Майстер і Маргарита – Понтій Пілат
“У білому плащі з кривавим підкладкою, човгає кавалерійської ходою, рано вранці чотирнадцятого числа весняного місяця нісана в криту колонаду між двома крилами палацу Ірода Великого вийшов прокуратор Іудеї Понтій Пілат”.
Найбільше на світі він ненавидів запах трояндової олії, а сьогодні цей запах почав переслідувати прокуратора з світанку, що віщувало нехороший день. Йому здавалося, що цей запах доноситься звідусіль. У нього був напад гемикрании, при якій болить півголови. Але справи не чекають. Він повинен вирішити, кого стратять
– Істина перш за все в тому, що в тебе болить голова, і болить так сильно, що ти малодушно думати про смерть. Ти не тільки не в силах говорити зі мною, але тобі важко навіть дивитись на мене… Але муки твої зараз закінчаться, голова пройде “.
“Секретар витріщив очі на арештанта і не допісад слова”. А той тим часом продовжував свою промову, але секретар нічого більше не записував… намагаючись не пропустити жодного слова.
Обвинувачений говорить ігемону, що голова пройшла, чи не так? Йому треба б погуляти пішки по саду, а він з задоволенням буде його супроводжувати. Йому прийшли в голову деякі нові думки, які можуть зацікавити ігемона, адже він справляє враження дуже розумної людини. “Секретар смертельно зблід і впустив сувій на підлогу”. Арештант говорить між тим, що игемон занадто замкнутий, остаточно втратив віру в людей, прив’язаний тільки до свого собаки. Його життя мізерна. Игемон наказує розв’язати руки арештанта. Він запитує його, не великий чи він лікар? Ні. Може, арештант знає і латинська мова? Так, знає.
Игемон вимагає, щоб арештант присягнувся в тому, що не закликав до знищення храму. “Чим хочеш ти, щоб я поклявся”, – запитав, дуже пожвавішавши, розв’язаний. “Ну, хоча б життям своєю, – відповів прокуратор, – нею клястися самий час, так як вона висить на волосині, знай це!” – “Чи не думаєш ти, що ти її підвісив, игемон? – Запитав арештант. – Якщо це так, ти дуже помиляєшся “. Пилат здригнувся і відповів крізь зуби: “Я можу перерізати цей волосок”. – “І в цьому ти помиляєшся, – світло посміхаючись… заперечив арештант, – погодься, що перерізати волосок вже напевно може лише той, хто підвісив? “
Прокуратор питає, невже арештант вважає добрими всіх людей? “Всіх. Злих людей немає на світі “, – відповідає той. І це він проповідує.
У ігемона складається план: він розібрав справу бродячого філософа Ієшуа на прізвисько Га-Ноцрі, і складу злочину в ньому не знайшов. Бродячий філософ виявився психічно хворим. Внаслідок цього смертний вирок Га-Ноцрі, винесений Малим Синедріоном, прокуратор не затверджує. Але з огляду на те, що божевільні, утопічні мови Га-Ноцрі можуть бути причиною заворушень у Ершалаиме, прокуратор видаляє Ієшуа з Єршалаїма і піддає його ув’язнення в Кемаріі Стратонова, тобто саме там, де резиденція прокуратора.
Але тут секретар подає йому ще один пергамент. Кров прилила до голови прокуратора. Він запитує арештанта, чи говорив він коли-небудь що-небудь про великого кесаря. “Відповідай! Казав? .. Або… не… говорив? “- Пілат простягнув слово” не “і послав Ієшуа у своєму погляді якусь думку, яку як би хотів вселити арештантові. Він підняв руку, як би закриваючись від сонячного променя, і за цією рукою, як за щитом, послав арештантові якийсь натякає погляд. Але арештант чесно розповідає про добру людину Іуді з Кириафа, який запросив його до себе в будинок і пригостив. Він попросив Ієшуа висловити свій погляд на державну владу. Його це питання надзвичайно цікавив. “У числі іншого я говорив, – розповідає арештант, – що будь-яка влада є насильством над людьми і що настане час, коли не буде влади ні кесарів, ні будь-якої іншої влади. Людина перейде в царство істини і справедливості, де взагалі не буде потрібна ніяка влада “. Після цього зробити вже нічого не можна було. “Думки понеслися короткі, нескладні і незвичайні:” Загинув! “, Потім:” Загинули! .. ” І якась зовсім безглузда серед них про якийсь долженствующем неодмінно бути – і з ким?! – Безсмертя, причому безсмертя чомусь викликало нестерпний тугу “.
