НЕЙМОВІРНІ ПРИГОДИ ЮНИХ ВИНАХІДНИКІВ. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО “ЯК МИ ЛІТАЛИ В КОСМОС”

II семестр

ОПОВІДАННЯ

СКРИНЬКА СМІХУ

Урок 112. НЕЙМОВІРНІ ПРИГОДИ ЮНИХ ВИНАХІДНИКІВ. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО “ЯК МИ ЛІТАЛИ В КОСМОС”

Мета: продовжити роботу над оповіданням В. Нестайка “Як ми літали в космос”; удосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння передавати під час читання різні почуття героїв твору, визначати головну думку прочитаного; розвивати пізнавальний інтерес, почуття гумору.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Ра-ра-ра – у дворі весела гра.

Ру-ру-ру – ми продовжуємо гру.

Ло-ло-ло – все

навкруг розцвіло.

Лі-лі-лі – кури ходять по землі.

Росте – дерево, дитина,… (кущ, квітка, саджанець).

Пливе – пароплав, човен,… (качка, хмара, риба, пліт, кит).

Висить – рушник, картина,… (портрет, павутиння, лампочка, яблуко).

Хрумтить – морква, огірок,… (цукор, капуста, сухар).

Дзижчить – комар, муха,… (оса, бджола, джміль).

Я жмурюсь, заплющую очі,

Всі ховайтесь, хто де хоче!

Вмить розбіглась дітвора –

Йти шукать мені пора.

Більш не буду я чекать:

Раз, два, три – іду шукать.

Раз – за Петра.

Два – за Дмитра.

Три – за Тетянку.

Чотири

– за Оксанку.

Я усіх уже знайшов,

Сам ховатися пішов.

В. Гринько

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Дуель”. Робота в групах

Групи ставлять запитання одна одній за змістом оповідання.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми прочитаємо, чим завершився незвичайний політ у космос.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Самостійне напівголосне читання другої частини оповідання (с. 132-133, до слів “почувся тріск, щось гупнуло, загриміло і…”).

– Хто розкрив намір друзів?

– Чому хлопці вимушені були взяти Тетянку із собою у політ?

– Як ви вважаєте, де опинилися юні “космонавти”?

– Чим закінчився політ?

Фізкультхвилинка

Песиголовці – про людину, що втратила свої кращі риси і людську подобу. Атмосфера – газоподібна оболонка Землі та деяких інших планет.

Пообриває зціпивши

Хвилюючись в крайньому

Злорадно двірничці

Потилицю найпопулярніша

Читання кожного стовпчика згори вниз (“луною” за вчителем) і знизу вгору (“буксиром” із сусідом по парті).

Читання другої частини оповідання. Читає той учень, на парту якого впала квіточка.

– Як хлопці відреагували на появу Тетянки?

– Як називає її автор?

– Як діти вмощувалися в ракету?

– Як відбувався запуск ракети? Прочитайте.

– Який епізод космічного польоту викликав у вас сміх? Прочитайте.

– Якого висновку дійшли космонавти?

– Назвіть головних героїв оповідань Анатолія Григорука та Всеволода Нестайка.

– Чому твори про них вміщено саме в скриньці сміху?

За командою “земля” – діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою “небо” – піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову “земля” – учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

– Розгляньте малюнок. Кого на ньому зображено?

– Прочитайте рядки оповідання, які проілюстрував художник.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який настрій панував на сьогоднішньому уроці?

– Коли було найвеселіше?

– Чому хлопцям так і не вдалося полетіти в космос?

– До якого висновку вони дійшли?

– Чи згодні ви з цією думкою?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати відповіді на запитання “Повтори і пригадай” (с. 136).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

НЕЙМОВІРНІ ПРИГОДИ ЮНИХ ВИНАХІДНИКІВ. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО “ЯК МИ ЛІТАЛИ В КОСМОС”