ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ
Урок 16. ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”
Мета: систематизувати знання учнів про жанри усної народної творчості; перевірити знання, уміння, навички учнів; розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов до рідного слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Ой був собі коточок,
Украв собі клубочок.
Та й сховався у куточок.
(Пісня – душа народу.)
Із літер слова колискова скласти слова
Зу-зу-зу – боюся грозу.
Зю-зю-зю – намажуся маззю.
На-на-на – тепла весна.
Ня-ня-ня – купали коня.
Ра-ра-ра – висока гора.
Ря-ря-ря – вранішня зоря.
Ца-ца-ца – смачна піцца.
Ця-ця-ця – лагідна киця.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Конкурс на кращу складену лічилку.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Ми завершили вивчати народні дитячі пісні та малі жанри. Сьогодні на уроці перевіримо і систематизуємо здобуті знання.
V. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
– Які різновиди
– Відгадайте твір та зазначте жанр.
– Танцюй, танцюй, козуненько,
Ніженьками туп-туп! (“Два півники”. Народна дитяча пісенька)
– Ніс Гриць пиріг через поріг,
Став на горіх, упав на поріг. (Скоромовка)
– 3 добрим дружись,
А лихих стережись. (Прислів’я)
– Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Загадка)
– Десь тут була подоляночка,
Десь тут була молодесенька… (Пісня-гра)
– Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику! (Пісня-закличка)
– Зайчику, зайчику,
Де ти бував? (Пісня-забавлянка)
Групи отримують малюнки ромашки, лисички, соняшника, котика, зайчика, дзвоника. Кожна група складає і зачитує загадку.
Фізкультхвилинка
– Визначте серед речень загадку та прислів’я. Доведіть свою думку.
– Книга вчить, як на світі жить.
– Усіх я розуму учу, а сама завжди мовчу.
Учні зачитують завдання, відповідають на запитання.
Їхала Хима до Максима
Візком-тарадайкою;
Тарадайка торохкоче,
Сива кобила везти не хоче.
Тарадайка – легкий двоколісний візок.
Перепілка – гарна птиця,
Та хлоп’ят вона боїться,
Бо хлоп’ята беруть гілку
І лякають перепілку.
Не потрібно так лякать,
В неї п’ять перепелят.
Учитель читає прислів’я, учні закінчують його, пояснюючи зміст.
– Хто спішить, той людей… (смішить).
– Не гордись, що великий, бо є ще… (більші).
– Високо літаєш, та низько… (сядеш).
– Не великий пан, перелізеш і… (сам).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Метод “Мікрофон”
– Що вам сподобалося на уроці?
– Про що ви дізналися?
– Який висновок для себе зробили?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання (с. 20).