Пилат оголосив, що стверджує смертний вирок злочинцеві Іещуа Га-Ноцрі, і секретар записав сказане Пилатом.
Синедріон мав право з двох засуджених звільнити одного. Прокуратор поцікавився якого – Вар-раввана або Га-Ноцрі? Вони вирішили звільнити першого. Прокуратор м’яко наполягає на тому, щоб Синедріон переглянув своє рішення, адже злочин Опції раввана набагато важче, але той непохитний. Клопотання прокуратора до уваги не береться. Прокуратор загрожує первосвященикові кайф. Хай він знає, що йому віднині не буде спокою. “Ні тобі, ні народу твоєму”, – говорить Пілат. Плач і стогін почують вони. І тоді згадає первосвященик врятованого Опції раввана і пожаліє, що послав на смерть філософа з його мирної проповіддю!
Але у Пилата є ще справи, він просить Кайфу почекати, а сам піднімається на балкон і потім всередину палацу. Там у затемнених від сонця темними шторами кімнаті він має побачення з якоюсь людиною, обличчя якого було наполовину прикрите капюшоном. Побачення це було дуже коротко. Прокуратор тихо сказав людині всього кілька слів, і той пішов. Пилат оголошує перед натовпом про звільнення Варраввана. Було близько десятої години ранку.
Схожі твори:
- Понтій Пілат у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” 1. Пілат у різних літературних джерелах. 2. Образ Пілата в романі Булгакова. 3. Покарання й прощення прокуратора. Цей герой пішов у безодню, пішов безповоротно, прощений у ніч на неділю син короля-звіздаря, жорстокий п’ятий прокуратор Іудеї, вершник Понтій Пілат. М. А. Булгаков Римський вершник, правитель Іудеї Понтій Пілат, герой роману М....
- Майстер і Маргарита характеристика образа Понтій Пілата Понтій Пілат – прокуратор Іудеї (історичний Пілат перебував у цій посаді в 26-36 гг.); “син короля-звіздаря й дочки мірошника красуні Пилки” – ім’я героя складене з імен батьків (Пила й Ат); у той же час прізвисько “вершник Золотий Спис” актуалізує зв’язок ім’я з лат. рцит – спис. Характерна деталь вигляду...
- Біблійні сюжети у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сатира і любовна лірика. Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише головний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним...
- Багатогранність людської натури (за романом “Майстер і Маргарита”) Роман “Майстер і Маргарита” був твором, який приніс Булга-кову світову славу. Доля письменника дуже незвичайна. Поява у 1962-1967 роках декількох вагомих і до цього невідомих творів Булгакова, який був знаний у Росії і Європі головним чином як автор п’єс “Дні Турбіних” і “Зойчина квартира”, перемістило його ім’я в ряд найкращих...
- Багатогранність людської натури (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Роман “Майстер і Маргарита” був твором, який приніс Булга-кову світову славу. Доля письменника дуже незвичайна. Поява у 1962-1967 роках декількох вагомих і до цього невідомих творів Булгакова, який був знаний у Росії і Європі головним чином як автор п’єс “Дні Турбіних” і “Зойчина квартира”, перемістило його ім’я в ряд найкращих...
- Переосмислення біблійних образів у романі “Майстер і Маргарита” М. Булгакова У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сатира і любовна лірика. Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише голивний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним...
- Проблема добра і зла у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Хто кидає камінь нагору, кидає його на свою голову, і підступний удар розділить рани. Хто риє яму, сам упаде в неї, і хто ставить сеті, сам буде вловлений ними. Хто робить зло, на того повернеться воно, і він не дізнається, звідки воно прийшло до нього. Старий Завіт. Добро і зло…...
- Боротьба добра і зла у романі М. А. Булгакова Майстер і Маргарита МИХАЙЛО БУЛГАКОВ ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ МИХАЙЛО БУЛГАКОВ Боротьба добра і зла у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” Добро і зло… Поняття вічні і нероздільні. І поки жива людина, вони будуть боротися один з одним. Добро буде “відкриватися” людині, освітлюючи їй шлях до істини. Не завжди носіями добра і зла...
- Влада в житті і романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Булгаков з підкресленою визначеністю і відкритістю пояснював у листі молодшому братові: “Тепер повідомляю тобі, брат мій: стан мій неблагополучний. Всі мої п’єси заборонені в СРСР, і ні одного рядка мого не надрукують. У 1929 році було здійснено моє письменницьке знищення. Я зробив останнє зусилля і подав Уряду СРСР заяву, у...
