“Пан із Сан-Франциско”
Гроші. Гроші правлять миром. Гроші можуть усе. Якби люди ставилися до грошей як до засобу існування, то богатие були б набагато счастливее, тому що вони б більше думали об інших, їхнє життя не принадлежала б грошам, вона могла б бути пречервоної.
Але вони присвячують своє життя зарабативанию грошей, а потім ці гроші порабощают їх. Так робить пан із Сан-Франциско з оповідання А. Буніна Гроші для нього є метою, а не засобом здійснення своїх планів і бажань. Це те, для чого він живе. Опис всього його життя (п’ятдесят вісім років) становить усього
Ми бачимо, що вона в нього ніколи не була настоющей, повноцінної й щасливої. Він теж це усвідомлює й тому влаштовує собі двох річна подорож, думаючи, що нарешті-те отдохні, розважиться. Але він так і не навчився радеваться сонцю, ранку, не навчився одержувати удовольствие від приємних дріб’язків, відчуттів і почуттів У нього їх просто не було. Тому він не випробовує радості й під час відпочинку.
Пан із Сан-Франциско завжди був переконаний, що задоволення можна купити, і тіперь, коли в нього багато грошей, буде багато радостей. Але він помилився. Він купував дорогі сигари, кращі номери,
Він точно знає, що потрібно робити: вести рєбя, як і інші багаті люди, так називаемие вершки суспільства. Він ходить у театри не тому, що йому хочеться насолодитися поданням, а тому, що інші так роблять. Він ходить у храми не для того, щоб помилуватися їхньою красою й помолиться, а тому, що так треба. Церква для нього – порожнеча, одноманітність, місце, де немає слів, а отже, нудно.
Він думає, що якщо буде робити речі, які іншим діставшиляют задоволення, то вони будуть робити приємність і йому Пан із Сан-Франциско не розуміє радостей інших людей, не розуміє, чому він незадоволений, і це дегавкає його дратівливим. Йому здається, що треба тільки перемінити місце, і йому буде проміньше, що у всім винувата погода, місто, але не він сам. Йому так і не довелося відчути себе щасливим. Пан із Сан-Франциско презирливо ставиться до людей нижче його по положенню, адже вони не можуть за все заплатити, як він Вони існують, щоб служити йому (“Він ішов по коридорі, і слуги жалися по стінах, а він їх не зауважував”).
У ньому немає духовного початку, немає почуття прекрасного. Він не зауважує прекрасного пейзажу з відкритого вікна. (“З темряви повіяло на нього ніжним повітрям, померещилась верхівка старої пальми, що розкинула по зірках свої вайи, казавшиеся гигантскимі, донісся віддалений рівний шум моря…”). Пан із Сан-Франциско не бачить краси природи, але ж тільки вона залишиться з ним після його смерті, Вікно символізує мир, що відкритий перед ним, але яким він не в змозі насолоджуватися.
Таким же символічним жестом є те, що він закриває вікно, з якого пахне кухнею й квітами. Пан із Сан-Францисдо живе розміряним життям, без потрясений, без сюрпризів, нічого ніколи не міняє в розпорядку дня Він багато їсть і п’є. Але чи доставляє їжа йому задоволення? Швидше за все, немає. А якщо й так, те це нічого не менеет.
Просто його шлунок вимагає їжі, багато їжі, і пан із Сан-Франциско служить йому, потурає йому. Він уже не людина, його життя тече автоматично. Не зрячи адже він спланував усе вперед на два роки.
“Він надеялся насолоджуватися сонцем Південної Італії в грудні й січні, карнавал він думав провісти в Ніцці, у Монте-Карло, початок березня він хотів присвятити Флоренції, до Страстей Господним приїхати в Рим. Входили в його плани й Венеція, і Париж, і бій биків у Севільї, і купанье на англійських островах, і Афіни, і Константинополь, і Палестина, і Єгипет, і навіть Японія”. Дуже символична “любовна” парочка на кораблі.
Вони за гроші причиняються, що люблять один одного, і це їм уже жахливо набридло, але, напевно, вони більше нічого не хочуть або не вміють робити. (“Він танцював тільки з нею, і все виходило в них так тонко, чарівно, що тільки один командир знав, що ця пара найнята грати в любов за гарні гроші й уже давно плаває те на одному, то на іншому кораблі”) Те ж саме, по суті, робить і пан із Сан-Франциско – він причиняється, що живе. І як цій парі, можливо, ніколи не вдасться пізнати любов, так і панові із Сан-Францисдо не призначене по-справжньому пожити Взагалі, пан із Сан-Франциско – це узагальнений образ, адже в нього навіть немає ім’я. Він – це символ цілого стану. Отсутствие ім’я говорить також про відсутність індивідуальності. Він – просто типовий багатій.
Він умер, тільки почавши, на його думку, жити. А може він саме тому й умер? Його життя змінилося, тепер у нього навіть немає такий цечи, як заробляння грошей Пан із Сан-Франциско не був гідним людиною, і ті, хто робив йому повага при житті, після смерті нехтують. Луиджи зображує його, сміється над ним. Хазяїн готелю, бачачи, що пан із Сан-Франциско більше не является джерелом доходу, відмовляється остувити його тіло в пристойному номері.
