ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ КАЗКИ”
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ КАЗКИ
Урок 43. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ КАЗКИ”
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за розділом “Народні казки”; формувати вміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; підтримувати інтерес до казки; розвивати пам’ять, спостережливість, уявлення, діалогічне й монологічне мовлення, уміння відтворювати зміст прочитаного; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до будь-якої книжки.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Ище-ище-ище
Гу-гу-гу – всі дерева у снігу.
Ок-ок-ок – не чутно голосу пташок.
Еву-еву-еву – стука дятел по дереву.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Конкурс знавців казок
– Назвіть казки, героями яких є лисиця і вовк.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми вирушаємо у подорож до Країни народник казок.
– Казка – це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна, –
У гості вас чека вона.
Ото ж часу не гайте,
У подорож рушайте!
– Увага! Увага! Наш казковий
Звучить аудіо-запис пісні “Голубий вагон” В. Шаїнського.
V. ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ КАЗОК
Станція І. “Упізнай героя” (за висловлюванням)
Робота в групах
Кожна група отримує картку, на яких записано висловлювання героїв казок. Потрібно впізнати героя.
Наприклад:
– Він лежав на вікні, а тоді з вікна – на призьбу, а з призьби – на землю в двір, а з двору – за ворота і побіг-покотився дорогою.
– Уранці вийшли вони з хати й полягали на сонці. Вовк незабаром розімлів од спеки й захропів на весь двір.
– Дівчина подумала трохи, вийшла на кухню і попросила в кухаря два сита.
– Проходить неподалік дід старий, мужичок-сірячок, почув крик, метнувся до річки й витяг крамаря з води.
Станція II. “Знайди казку”
– Наші герої також подорожували з нами, але кожному з них потрібно повернутися до своєї казочки. Допоможіть їм!
Робота в парах
Діти знаходять казку, з якої прийшов герой.
Горобець (“Горобець та билина”).
Король (“Як дівчина короля перехитрила”).
Крамар (“Міньба”).
Лисичка (“Лисичка-сестричка”).
– А тепер кожен з вас обере казочку, яка найбільше сподобалася, і разом із героєм цієї казки ще раз завітає до неї на гостину. Перечитаймо казку ще раз.
Самостійне читання улюбленої казки.
Фізкультхвилинка
Станція III. “Народна”
– Поки ви читали казки, наш експрес прибув до третьої станції, де кожна казочка знайде свого автора, народ, який її склав.
“Жбан меду” Українська казка
“Як дівчина короля перехитрила” Сербська казка
“Міньба” У горська казка
“Горобець та билина” Російська казка
Станція IV. “Будь уважним”
– Наш потяг – на станції “Будь уважним”.
Робота у мікрогрупах
– У кожному вагоні сидять четверо пасажирів. Кожен вагон отримує “квиток”, у якому є помилка. Ви маєте знайти ці помилки, і тільки після цього потяг вирушить далі.
Перший квиток
Це було тоді, коли вовк і лисиця жили разом у мирі й злагоді. (Слово “дружбі” замінено на слово “мирі”.)
Другий квиток
Побачивши, що дівчина й справді дуже мудра, король вирішив одружитися з нею. (Слово “розумна” замінено на слово “мудра”.)
Третій квиток
Дівчина подумала трохи, вийшла на кухню і попросила в кухарки два сита. (Слово “кухаря” замінено на слово “кухарка”.)
Четвертий квиток
Ну, добре, голубчику, що хоч сам вернувся! Ходімо в хату обідати. (Слово “вечеряти” замінено на слово “обідати”.)
П’ятий квиток
Іди, козо, билину рвати, бо не хоче билина поколихати горобця – доброго молодця. (Слово “гризти” замінено на слово “рвати”.)
Станція V. “Театральна”
Діти працюють у мікрогрупах, обирають за бажанням казочку, інсценізують її.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Наша подорож добігла кінця. Як же самим потрапити до країни казок? Читати! Під шелест сторінок ви потрапите у казковий світ. Вивчайте казки! Нехай вони йдуть світом і завжди живуть серед нас.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання “Повтори і пригадай” (с. 47).