- Суперечливість і трагічність образу Понтія Пілата (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Михайло Булгаков народився в Києві в сім’ї професора Духовної семінарії. Віра в Бога в сім’ї не була предметом розмов. Вона була органічною складовою стосунків між членами родини, основою виховання дітей. У своїй творчості письменник часто звертався до теми віри, боротьби добра і зла, Бога і Диявола. У романі “Майстер і...
- Твори за романом Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Тема вибору в романі М. О. Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман М. О. Булгакова “Майстер і Маргарита” є одним із найяскравіших творів. У ньому переплелись час теперішній (час написання роману) та час минулий (час приходу сина Божого на землю). У теперішнім часі ми бачимо боротьбу розуму, освіченості з нісенітницями, жадібністю...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Ієшуа Га-Ноцрі Ієшуа Га-Ноцрі, – “жебрак з Эн-Сарида”, бродячий філософ, людина років двадцяти семи, син невідомих батьків. Образ героя полемически співвіднесений з образом євангельського Ісуса : в системі булгаківського роману І. і Ісус співвідносяться як безперечна істина і її спотворений образ; у цьому сенсі питання про реальне існування Ісуса, звучний на початку...
- Михайло Булгаков Майстер і Маргарита& 1.Яке місто Михайло Булгаков у багатьох своїх творах визнавав улюбленим, вартим найвищих почуттів? Відповідь: Київ. 2.Чому Твір М. Булгакова ” Майстер і Маргарита ” називають “романом у романі” ? Відповідь: У творі є два романи – роман майстра про Понтія Пілата та роман про самого майстра. 3.Назвіть образи роману “Майстер...
- Тільки людина відповідальна за добро і зло (за романом М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”) М. Булгаков – один із видатних письменників післяреволюційної епохи. Доля Булгакова була дуже важка, у ній було багато конфліктів, перемог і поразок. Роман “Майстер і Маргарита” став одкровенням великого письменника і філософа. Основна тема роману – проблема добра і зла. Ця тема завжди займала головне місце в російській філософії і...
- Проблема Добра і Зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Творчий шлях М. О. Булгакова (1891 – 1940) проходив у непрості для Росії роки. Це були роки великих змін – соціальних, побутових, релігійних. Булгаков був художником, що гостро усвідомлював свою відповідальність за “весь розпорядок життя на землі”. У своїх творах він прагнув підняти проблеми загальнолюдські, проблеми моральні. В останньому своєму...
- Художнє своєрідність роману “Майстер і Маргарита” У роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” складна доля. Твір, закінчене в кінці тридцятих років, не було опубліковано за життя автора і вперше побачило світ у середині шістдесятих років. Сам Михайло Булгаков вважав цей роман головною книгою свого життя, підсумковим твором, і, як згадувала його дружина, перед смертю казав:...
- Тільки людина відповідальна за добро і зло – за романом М. А. Булгакова Майстер і Маргарита МИХАЙЛО БУЛГАКОВ ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ МИХАЙЛО БУЛГАКОВ Тільки людина відповідальна за добро і зло (за романом М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”) М. Булгаков – один із видатних письменників післяреволюційної епохи. Доля Булгакова була дуже важка, у ній було багато конфліктів, перемог і поразок. Роман “Майстер і Маргарита” став одкровенням великого...
- Відповіді до теми: роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Якою зображена Москва 30-х років у романі Булгакова? Зображуючи Москву 30-х років, письменник дає зрозуміти читачу, що люди обплутані тут ланцюгами всіляких інструкцій, постанов і догм. Так, службовці Управління виловиш змушені співати в хорі, а літературні критики “говорять зовсім не те, що хочуть сказати”. Усі вони – жителі “поганої квартири”,...
- Боротьба добра й зла у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” Добро й зло… Поняття вічні й нероздільні. І поки жива людина, вони будуть боротися один з одним. Добро буде “відкриватися” людині, висвітлюючи йому шлях до істини. Не завжди носіями добра й зла бувають різні люди, особливої трагічності досягає ця боротьба, коли вона відбувається в душі однієї людини. Роман М. А....
- Вічна боротьба добра в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Вічна боротьба добра в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Прояви сил зла в романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогому костюмі, у закордонних, в колір костюма, туфлях. Навіть обличчя в нього було дуже дивне: “Праве око чорний, лівий зелений. Брови чорні, але одна вища за другу “. В образі...