Переказ – РІДНА ЗЕМЛЯ
О рідна земле! Ти, як мати,- єдина і неповторна! Ти не обов’язково найкраща, найгарніпіа. У світі є, можливо, інші краї, сповнені чарівної краси, краї, де ласкавий шум морського прибою поєднується з ніжним співом барвистих птахів, а пахощі лавру чи магнолії – зі свіжістю грозових південних вітрів. Та що з того?
Хай ти скромніше вбрана, хай твоя краса не така показна й не кожному впадає у вічі, але від того ти не менш рідна та люба синівському серцю, рідна земле! Ти ввійшла в нього разом із молоком матері та шумом старої верби у воротах, із квилінням
У годину радощів і в годину горя всі чуття, помисли наші ми віддаємо тобі, рідна земле, вітчизно дорога! Чи ти веселишся, сповнена щастя, чи спливаєш кров’ю і на пожарищах здіймаєш до неба в прокльонах і благаннях руки, ми завжди з тобою, де б ми не були. І поки б’ється в грудях серце, ми не перестанемо любити
Завдання до тексту
1. Визначити стиль і тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план
1. Рідна земля – єдина та неповторна.
2. У світі, можливо, є й інші краї, сповнені чарівної краси.
3. Рідний край любий синівському серцю.
4. Краса рідної землі.
5. Ми не перестанемо любити тебе, Батьківщино!
3. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Неповторний, не обов’язково, у вічі, не менш рідна, не поміт ний для ока, вітчизна, натомість, віддавати, б’ється.
4. Дібрати означення до іменників.
Земля (рідна, єдина, неповторна, люба, дорога, найгарніша, найкраща), Мова (рідна), дзвін (золотий), пісні (вечорові, дівочі), краса (чарівна), шум (ласкавий), спів (ніжний), птахи (барвисті), вітри (грозові, південні).
5. Розкажіть про своє ставлення до Батьківщини. Поміркуйте, з чим ви б могли її порівняти. Обгрунтуйте свій вибір.
6. За складеним планом Переказ – ати текст.