Йому не знаходять пристойної труни й везуть додому в какомусь дерев’яному ящику. І коли мертвий лежав у поганому номері, лише природа, которую він відкидав, залишилася з ним і не відвернулась від нього (“Сині зірки дивилися на нього з неба, цвіркун зі смутною безтурботністю заспівав на стіні”) Тільки вона сумує після його смерті. Пан із Сан-Франциско – усього лише ще одна жертва.
Він умер задовго до физической смерті Спочатку була смерть духовна. Оповідання закінчується там же, де й почався, – на “Атлантиді”. “Атлантида” символизирует тлінність усього існуючого, напоминает нам про те, що всьому прийде кінець.
Кільцева композиція говорить про те, що заскінчилася історія людини, але ще существует багато таких людей, яким призначено жити або просто існувати. Люди будуть зависіти від грошей, поки не зрозуміють їхнього сьогодення значення
Схожі твори:
- Аналіз оповідання И. А. Буніна “Пан із Сан-Франциско” Аналіз оповідання И. А. Буніна “Пан із Сан-Франциско”. Дія оповідання відбувається на великому пасажирському кораблі, що робить подорож з Америки в Європу. І під час цієї подорожі головний герой оповідання, літній пан із Сан-Франциско вмирає. Здавалася б пересічна справа, нічого особливого. Що ж залучило в цій історії автора? В оповіданні...
- Гроші правлять миром (пан із Сан-Франциско) Гроші. Гроші правлять миром. Гроші можуть усе. Якби люди ставилися до грошей, як до засобу існування, то богатие були б набагато счастливее, набагато полноценнее, тому що вони б більше думали об інших, їхнє життя не належала б грошам, воно могла б бути прекрасної Але вони присвячують своє життя зароблянню грошей,...
- Пан із Сан-Франциско – узагальнений образ бездушшя Гроші. Гроші правлять світом. Гроші можуть усе. Якби люди ставилися до грошей як до засобу існування, то багатії були б набагато щасливіше, тому що вони б більше думали про інших, їхнє життя не належало б грошам, воно могло б бути прекрасним. Але вони присвячують своє життя зароблянню грошей, а потім...
- Переказ змісту расказа “Пан із Сан-Франциско” Пан із Сан-Франциско, що в оповіданні жодного разу не названий по імені, тому що, зауважує автор, імені його не запам’ятав ніхто ні в Неаполе, ні на Капрі, направляється із дружиною й дочкою в Старе Світло на цілих два роки для того, щоб розважатися й подорожувати. Він багато працював і тепер...
- Господин из Сан-Франциско (краткое содержание) – Бунин И Господин из Сан-Франциско, который в рассказе ни разу не назван по имени, так как, замечает автор, имени его не запомнил никто ни в Неаполе, ни на Капри, направляется с женой и дочерью в Старый Свет на целых два года с тем, чтобы развлекаться и путешествовать. Он много работал и теперь...
- Предметна деталізація й символіка в оповіданні И. А. Буніна “Пан із Сан-Франциско” ПРЕДМЕТНА ДЕТАЛІЗАЦІЯ Й СИМВОЛІКА В ОПОВІДАННІ И. А. БУНІНА “ПАН ІЗ САН-ФРАНЦИСКО” …Це дуже ново, дуже свіжо й дуже добре, тільки занадто компактно, начебто згущеного бульйону. А. П. Чехов Майстерність і ліризм творів Івана Олексійовича Буніна мають кілька складових. Його прозу відрізняють лаконізм і трепетне зображення природи, пильна увага до...
- Особливості бунинской прози (по оповіданнях “Пан із Сан-Франциско” і “Сонячний удар”) У своїх творах Бунін, з одного боку, показував картину свого часу (рабство одних, непомірне панування інших), а з іншого боку – розкривав таїнства людської душі, викриваючи дурні якості зовні чималих людей і показуючи позитивні – негідників і безнадійних з погляду суспільства. Бунін малював також образи людей, вибитих зі звичної колії...
- Жанрова своєрідність оповідання Пан із Сан-Франциско Буніна І. А По жанрі “Пан із Сан-Франциско” (1915) – оповідання, а його жанрова своєрідність визначається соціальною й філософською проблематикою. Соціальні проблеми представлені в оповіданні так: Бунін розвінчує владу багатства, показуючи наслідку цієї влади: соціальна нерівність людей, їхня відчуженість, мнима повага до людини. Комфортабельний пароплав “Атлантида”, на якому багатий американець пливе з Нового...
- Вечные проблемы человечества в рассказе И. А. Бунина “Господин из Сан-Франциско” Рассказ Бунина “Господин из Сан-Франциско” имеет остросоциальную направленность, но смысл этих рассказов не исчерпывается критикой капитализма и колониализма. Социальные проблемы капиталистического общества являются лишь фоном, который позволяет Бунину показать обострение “вечных” проблем человечества в развитии цивилизации. В 1900-х годах Бунин путешествует по Европе и Востоку, наблюдая жизнь и порядки капиталистического...
