Думали – новеньке,
А воно все у дірках,
Та ще й труситься в руках. (Сито)
– 3 глини народився,
На кружалі вертівся,
На вогні пікся,
На
Людей нагодував. (Жбан)
– Розкажіть епізод казки, пов’язаний з однією із цих речей.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
– Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ.
– Прочитайте його назву.
– Слово малює картину. Спробуйте її побачити: золоте листя. Слово передає звуки. Прислухайся: вітер листям шелестить. Чуєш шурхіт листя?
Відчуйте красу художнього слова, читаючи вірші українських поетів.
– Що таке рима?
– Прочитайте пояснення у підручнику.
– Герой вірша Анатолія Костецького дуже любив добирати рими.
– Який настрій у цього вірша? (Веселий, жартівливий)
Фізкультхвилинка
Діти читають вірш хором:
– “накрапає дощ” (тихо);
– “дощ пускається сильніше” (голосніше);
– “злива” (голосно)’,
– “дощ слабшає” (тихіше)’,
– “дощ припинився” (читання припиняється).
– Що понад усе любить робити хлопчик?
– Ким він мріє стати?
– Розгляньте малюнок. Кого на ньому зобразив художник?
– Які рими добирав хлопчик?
Як уроки? – (Летять сороки.)
Ти поїв? – (Сто корів)
Йди до дошки! – (Варення ложка)
Що учив ти вдома? – (Солому)
Ставлю “два!” – (Ква)
– Ти поїв?.. (Мама)
– Як уроки?.. (Тато)
– Йди до дошки!.. (Учитель)
Читання вірша за особами.
– Читайте, слова додавайте.
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні… (взувся).
І без тата, і без… (мами)
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не… (впізнала).
Рак розсердився, роззувся
І додому… (повернувся).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Який розділ ми почали вивчати?
– З яким твором ознайомилися?
– Що дуже любив робити герой оповідання?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання (с. 49).