Фільм, фільм, фільм (твір-розповідь з власного досвіду)
Ювілей. Будь-який ювілей – завжди велике свято: є нагода підсумувати до сягнення, поділитися досвідом, та й просто зібрати друзів та колег. Цього року усі ми святкували прекрасний ювілей – ювілей нашої школи, якій виповнилося 40 років. Кожному іменинникові дарують подарунки, подарунки школі теж поча ли готувати заздалегідь…
Майже за місяць до свята в школі відчувався святковий настрій: це майже такі – саме відчуття, яке буває на Новий рік. Усі бігають, метушаться, вигадують номе ри, малюють стінгазети, хтось складає сценарій заходу,
У школі було оголошено конкурс: кожен клас може вигадати свій подарунок, а колектив-переможець буде нагороджений екскурсією. Усі взялися до справи. Вабив, звісно, не так приз, скільки бажання бути кращими, бажання подарувати іншим радість, зробити приємність. Хто ж не любить робити подарунки? Мабуть, робити їх ще приємніше, ніж отримувати.
Одного дня після уроків усі ми зібралися на класний час, де мали вирішити, яким буде наш подарунок школі.
Мало хто з нас усвідомлював, як робляться фільми, але приблизна послідовність була зрозуміла: сценарій – зйомки – монтаж. Ну, десь так. Ми зібрали матеріали з історії школи, і Артур – наш найкращий оратор – розповідав епізоди з цієї історії на камеру: у шкільному дворі, у бібліотеці, йдучи коридором. Потім ми зняли кілька загальних планів школи. “Просто ходи з камерою, а там зайве приберемо”, – сказала Оля нашому “операторові” Ігорю. Тоді ми здогадалися взяти інтерв’ю в директора й кількох вчителів. Виходило цікаво, і всі ми були просто в захваті від процесу! Але не вистачало ще чогось. “Потрібна родзинка”, – сказав Артур, коли ми вже вдесяте переглядати в класі знятий матеріал (а треба буде ще якось змонтувати, ох!). “У мене була учениця з прізвищем Родзинка, уявляє – гс?” – посміхнулася Марина Павлівна, яка була дуже задоволена нашою роботою і неабияк нам допомогла. “Геніально! – заверещав Дмитро на весь клас. – Ми візьмемо інтерв’ю у колишніх учнів різних років!” Усі аж зааплодували цій ідеї.
Нам довелося попросити у батьків ще кілька відеокамер – увесь клас як скажений носився містом, знімаючи шкільні спогади дорослих та поважних людей. Марина. Павлівна домовлялася з ними про зустріч. Спочатку ми боялися: чого це художники, кандидати наук, директори, дизайнери, фінансисти почнуть витрача – ги час на нас? Але усі вони, щойно дізнавшись від Марини Павлівни про наш задум, посміхалися і запрошували нас до себе або приїздили до школи самі. Скільки цікавого вони розповідали! Ми тільки встигали записувати.
Коли настав час монтувати (нам допомагав старший брат Артура, бо самі б ми, івісно, не впоралися), складалося враження, що “ріжемо по живому”: ну, просто неможливо було не включити якусь зі шкільних історій, сумні і веселі згадки цих серйозних, але таких щирих і доброзичливих людей… Зрештою, ми залишили майже все – і отримали відео на 40 хвилин.
Наше відео перемогло в конкурсі! Ми, роззявивши роти, дивилися, як вчителі сміються і, схиляючись одне до одного, кажуть: “О, Влад, я його дуже добре пам’ятаю, такий гарний учень був!”, “Ірочка, боже мій, зовсім не змінилася!” і таке подібне. У деяких із них на очах навіть забриніли сльози. Директор похвалив нас і сказав, що ми зробили велику роботу. Так, звісно, але ми були щасливі зробити її! На нас чекає екскурсія, але найкращим подарунком нашому класу була радість вчителів і те, що наш фільм тепер зберігається в архіві школи!