Контрольний твір-роздум за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”
УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС
I семестр
1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ
ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ
УРОКИ № 29-30
Тема. (РМ) Контрольний твір-роздум за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”
Мета: виявити рівень розуміння змісту, ідейно-художніх особливостей твору; розвивати образне, аналітичне мислення, зв’язне писемне мовлення, уміння висловлювати свої судження й аргументувати їх; виховувати високі моральні якості, прагнення до самопізнання та самовдосконалення.
Оснащення: портрет письменника, видання
Тип уроку: розвиток мовлення.
ХІД УРОКІВ
I. Організаційний момент
II. Оголошення теми та мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності
III. Розвиток мовлення
1. План роботи
1) Оголошення тем для написання творів
2) Інструктаж; коментування вчителем тем твору
3) Виконання роботи
2. Теми для творів
1) Істинні й хибні мотиви злочину Раскольнікова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”).
2) Суперечливість теорії “крові по совісті” та образу Родіона Раскольнікова з роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара”.
3)
4) Специфіка образу Петербурга у романі Ф. Достоєвського “Злочин і кара”.
5) Світоглядно-естетичні позиції Ф. Достоєвського, їх новаторське втілення в його творчості.
3. Орієнтовний план до твору “Істинні й хибні мотиви злочину Раскольнікова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)”
I. Вступ. Духовні шукання російського суспільства в 60-х рр. XIX століття.
II. Основна частина.
1. Шлях Родіона Раскольнікова від убивства до почуття “безкінечної любові”:
А) обставини життя головного героя;
Б) шлях удосконалення світу в розумінні Раскольнікова; теорія “надлюдини”;
В) покарання героя за вбивство від людей і від самого себе.
2. Воскресіння “загиблої душі” головного героя роману, прихід до християнської моралі.
III. Висновок. Небезпека для людства індивідуалістичної свідомості; утвердження життя як вищої цінності людини.
IV. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи (тестування).
V. Підбиття підсумків уроку