Одиссея характеристика образа Пенелопи
Пенелопа – персонаж “Одиссеи”, дочка Икария й німфи Перибеи, дружина Одиссея й двоюрідна сестра Олени. У світовій культурі ім’я П., що цілих 20 років чекає повернення коханого чоловіка, стало уособленням вірної дружини. Під час відсутності Одиссея П. осаджують численні наречені, юнаки із кращих сімей Итаки й прилеглих островів. Але П. , розуміючи, що сила на їхній стороні, діє хитрістю: три роки вона обманює наречених, обіцяючи, що зробить вибір після того, як витче похоронний саван для свого свекра Лаерта, а по ночах розпускає те, що зуміла
) Гомер незмінно наділяє свою героїню епітетом “розумна”, однак П. , дбайлива й ощадлива господарка, готова пожертвувати всім, що має, аби тільки не стати дружиною іншого. Тому вона упокорюється з тим, що наречені в постійних гулянках розоряють маєток її чоловіка. При цьому хитромудра П. пропонує нареченим приносити їй подарунки й приймає їх, ухильно обіцяючи коли-небудь стати дружиною одного з них. Розважливість і обережність П. проявляється й у тім, що вона не відразу довіряє людині, що називається
Образу П. , як, втім, більшості жіночих образів у поемах Гомера, властив деяка пасивність. П. нехай вимушено, але всеже покоряється обставинам, які панують над нею. Однак у Гомера образ П. виходить за рамки тих подань про жіночий характер, які панували в нього епоху Зовнішня пасивність поводження П. у звертанні з нареченими, її покірливий послух своєму синові, юному Телемаху, по першому слову якого вона покірно віддаляється у свої покои, – все це затьмарюється її вірою й відданістю.
Привабливість образа П. у тім, що за її пасивним очікуванням зниклого чоловіка ховається активне й героїчне почуття
Схожі твори:
- Одіссея характеристика образу Пенелопи Пенелопа – персонаж “Одіссеї”, дочка Икария і німфи Перибеи, чоловіка Одісея і двоюрідна сестра Олени. У світовій культурі ім’я П., яка цілих 20 років чекає повернення улюбленого чоловіка, стало уособленням вірної дружини. Під час відсутності Одісея П. осаджують численні женихи, юнаки з кращих сімей Итаки і довколишніх островів. Але П....
- Одиссея характеристика образа Одиссея Одиссей (у римській традиції Улисс – цар Итаки, головний герой поеми Гомера “Одиссея” і один із другорядних персонажів “Илиади”), Мужність О. сполучається з хитромудрістю й розважливістю. О. і сам уважає хитрість основною рисою свого характеру: “Я Одиссей, син Лаертов, скрізь изобретеньем багатьох /Хитростей славних і голосною поголоскою до небес вознесенний”....
- Одиссея характеристика образа Навсикаи Навсикая – царівна феаков, дочка Алкиноя й Арети. У ніч, коли Одиссей досяг острова феаков Схерии, Афіна є сплячою Н. і спонукує її відправитися на берег зі служницями, щоб випрати білизна. Н. так і надходить, а після прання затіває гру в м’яч, що падає у воду, і лемент дівчин будить...
- Іліада характеристика образа Нестора Нестір – персонаж “Илиади” і “Одиссеи”, цар Пилоса. У поемах Н. з’являється як навчений роками старець, чиє основне завдання – допомагати радами більше молодим героям. Він стає посередником у сварці Ахілла й Агамемнона: уже в 1-й пісні він намагається запобігти їх сварці, а після того як Ахілл віддаляється від війська,...
- Скорочено Одиссея Гомера Троянська війна була затіяна богами для того, щоб скінчився час героїв і наступив нинішній, людський, залізний вік. Хто не загинув у стін Трої, той повинен загинути по дорозі назад. Більшість уцілілих грецьких вождів поплили на батьківщину, як плили на Трою, – загальним флотом через Егейське море. Коли вони були на...
- Горе від розуму характеристика образа Скалозуб Сергій Сергеич Горе ВІД РОЗУМУ (Комедія, 1824; опубл. із пропусками – 1833; повністю – 1862) Скалозуб Сергій Сергеич – персонаж комедії, що связуют героїв “першого рівня” (які самостійно беруть участь у дії, див. статті “грибоедовского” роздягнула) і персонажів “другого рівня”, московських типажів, представлених на балі в будинку Фамусова. В образі Скалозуба виведений...
- Дон Жуан характеристика образа Дон Жуана Дон Жуан – у версії Байрона романтичний персонаж, що відкриває в собі розлад між закладеним природою й тим, що викохано суспільством, і цим різко відрізняється від своїх попередників. Вони – в обробках легенди від Тирсо де Молина до Мольера – були незмінно наділені людською цілісністю, тоді як у Байрона персонаж,...
- Дитинство. Отроцтво. Юність характеристика образа Епифановой Авдотьи Василівни ДИТИНСТВО. ОТРОЦТВО. ЮНІСТЬ (Трилогія, 1851 – 1855) Епифанова Авдотья Василівна – сусідка Иртеньевих, потім друга дружина Петра Олександровича Иртеньева, батька Ні-Коленьки. Оповідач відзначає її жагучу, віддану любов до чоловіка, що, однак, анітрошки не заважає їй любити красиво одягатися й виїжджати у світло. Між нею й молодими Ирте-Ньевими (за винятком Любочки,...
