Контрольний твір-роздум за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”

УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС

I семестр

1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ

ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ

УРОКИ № 29-30

Тема. (РМ) Контрольний твір-роздум за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”

Мета: виявити рівень розуміння змісту, ідейно-художніх особливостей твору; розвивати образне, аналітичне мислення, зв’язне писемне мовлення, уміння висловлювати свої судження й аргументувати їх; виховувати високі моральні якості, прагнення до самопізнання та самовдосконалення.

Оснащення: портрет письменника, видання

його твору, ілюстрації до нього, художній текст.

Тип уроку: розвиток мовлення.

ХІД УРОКІВ

I. Організаційний момент

II. Оголошення теми та мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

III. Розвиток мовлення

1. План роботи

1) Оголошення тем для написання творів

2) Інструктаж; коментування вчителем тем твору

3) Виконання роботи

2. Теми для творів

1) Істинні й хибні мотиви злочину Раскольнікова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”).

2) Суперечливість теорії “крові по совісті” та образу Родіона Раскольнікова з роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара”.

3)

“Злочин і кара” Ф. Достоєвського як поліфонічний роман ідей.

4) Специфіка образу Петербурга у романі Ф. Достоєвського “Злочин і кара”.

5) Світоглядно-естетичні позиції Ф. Достоєвського, їх новаторське втілення в його творчості.

3. Орієнтовний план до твору “Істинні й хибні мотиви злочину Раскольнікова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)”

I. Вступ. Духовні шукання російського суспільства в 60-х рр. XIX століття.

II. Основна частина.

1. Шлях Родіона Раскольнікова від убивства до почуття “безкінечної любові”:

А) обставини життя головного героя;

Б) шлях удосконалення світу в розумінні Раскольнікова; теорія “надлюдини”;

В) покарання героя за вбивство від людей і від самого себе.

2. Воскресіння “загиблої душі” головного героя роману, прихід до християнської моралі.

III. Висновок. Небезпека для людства індивідуалістичної свідомості; утвердження життя як вищої цінності людини.

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи (тестування).

V. Підбиття підсумків уроку


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Контрольний твір-роздум за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”