Календарне планування із зарубіжної літератури для 6-го класу

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС

ПЕРЕДМОВА

Метою створення цього посібника було надати допомогу вчителю у підготовці до уроків зарубіжної літератури за програмою 12-річної школи.

У посібнику представлені всі уроки зарубіжної літератури відповідно до вимог нової програми.

Плани-конспекти уроків мають розгорнутий, докладний характер, містять усі необхідні для проведення уроку відомості й методичні коментарі.

Особливістю розробок уроків є поєднання традиційних та інтерактивних методів викладання літератури. Майже

кожен урок починається з етапу мотивації навчальної діяльності. Цей інтерактивний прийом допоможе залучити учнів до вивчення теми, обговорення важливих питань на уроці. Доречним є використання на уроці таких інтерактивних прийомів, як робота в парах, групах, “Броунівський рух”, “Мікрофон”, “Продовжте речення”.

Уроки виразного читання містять опис складання партитури поезії, що допомагає учням осмислено та виразно читати вірші. Уроки для перевірки вивчених напам’ять поезій виділені окремо.

Уроки з розвитку усного та письмового зв’язного мовлення мають мету навчити шестикласників

складати характеристику літературного героя, писати твір за прочитаною книгою, сприяють розвиткові уяви, творчих здібностей учнів.

Твори, рекомендовані програмою для дванадцятирічної школи для додаткового читання та використані у даних розробках уроків, не тільки розширюють коло читання учнів, а й сприяють вихованню високих моральних якостей у дітей.

Тематичні оцінювання із зарубіжної літератури в шостому класі можна проводити як у формі усної гри, так і у вигляді письмової роботи з творчим завданням. Зразки планів цих та інших уроків наводяться у посібнику.

Особливістю запропонованих розробок уроків є широке використання міжпредметних зв’язків. На думку автора, цікаві відомості з історії, біології, географії доречно використані на уроці, не тільки сприятимуть розвиткові ерудованості учнів, а й збільшать кількість прихильників уроків літератури.

Елементи компаративного аналізу, на думку автора, є необхідним етапом окремих уроків літератури. Тільки зіставляючи, порівнюючи різних героїв, сюжети, теми та ідеї творів, можна сформувати у дитини не окремі знання з певної теми, а цілісну картину світу, що складається, немов мозаїка, з різних частинок, взаємозв’язки між якими учень усвідомлює не одразу, а поступово.

З урахуванням вікових особливостей шестикласників у розробках уроків часто пропонуються ігрові завдання (кросворди, головоломки, криптограми, анаграми), які зацікавлять учнів, залучать їх до скарбниці світової літератури.

Календарне планування із зарубіжної літератури для 6-го класу

Дата

Тема уроку

Вступ

1

Пізнавальне значення світової література, зображення в ній життя, побуту, звичаїв, світогляду різних народів світу

2

Урок розвитку мовлення. Виступ на тему: “Моя улюблена книга”

Міф і література

3

Поняття про міф. Давньоєгипетський міф про створення світу

4

Давньокитайський міф про створення світу

5

Давньоіндійський міф про створення світу

6

Давньогрецький міф про створення світу

7

Слов’янські міфи про створення світу

8

Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей

9

Причини популярності образу Прометея

10

Міфи про Геракла. Дванадцять подвигів Геракла

11

Сьомий подвиг Геракла: Авгієві стайні

12

Урок розвитку мовлення. Написання твору на тему: “Геракл – улюблений герой давніх греків”

13

Урок позакласного читання. Улюблені міфи Давньої Греції

14

Тематична атестація № 1

Байки у світовій літературі

15

Особливості байки як літературного жанру. Легендарний Езоп – основоположник жанру байки

16

Ж. де Лафонтен – відомий французький байкар. Байка “Зачумлені звірі”

17

І. А. Крилов – видатний російський поет-байкар. Байки І. А. Крилова

18

Урок виразного читання. Байка І. А. Крилова “Квартет”

19

Урок виразного читання. Читання напам’ять байок І. А. Крилова

20

Тематична атестація № 2

Література і моральне вдосконалення людини

21

А. П. Чехов – видатний російський письменник. Оповідання “Товстий і тонкий”

