Містичне у повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”
Відомий німецький письменник – романтик, художник, музикант Ернст Теодор Амадей Гофман написав багато оповідань і повістей, в яких фантастичне поєднується з реальністю настільки міцно, що складно визначити межу. Фантастичне у творах Гофмана настільки притягує і зачаровує, що починаєш сприймати розказане, як реально існуюче.
Одним із таких творів є повість-казка “Крихітка Цахес на прізвисько Цино-пі’Р”. Письменник запрошує читача до реалістично-фантастичного і страхітли-ного світу, де праця і нагорода за неї розподіляються
У оповіданні Гофман показує життя невеликого містечка, в якому з’являється лукавий карлик Цахес. Колись жалюгідний і нещасний Цахес викликав жалість феї Розабельверде і вона наділила його здатністю “здаватися”, приховуючи свою дійсну сутність. Цей магічний дар чарівниці допомагає Цахесу в житті і робить його всесильним.
Держава, в якій Цахес стає міністром і першою людиною, схожа на королівство кривих дзеркал, де все навпаки. На цьому дволикому світі, де все таке примарне і брехливе, можна отриМа ти перемогу лише за допомогою сильнішого чаклунства. Романтик і мрійник Бальтазар за допомогою сильнішого чаклуна Проспера Альпануса, руйнує чари феї Розабельверде, і перемагає Цахеса, розкриваючи його дійсну сутність: Втративши чарівні волосинки, які надавали Цахесу фальшивого блиску, карлик постає у своєму справжньому, непривабливому вигляді, жалюгідному і нещасному. Проте торжество Бальтазара Гофман показує не як природний плин подій і торжество справедливості, а як прояв іншої сили – чарівного невгасаючого вогню. Щастя на недосконалому і примарному світі можливе лише за допомогою дії чарівних сил – ось суть повісті-казки Гофмана.