- Зображення часу в оповіданні Пан із Сан-Франциско Буніна І. А Ріка часів у своєму стремленье Несе всі дела людей И палить у прірві забвенья Народи, царства й царів. А якщо що й залишається Чрез звуки ліри й труби, То вічності жерлом пожрется И загальної не піде долі. Г. Р. Державін В оповіданні Буніна “Пан із Сан-Франциско” описується подорож багатого американця...
- Філософія життя і смерті в оповіданнях І. Буніна “Легке дихання” та “Пан із Сан-Франциско” У творчості І. О. Буніна життя розкривається у всьому своєму різноманітті, у сплетенні темних і світлих сторін. Два начала борються у його творах: морок і світло, життя і смерть. Передчуттям загибелі і потрясінь, відчуттям трагедій і катастроф у житті суспільства й у житті кожної людини віє від бунінських оповідань. “Легке...
- Символи в оповіданні “Пан із Сан-Франциско” Скорботні, мудрі, жестковатие картини Буніна. Зовсім іншими, несамовитими, страхаючими фарбами мир Андрєєва. І все-таки все це було, з’явилося в одну епоху, з однаково владним притяганням до її потрясінь і конфліктів. Не мудро, що глибинні контакти існували. Скрізь зустрічається печатка – скористаємося визначенням Куприна – “заплутаного пригнобленої свідомості”. Тверезий, що взискует...
- Трагедія однієї людини в оповіданні И. А. Буніна “Пан із Сан-Франциско” 1. Цікава розважальна подорож, 2. Нескінченно заведений порядок. 3. Духовна спустошеність героя. 4. Безглузді заклики природи. Суспільство – цивілізована орда, що складається із двох могутніх племен: що набридають і нудьгують. Дж. Байрон Практично в усіх у житті є своя трагедія, але не багато хто готові винести її на публіку. При...
- Пан з Сан-Франциско характеристика образу Пана Пан з Сан-Франциско – на самому початку розповіді відсутність імені у героя мотивується тим, що його “ніхто не запам’ятав”. Г. “їхав в Старий Світ на цілих два роки, з дружиною і дочкою, єдино заради розваги. Він був твердо упевнений, що має повне право на відпочинок, задоволення, на подорож в усіх...
- Яка роль символіки в оповіданні Пан із Сан-Франциско? “Пан із Сан-Франциско” – це філософське оповідання-притча про місце людини у світі, про відносини людини й навколишнього світу. На думку Буніна, людина не може протистояти світовим потрясінням, не може пручатися потоку життя, що несе його, як ріка – тріску. Такий світогляд виразився у філософській ідеї оповідання “Пан із Сан-Франциско”: людина...
- Рецензія на оповідання И. А. Буніна Пан із Сан-Франциско Рецензія на оповідання И. А. Буніна Пан із Сан-Франциско. Наприкінці 19-початку 20 століття капіталізм У Європі й Америці досягла своєї вищої стадії розвитку імперіалізму. Суспільство рухалося по шляху технічного прогресу, розвивалася колоніальна система. Крім того, в 1914 році починається Перша світова Війна. Все це стало передумовами тематики оповідань Буніна, їх...
- Філософська проблематика одного з добутків російської літератури ХХ століття. (Сенс життя в оповіданні И. Буніна “Пан із Сан-Франциско”) Хоча ми й смертні, але повинні не підкоряться тлінним речам, але, наскільки можливо, підніматися до безсмертя й жити згідно з тим, що в нас є кращого. Аристотель. Тисяча дев’ятсот п’ятнадцятий рік. У самому розпалі перша світова Війна. Її пожежа роздута аж ніяк не без участі “добірного суспільства”. “Говорять Брианы, Мілюкови,...
- Доля людини в контексті епохи Буніна У Творчості И. А. Буніна відбився час, у яке йому довелось жити. У добутках цього письменника зафіксувалися не тільки історичні й побутові деталі Росії початку 20 століття. Бунін у своїй творчості зумів передати колорит епохи, настрою, що панують у душах людей, їхні погляди, їх світогляд Щодо цього показові оповідання “Чистий...
- Філософські питання в прозі И. А. Буніна Добутку И. А. Буніна наповнені філософською проблематикою. Основними питаннями, що хвилюють письменника, минулого питання смерті й любові, сутності цих явищ, їхнього впливу на людське життя. Найбільше глибоко тема смерті розкрита Буніним у його оповіданні “Людин із Сан-Франциско” (1915). Крім того, тут письменник намагається відповісти й на інші питання: у чому...
- “Знайти звук…” “ЗНАЙТИ ЗВУК…” Проза И. А. Буніна дивно ритмічна й музична, недарма автор спочатку приходить у більшу літературу поетом. Звідси чіткість побудови речень, концентрація образів і деталей навіть у невеликому обсязі й звучність тексту. В оповіданні “Пани із Сан-Франциско” все це присутнє. Письменник досяг тих ступенів майстерності, коли йому підвладно будь-яке...