ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ (готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання)
ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ (готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання)
1. Визначте рядок, де постійний епітет ужито правильно:
А велемудрий Ахіллес; В велемудрий Еней;
Б велемудрий Одіссей; Г велемудрий Зевс.
2. Хто з-поміж названих персонажів вважається вічним образом?
А Одіссей; Б Ахілл; В Еней; Г Прометей.
3. Укажіть рядок зі схемою римування рубаї:
А аабб; Б ааба; В абба; Г абаб.
4. Від якого словосполучення утворена назва збірки новел Боккаччо? А “сто років”; Б “сто днів”; В “десять років”; Г “десять днів”.
5.
А Дон Кіхот; Б Офелія; В Лаура; Г Санчо Панса.
6. Визначте жанр цього вірша:”Життя прожить – не поле перейти, два мудрих правила вкарбуй у пам’ять ти: що краще постувать, ніж що попало їсти, і краще йти самому, ніж з ким попало йти”.
А сонет; Б рубаї; В канцона; Г сирвента.
7. Прочитайте судження та оберіть правильний варіант відповіді:
1 У сонеті “Як не любов, то що це бути може…” використана антитеза.
2 У сонеті “Ні зоряних небес мандрівні хори…” використана анафора. А правильним є лише перше судження;
Б
В обидва судження є правильними;
Г обидва судження є неправильними.
8. Прочитайте цитати й оберіть правильний варіант відповіді (в яку добу написано твір, з якого наведено цитату):
1 “… Світові неабияка могла вчинитися шкода: скільки ще в ньому зла треба знищити, скільки беззаконня скасувати, скільки сваволі впинити, скільки помилок виправити”.
2 “…Того, що суджено, боятися не треба. Боюсь неправедно прожити на землі”.
А перша із цитат – Середньовіччя, друга – Відродження;
Б перша із цитат – Відродження, друга – Середньовіччя;
В обидві цитати – Відродження;
Г обидві цитати – Середньовіччя.
9. Установіть відповідність між цитатами та жанрами творів:
1 “Король наш Карл…”; А сонет;
2 “Бути чи не бути…”; Б епічна поема;
3 “У кого є в запасі півкоржа…”; В трагедія;
4 “Втомившися, вже…”. Г рубаї;
Д новела.
10. Установіть відповідність між цитатами з вивчених творів та їхніми авторами:
1 “Дивних багато в світі див, найдивніше з них – людина…”; А Шекспір;
2 “Звихнувся час наш. Мій талане клятий, що я той вивих мушу направляти!”;Б Горацій;
3 “Смерті весь не скорюсь, не западе в імлу частка краща моя…”;В Омар Хайям;
4 “А що, якби серпи, мотики й рала повиливати нам з блискучих лат…” Г Софокл;
Д Ду Фу.
11. Установіть відповідність між поетичними розмірами й жанрами та письменниками, які їх найчастіше використовували:
1 терцина; А Гомер;
2 рубаї; Б Боккаччо;
3 гекзаметр; В Лі Бо;
4 новела; Г Рудакі;
Д Данте.
12. Установіть відповідність між словами та цифрами:
1 рубаї; А 3;
2 терцина; Б 4;
3 декамерон; В 5;
4 гекзаметр; Г 6;
Д 10.
13. Установіть відповідність між перекладачем і твором:
1 Борис Тен; А “Божественна комедія”;
2 Микола Лукаш; Б рубаї Омара Хайяма;
3 Василь Мисик; В “Дон Кіхот”;
4 Євген Дроб’язко; Г “Пісня про Роланда”;
Д “Іліада”.
14. Установіть послідовність появи творів, що починаються рядками:
А “Музо, повідай мені про бувалого мужа, що довго світом блукав,
Священну столицю троян зруйнувавши…”‘?
Б “Зброю співаю і мужа, що перший з надмор’їв троянських, долею гнаний нещадно, на берег ступив італійський…”?
В “Гнів оспівай, о богине, нащадка Пелея Ахілла згубний, що дуже багато ахеям лиха накоїв…”?
Г “Звів я пам’ятник свій. Довше, ніж мідь дзвінка, вищий од пірамід царських простоїть він…”
15. Установіть послідовність творчості поетів:
А Омар Хайям; В Петрарка;
Б Лі Бо; Г Вергілій.