Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Відповідність світу звірів і світу людей

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

ІІ семестр

ЛІТЕРАТУРА І СВІТ ПРИРОДИ

(11 годин)

УРОК № 35

Тема. Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Відповідність світу звірів і світу людей

Мета: допомогти учням цілісно сприйняти історію вихованця джунглів Мауглі, навчити розрізняти реальне та фантастичне в ній, визначати закономірності життя природи та людини; розвивати навички виразного читання, переказу твору, образного та логічного мислення, характеристики героїв; виховувати гуманність, милосердя, почуття справедливості, любов

до природи.

Обладнання: портрет письменника, різні видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: повість-казка, герої (образи, персонажі) твору, основна думка.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

– Людські закони не дозволяють ні вбивати, ні кривдити собі подібних. У джунглях полювання дозволяється, але лише заради харчування. Інші закони звірині й людські – схожі: до слабких – жалість; малечі – захист; матері – повага й допомога; батько – годувальник і захисник родини; сила громади – в одному, сила одного – в громаді. Тож і співається у вранішній

пісні джунглів:

“Спочинку доброго усім,

Хто наш Закон шанує!”

Хоч повість Кіплінга “Мауглі” й казка, але її “звірині закони”, “Закон Джунглів” нагадують нам про закони людські та обов’язки одне перед одним. І це робить твір ще цікавішим та повчальнішим. Тож цікаво, чим закінчиться історія Мауглі? Про це – на сьогоднішньому уроці.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

– Пригадайте й запишіть по пам’яті основні епізоди розділу повісті “Мауглі” “Руді собаки” у вигляді плану або сюжетного ланцюжка.

Наприклад:

IV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Бесіда

– Як ви думаєте, чим закінчиться твір? (Гіпотези учнів.)

2. Виразне читання розділу повісті-казки Дж. Р. Кіплінга “Мауглі” “Весняний гін” (С. 180-187 – за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; працюючи з підручником Є. Волощук, прочитати увесь текст)

3. Словникова робота за запитаннями учнів

4. Обмін враженнями про прочитане

– Чи справдилися ваші сподівання?

– Які почуття виникли у вас, коли закінчили читати твір: радість, смуток, байдужість, цікавість, розчарування?.. Чому?

– Який настрій був у Мауглі навесні? (То радісний, то сумний; кожен з його друзів був заклопотаний своїми справами.)

– Як Мессуа впізнала в юнакові Мауглі свого сина? (Вона запитала, яким іменем називала його під час першої зустрічі, й він відповів: “Нату”.)

– Що сказав Балу Мауглі, коли той прощався із Джунглями? (Щоб повертався до свого племені, створив сім’ю, а його друзі з Джунглів завжди будуть готові прийти на допомогу.)

V. Закріплення знань, умінь та навичок

1. Впишіть у клітинки слова, якими віталися у Джунглях.

2. Впишіть у клітинки Закон Джунглів, Владичне Слово Джунглів, яке захищає від птахів, гадюк і всіх чотириногих мисливців.

VI. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати розділ “Веселий гін”, повторити зміст усього твору, вміти характеризувати героїв, знаходити приклади.

VII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа “Мікрофон”

Продовжте речення.

– Мене схвилювало те…

– Мене зацікавило те…

– Мені хочеться…


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Відповідність світу звірів і світу людей