Ну й гарно все придумав Бог… Підсумок за темою “Світ народився для мене”
Матеріал уроку. Акровірш “Легенда”. Дмитро Павличко “Звернення”. Галина Кирпа “Ну й гарно все придумав Бог!”.
Мета. Узагальнити знання учнів про різні форми усної народної творчості. Систематизувати знання учнів з розділу. Розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане. Удосконалювати навички правильного, виразного і свідомого читання. Виховувати захоплення красою і мудрістю природи, бажання бути справжнім другом.
Обладнання. Картки для гри “Веселий старт”, чарівна торбинка з літерами абетки.
Xід
І. Oрганізаційний момент.
ІІ. Мовна розминка.
Гра “Веселий старт”.
– В кожному слові читай тільки першу букву.
Нора, урок, йод, глобус, антена, ріка, ніс, опера, вітер, слива, екватор, приказка, равлик, омар, дитя, удав, малеча, ангел, вода, Біблія, острів, голос.
– В кожному слові читай тільки другу букву.
Лялька, око, страва, малина, стовбур, мова, ой, сміливість, загадка, умова, настрій, стріха, молоко, музика, здоров’я, свято, ложка, охайність.
– В кожному слові читай тільки третю літеру.
Купол, горобина, спина, годинник, круг, комар, смак, совість, порядок, крило, кобза,
Завдання слід виконувати швидко й уважно. Вчитель проводить словникову роботу незнайомих слів.
III. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
– Що вивчали на попередньому уроці?
– Які твори читали?
– Що таке легенда?
– Що таке переказ?
– Чим легенда відрізняється від переказу?
– Хто придумав свою легенду?
IV. Робота з матеріалами уроку.
1. Опрацювання вірша “Легенда”.
? Слухання вірша.
Учитель читає вірш у повільному темпі, учні слідкують за підручником, звертають увагу на розділові знаки й інтонацію вчителя.
– Чи прочитали ви назву даного вірша?
– Прочитайте вірш самостійно.
– Перекажіть своїми словами, що тут написано.
? Словникова робота.
Історія снує | Квіти | Гори | |
Передає | Відтворює | Віти | Творить |
– Прочитайте усі слова на одному мовному видиху. – Якого із слів немає у вірші? (Віти.)
– Які слова незрозумілі?
? Розвиток читацьких навичок.
? Читання вірша учнями.
2. Робота над віршем “Звернення”.
? Читання вірша мовчки.
– До кого звертається поет?
– Від чийого імені говорить поет?
– До чого нас закликає вірш?
– Як би ви звернулися до людей з проханням зберегти цей прекрасний світ?
? Робота над виразним читанням вірша.
– Який настрій цього твору?
– З яким почуттям його треба читати?
– Визначте темп і тон читання.
– Після яких слів потрібно зробити малу паузу? Після яких – велику?
– На яких словах треба зробити логічний наголос?
? Конкурс на кращого читця вірша.
3. Опрацювання вірша Галини Кирпи “Ну й гарно все придумав Бог!”
? Читання вірша вчителем.
– Які картини постали у вашій уяві?
– Доповніть вірш своїми роздумами.
? Різновиди читання.
А) Читання вірша “ланцюжком”.
Б) Гра “Відшукай у вірші риму”.
Бог (удвох), у гурті (у самоті), море (гори), вгорі (ліхтарі), на сторожі (і рожі), сумне (мене).
? Конкурс на кращих читців.
V. Підсумок за темою “Світ народився для мене”.
1. Бесіда.
– Ми завершили читати перший розділ читанки. Яку назву він мав?
– З творами яких жанрів ми ознайомилися?
– Який твір вам сподобався найбільше?
– Які міфи ми прочитали?
– Про що в них розповідається?
– Чим відрізняється легенда від міфу?
2. Вправа “Абетковий суп”.
Підготувати картки з деякими літерами абетки. Діти витягують картку з літерою з чарівної торбинки.
– Придумайте, будь ласка, речення чи запитання, що стосується даної теми, яке б починалося з цієї літери.
Наприклад.
“Я”: Який розділ ми вивчали?
“X”: – Хто написав вірш “Рідна мова”?
“С”: – Світ народився для мене.
VI. Домашнє завдання
Вивчити напам’ять вірш Галини Кирпи “Ну й гарно все придумав Бог”.
УРОК 9 Позакласне читання