КОЛЬОРОВІ ВІРШИКИ. А. КОСТЕЦЬКИЙ “КВІТКОВІ СНИ”. Є. ГОРЄВА “КОЛЬОРОВИЙ ВІРШИК”
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання; розвивати усне мовлення, пам’ять, фантазію; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
У нашого діда капелюх
Не по капелюхівськи.
2) Робота над закличкою.
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
В череп’янім горщику.
Мені – каша, тобі – борщ,
Щоб густіший ішов дощ.
2. Робота над загадками
– На тонких
Між травинок і пеньочків,
Сині-сині, звуться дзвінко
Лісові квітки… (дзвіночки).
– Блакитні оченята
Із жита виглядають.
Хоч квіточки ці люблять,
Та з поля виганяють. (Волошки)
– Влітку диво це знайду
В полі, в лісі і в саду.
Ці рослини кольорові
Запашні, такі чудові. (Квіти)
– Ще не народилася на світ людина, якій би не подобались квіти. Змалку нас уражає їх досконалість, різнобарвність та аромат.
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 36-38)
1. Опрацювання вірша А. Костецького “Квіткові сни”
1) Читання вірша учнями.
– Про
2) Гра “Доповни слово”.
– Які сни сняться квітам? Відповідайте словами вірша.
Кульбабі –
Тюльпанові –
Дзвіночку лісовому –
Бузку –
Волошці –
Ромашці –
Фіалці –
3) Робота за малюнком.
– Які квіти зображено на малюнку? Якого вони кольору?
– Прочитайте слова у святкових кульках.
– Поміркуйте і скажіть, якого кольору вам уявляється написане слово. Зафарбуйте кульки.
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання і вміння” (с. 37)
– Прочитайте і розкажіть, як утворилося слово колір.
– Прочитайте слова на одному диханні. Читайте швидко, вимовляйте чітко!
– Знайдіть спільне закінчення для всіх слів. Які слова утворилися? Які інші кольори ви знаєте? Які фарби потрібно взяти, щоб намалювати квіти, про які ви читали у віршах?
– Утворіть нові слова за зразком.
Робота над скоромовкою
– Потренуйтеся у читанні скоромовки. Прочитайте спочатку повільно, правильно читайте кожне слово. Тепер прочитайте правильно і швидко.
3. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай” (с. 38)
Робота в парах. Робота над віршем Є. Горєвої “Кольоровий віршик”
– Прочитайте вірш і вставте пропущені слова.
Кульбабка тиха при стежині
Жовтіється сама собі.
А у волошки очі (які?)…
А в неба очі (які?)…
(Які?)… клени стали колом
Побіля нашого двора,
А ген за тихим жовтим полем
(яке?)… сонце догора.
Слова для довідки: сині, голубі, зелені, червоне.
– Чи знаєте ви, скільки кольорів у веселки? Чи можете їх назвати? Щоб запам’ятати кольори веселки і їх порядок, вивчіть речення.
Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати.
– У віршиках ви читали, які кольори дарує нам весна. Подаруйте і ви весні кольорові слова. Наприклад: голубі слова – небо, проліски.
Зелені слова – …
Жовті слова – …
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Про що йшлося на уроці?
– Які кольори дарує нам весна?