Ідейно – художня своєрідність роману В. Скотта “Айвенго”

Середньовіччя в романі – кривавий і похмурий період. Образ короля Ричарда ідеалізований, у цьому консерватизм Скотта, це спричинило романтизацію. Реалистично переданий народ і його ватажки – Робін Гуд (Локсли). Але на майстерно відтвореному истор. тлі, при порівнянні з галереєю оригінальних і блискучих образів, програють центральні герої – Айвенго, Ровена. Багато Деталей, подробиці – истор. колорит. Вальтерові Скоттові властива особлива композиція романів – він виносить на перший план життя народу, показує реальну картину життя.

Більш яскраво відтворює картину історичних подій. Айвенго – багатоплановий остросюжетний роман з безліччю діючих осіб, що представляють різні прошарки того часу. У романі замішані вигадані персонажі й реальні історичні фігури. Вірогідність надають опису обстановки, одягу, фольклору. Реалізм з’єднується з романтичним початком, що проявляється в інтересі Ксредневековью.

Айвенго представлений як ідеальний романтичний герой, практично без недоліків. Є ще один романтичний герой – Ричард Левине серце. Романтичного Ричарда найбільше залучає слава бродячого лицаря, ніж перемога на чолі стотисячного

війська. Щирий Ричард Левине серце, як історична особистість, зовсім не був романтичним героєм, але Вальтер Скотт увів його саме як ще одного романтичного героя, якому треба поняттям про лицарську честь. Дуже яскраві жіночі образи. Образ Ревеки більше яскравий, чим білявої Леді Ровени, що предтавляет собою типовий образ прекрасної дами. А образ Ревеки більше складний, пославленная в особливе положення в силу свого походження, вона є більше гордої, сміливої, мужньої. Вона інакше оцінює битву під стінами замка

Айвенго вважав, що лицарі повинні кидатися в бій, а для неї це було страшно. Образ Ровени небагато розпливчастий у порівнянні з Ревекой, вона не настільки непохитно переносить всі труднощі, коли вона довідалася, що їй прийде вийти заміж за нелюбимого, вона починає плакати. А Ревека в подібній ситуації надійшла смелее – вона хотіла скинутися з величезної висоти – вона сміливіша й образ її більше багатогранний. Бриан де Буагильбер. Дуже яскравий образ. З’являється як сувора, тверда людина. Видно його відношення до церкви, його віра

Незважаючи на свій титул священної особи він досить пішло говорить про саксонську принцесу Ровене, зовсім не як духовна особа. І ми бачимо його не як позитивного персонажа. Але потім він закохується в Ревеку, видна його внутрішня боротьба. Він готовий відмовитися від свого титулу, імені, він готовий кинути себе, знеславити заради своєї пристрасті. На турнірі, коли вирішується життя Ревеки він підходить до їй і робить останню спробу бігти з нею, але вона відмовляється й що може бути не дуже правдоподібно, умирає потім від щиросердечних переживань, що явно показує романтичну лінію (він гине). У результаті Ричард одержав пам’ять нащадків, Айвенго – любов улюбленої, Ревека – чисту совість


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

Ідейно – художня своєрідність роману В. Скотта “Айвенго”