Майстерність використання художніх деталей в оповіданнях Чехова
У творчості Антона Павловича Чехова оповідання посідає особливе місце. Воно було одним з найулюбленіших жанрів письменника. Характерною рисою оповідання як літературного жанру є його невеликий обсяг.
Чому письменникові, який працює в ньому жанрі, важливо зуміти передати ідею за допомогою художніх деталей, що не впадають відразу в око, але мають величезне значеннєве навантаження. Віртуозність використання А. П. Чеховим художніх деталей і закріпила за ним славу майстра оповідання.
Анна Сергіївна, героїня оповідання “Дама із собачкою”,
Бєліков, “людина у футлярі”, не намагався якось змінити своє життя, урізноманітнити його. Будь-яка зміна вносила в його існування
Духовно близьким Бєлікову є герой оповідання “Агрус” – Микола Іванович. Усі його бажання були пов’язані лише з купівлею “маєтку з агрусом”. Обмежені інтереси стали для нього своєрідним футляром.
Ставши власником маєтку, колишній чиновник перетворюється на справжнього пана. Зовнішність його теж змінилася: Микола Іванович “зістарився, потовстішав – так і здається, що зараз хрюкне”. На свиню схожий і його собака, якому ліньки гавкати, і товста кухарка.
Чехов умів бачити в людині найкраще. Навіть у тих героїв, яких ненавидів, він помічав щось зворушливе, заповітне. “Подих життя” і “велике передбачення” відчуваються в усьому, створеному Чеховим.