Есе – Радість утвору добра
Чекаючи автобуса стою на зупинці. У розклеєних оголошеннях головним чином люди пропонують учити один одного за певну плату: англійській мові, кройке й шиттю, в’язанню, водінню автомобіля, нарощуванню нігтів, масажу…. Але ніхто не повісив оголошення й не повідомив : “Хочу вчитися жити”.
А життя людини, як щабля сходи, зроблені з повсякденних проблем, справ, турбот і вчинків: облаштованість свого житла, догляд за тваринами, конструкція одягу для дітей та ін. Вони ведуть або нагору, або долілиць. Як би мають знак – “плюс” або
От уже майже сорок років я пам’ятаю, як, прокинувшись у день свого народження, побачила знайомих ляльок, що сиділи поруч із ліжком – усіх у нових убраннях, і це було для мене маленькою величезною радістю. Мама не могла цього разу купити мені подарунка, і вона за ніч зшила старим лялькам дивовижні плаття, хоча й не дуже – те вміла це робити. Я зрозуміла, що той, хто вміє дарувати близьким красу й радість – уміє жити. Краса – це вершина, з якої можна побачити мир яскравим, добрим,
Сьогодні багато батьків воліють купувати найдорожчі і яскраві іграшки й заповнювати ними весь вільний простір дитини. Їм невтямки, що своїм учинком вони приглушають радість утвору добра й моменти Творчості своїх чад. Що така творчість? Це, насамперед, мужність – мужність надходити по – своєму. Мужність – не повторювати вчорашнє, відоме, а працювати якось по – новому, ризикувати. Адже творчість можна назвати цим словом тільки тоді, коли йде постійне, сиюмитное творення нового – з ризиком помилитися й зазнати невдачі, простити себе, почати з початку, не відступити. Отже, акт творчості – це спроба пройти через труднощі й подарувати собі й людям радість
Так чому б не привчити дітей до постійних занять, чи буде та серйозна справа або гра, аби тільки діти були постійно зайняті, аби тільки вони навчилися дарувати радість собі й навколишньої. Адже вони однаково щось катають, несуть, тягнуть, розташовують, ріжуть, складають, зв’язують і розв’язують, звалюють у купу. І це можливо початок якогось ремесла. Маленькі дослідники завжди чим-небудь займаються, тому що в них живаючи кров не може залишатися в спокої. Дітям 21 століття важливо, щоб віра в себе офарблювалася радістю, а одержання життєвого досвіду й розвиток таланта представлялося привабливим і досяжним. Вони готові дарувати й жертвуватися
Ми, дорослі, досить часто намагаємося, щадячи психіку дитини, повести його від протиріч, обійтися без них, піти від конфлікту. Це грубейшая помилка! Дозволити протиріччя на мій погляд – просто. Потрібно йти їм назустріч. Це важлива складова творчого мислення. І я впевнена на сто відсотків, що воно розвивається на художньо-творчих уроках. Іншими словами художня праця й мистецтво вчать головному – жити. Учать радості утвору добра, учать творенню
Ціль уроків художньої праці – створення цілісної картини миру як відбиття миру в єдності й гармонії. У них закладена активізація почуттєво – емоційної реакції, емоційного переживання, вивчення власних відчуттів, пізнання самого себе й навколишнього світу.
Успішно реалізує цю мету підручник О. А Куревиной і Е. А. Лутцевой “Прекрасне поруч із тобою” по ОС “Школа 2100”. Сторінки підручника технології подібні до цеглинок, які заставляються у фундамент здійснення людської мрії, крупиці грандіозного плану побудови себе самого. В основі посібника – комплексний підхід до реалізації засобів і методів, що представляють можливість учнем прилучитися до художньої мови образотворчого мистецтва, художній творчості, почерпнути цікаві відомості про життя й творчість художників, використовувати сучасні дизайн і рекламу
Унікальний підручник “Прекрасне поруч” дозволяє вирішувати не тільки навчальні, але й життєві завдання. Автори звертаються до дитини: “Кожному необхідно навчитися вирішувати будь-які виникаючі в житті завдання. Головне не знання, а вміння ними скористатися. Самостійно відкривай нове, вибирай головне й цікаве”. Підручник допомагає стати успішними. Дитина почуває, що це він САМ зробив відкриття й що саме ЙОМУ належить ЙОГО маленька перемога
Робота із цим посібником закладає вміння відмовитися від стереотипів мислення. Тільки в цьому випадку – можна створити щось нове для нього самого, але це творення має й важливе суспільне значення
Робочий зошит до підручника дозволяє успішно розвивати художні здатності дитини, сприяє формуванню мислити образами. Природні образи комах і Рослин гармонічні й підкоряються принципу золотої пропорції гармонії життя. У результаті виходять цікаві творчі роботи що навчаються, де дотримана домірність частин, злиття компонентів у єдине ціле, прояв емоцій і настрою
Для хлопців художньо-творча діяльність із підручником “Прекрасне поруч” стає непомітної, а заняття легенями, захоплюючими, “ошатними” і “витонченими” . З підручником у руках вони вчаться здатності самостійно будувати свій варіант життя, через красу дарувати собі й людям радість, учаться жити.
Автор
Кутергина Е. Б.,
Учитель початкових класів