- Історія одного міста характеристика образа Глуповцов ІСТОРІЯ ОДНОГО МІСТА ( 1869-1870) Глуповци – мешканці міста, образ якого вперше з’явився на початку 1860-х рр. у нарисах письменника “Глупов і глуповци” і “Глуповское розпуста”, заборонених цензурою. Глуповци, як пояснив Щедрін у полеміці із критиками книги, – це “народ історичний”, тобто реальний, не ідеалізований, “люди, як і всі інші,...
- Пісня про Нибелунгах характеристика образа Зигфріда Зигфрід – трагічний герой “Пісні про Нибелунгах”. Королевич із Нижнього Рейну, син нідерландського короля Зигмунда й королеви Зиглинди, переможець Нибелунгов, що опанував їхнім скарбом – золотом Рейну, – наділений всіма рисами ідеального епічного героя. Він шляхетний, хоробрий, чемний. Борг і честь для нього вище всього. Автори “Пісні” підкреслюють його незвичайну...
- Тристан і Ізольда характеристика образа Ізольди Білявої Ізольда Белорукая – персонаж сказань про Тристане й Ізольду, сестра герцога Каердина, дружина Тристана. Одруження Тристана на І. особливо докладно осмислюється у романі Тома, де автор докладно аналізує, чому Тристан вирішив женитися й чому саме на І. Особливу роль тут зіграли ім’я: Тристан намагається замінити одну І. інший Немаловажної виявляється...
- Скупий характеристика образа Гарпагона Гарпагон – батько Клеанта й елизи, закоханий у Мариану. Історію, розказану Плавтом, Мольер переносить у сучасний йому Париж. Гарпагон живе у власному будинку, він багатий, але скупий. Скнарість, дійшовши до вищої межі, витісняє всі інші якості особистості персонажа, стає його характером. Скнарість перетворює Г. у теперішнього хижака, що відбито в...
- Сид характеристика образа Сида Сид – героїчне прізвисько, дане поваленими їм маврами донові Родриго й ставшее назвою першої трагедії французького классицистического театру. Арабське слово “сид” означає “пан”. У розвитку сюжету два вчинки Р. є ключовими: помста за батька, ображеного графом Гормасом, і переможний бій з маврами. Вони визначають не тільки характер взаємин героїв трагедії,...
- “Чому образ Одиссея є втіленням ідеї довічного суму?” Герой видатної поеми Гомера “Одіссея” Одіссей “ненависний безсмертним Богам” – саме так називає його Еол. Чому ж він ненависний? Можливо тому, що він поставив себе на один щабель з Богами. Скоріше всього, це саме так, адже конфлікт Одіссея з Посейдоном та його сином Поліфемом – це конфлікт звичайної людини з...
- Образ Пенелопи в поемі Гомера “Одіссея” Кожна культура створює свій неповторний жіночий ідеал. Переважно – це уявлення чоловіків проте, якою має бути жінка. Створення ідеалу, таким чином, – це своєрідний спосіб виховання. Гомерівська Греція створила два значних і зовсім протилежних ідеали – образ Єлени, уособлення самодостатньої краси, яка несе з собою сварки між чоловіками і є...
- Тристан і Ізольда характеристика образа Марка Марко, король – персонаж сюжету про Тристане й Ізольду, дядько Тристана (брат його матері) і чоловік Ізольди Білявої. М. – правитель Корнуельса (іноді його столицею називається Тинтажель, іноді – Лондон). У Тинтажеле протікає дія ряду лицарських романів. Один раз до берегів королівства, де править Марко, пристає корабель норвезьких купців. Вони...
- На дні характеристика образа Луки Лука – літній мандрівник, на якийсь час появляющийся в нічліжці. Л. нагадує члена релігійної секти. Ім’я персонажа асоціюється з євангелістом; Л. говорить: ” Христос-Від усіх жалував і нам так велів”, – однак на пряме запитання, є чи Бог, відповідає: “Коли віриш – є, не віриш – немає… У що віриш,...
- Телль Вільгельм характеристика образа Теллья Вільгельма Телль Вільгельм привернув увагу Шиллера по підказці Гете, улітку 1797 р. совершавшего подорож у Швейцарію й місця, що відвідало, пов’язані з її народним героєм. Митецький стрілець Т., що простромлює за наказом тирана Геслера яблуко, покладене на голову своєму синові Вальтерові, – фольклорний образ, що має ходіння в легендах багатьох народів...
- Від Одиссея до Пушкіна “Поема” у перекладі із грецької мови значить утвір. Поемами називаються поетичні оповідання про чудові події з життя видатних особистостей. Епічна поезія одержала свою назву від грецького слова “епос”, що значить оповідання, тому що всякий епічний добуток є оповідання про яку-небудь подію або подію, що совершились не в душі поета, а...
- Повести Белкина характеристика образа Марья Гаврилівна ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ЗАМЕТІЛЬ Марья Гаврилівна – героїня повести, сюжет якої (так само як ” Панянки-Селянки”) розказаний Белкину дівицею К. И. Т. Марья Гаврилівна – “струнка, бліда й сімнадцятилітня” дочка найдобрішого поміщика Гаврила Гавриловича Р*** із села Ненарадова; має романічну уяву (подібно оповідачеві й героєві...