22

Оповідання А. П. Чехова “Хамелеон”

23

Висміювання чиношанування, малодушності, пристосуванства в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон”

24

Художня деталь і антитеза в оповіданнях А. П. Чехова

25

Ч. Діккенс – англійський письменник-романіст. Повість “Різдвяна пісня у прозі”

26

Подорож Скруджа Різдвяної ночі у часі й просторі як можливість осягнути своє життя

27

Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя

28

Реальне й фантастичне у повісті “Різдвяна пісня у прозі”

29

Урок розвитку мовлення. Написання твору на тему: “Що в житті людини найцінніше?” (за повістю Ч. Діккенса “Різдвяна пісня у прозі”)

30

Урок позакласного читання. М. В. Гоголь “Ніч перед Різдвом”

31

Тематична атестація № 3

32

Урок розвитку мовлення. Лист улюбленому літературному герою

Людина в життєвих випробуваннях

33

Роман Д. Дефо “Життя та надзвичайні пригоди Робінзона Крузо”. Історія створення роману

34

Пригоди та екзотика в романі “Життя та надзвичайні пригоди Робінзона Крузо”

35

Роман Д. Дефо “Життя та надзвичайні пригоди Робінзона Крузо” – гімн цивілізованій прагматичній людині та її праці

36

Роман Д. Дефо як започаткування “робінзонад”

37

Всесвітній мандрівник Жуль Верн

38

Прославлення сили людського характеру в романі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”

39

Образ Діка Сенда – п’ятнадцятирічного капітана Урок розвитку мовлення. Характеристика героя

40

Образ Геркулеса в романі Ж. Верна

41

Засудження рабства в романі “П’ятнадцятирічний капітан”

42

Романтика подорожей у романі “П’ятнадцятирічний капітан”

43

Велич науки і знань у романі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”

44

Урок розвитку мовлення. Написання твору за романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”

45

Тематична атестація № 4

46

Урок позакласного читання. Рабовласництво і біблійні істини у романі Г. Бічер-Стоу “Хатина дядька Тома”

47

Життєвий і творчий шлях Д. Лондона. Оповідання “Жага до життя”

48

Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Д. Лондона “Жага до життя”)

49

Ш. Петефі – видатний угорський поет. Вірш “Коли ти муж, будь мужнім”

50

Уславлення людської гідності, самоповаги та мужності й засудження приниження внутрішнього рабства у віршах Ш. Петефі

51

Урок виразного читання вірша Ш. Петефі “Коли ти муж, будь мужнім”

52

Виразне читання напам’ять вірша Ш. Петефі “Коли ти муж, будь мужнім”

53

Р. Л. Стівенсон – автор роману “Острів скарбів”

54

Романтика пригод і подорожей у романі “Острів скарбів”

55

Уславлення сміливості, винахідливості, порядності в романі Р. Л. Стівенсона “Острів скарбів”

56

Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності у романі Р. Л. Стівенсона “Острів скарбів”

57

Урок позакласного читання. Таємниці золотого жука (за повістю Е. По “Золотий жук”)

58

Тематична атестація № 5

Людина та її світ

59

Р. Д. Бредбері – американський письменник-фантаст. Новела “Посмішка”

60

Знищення природи, цивілізації та культури як наслідок бездуховного науково-технічного прогресу (за новелою Р. Бредбері “Посмішка)

61

Урок розвитку мовлення. Написання твору за новелою Р. Бредбері “Посмішка”

62

А. де Сент-Екзюпері – французький письменник, автор філософської алегоричної казки-притчі “Маленький принц”

63

Планета Маленького принца

64

Подорож Маленького принца

65

Урок розвитку мовлення. Творча робота “Сьома планета”

66

Алегоричні образи казки “Маленький принц”

67

Головні життєві цінності в казці А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”

68

Урок позакласного читання. К. Паустовський “Теплий хліб”

69

Тематична атестація № 6

70

Заключний урок


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Календарне планування із зарубіжної літератури для 6-го класу