Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Історія Мауглі, вихованця джунглів

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

I семестр

ЛІТЕРАТУРА І СВІТ ПРИРОДИ

(11 годин)

УРОК № 32

Тема. Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Історія Мауглі, вихованця джунглів

Мета: допомогти учням глибше ознайомитися з ідейно-художнім змістом розділів твору; розвивати навички виразного читання, переказу, виділення основних епізодів та визначення їхньої ролі в повісті-казці; характеристики героїв; виховувати гуманність, любов до художньої літератури, допитливість.

Обладнання: портрет письменника, різні видання повісті-казки

“Мауглі”, ілюстрації до неї.

Теорія літератури: повість-казка, герої (образи, персонажі, дійові особи твору).

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

– Коли читаєш цікаву, захоплюючу книгу про далекі краї, незвичайних героїв, часто радієш, сумуєш, хвилюєшся разом з ними, забуваючи, що це лише літературний твір, а не справжня життєва історія. До таких книг належить й повість-казка “Мауглі”. Чи згодні ви зі мною? Сьогодні ті діти, хто погодився зі мною, будуть доводити цю думку тим, хто, можливо, залишився байдужим до життя хлопчика Мауглі в джунглях.

II. Оголошення теми

й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Міні-вікторина

1) Хто кому сказав і з якого приводу: “Вовки – Вільне Плем’я!”? (2 бали)

(Батько Вовк тигрові Шер-Хану, коли той вимагав повернути йому його здобич – дитинча)

2) Чиї це слова і що означають: “На своєму подвір’ї і собака пан!”? (2 бали)

(Шер-Хан не зміг влізти до печери Вовків і забрати дитинча, тому відступив, визнаючи своє безсилля в даному випадку, але обіцяв помститися.)

3) Що означає ім’я Мауглі? (1 бал)

(Жабеня)

4) Хто навчав вовченят Закону Джунглів? (1 бал)

(Ведмідь Балу)

5) Кому ніхто в джунглях не наважувався ставати на дорозі? (1 бал)

(Пантері Багірі)

6) Як викупили життя Мауглі і хто це зробив? (2 бали)

(Слово Балу і бик, якого вполювала Багіра)

7) Що таке Червона Квітка? (1 бал)

(Вогонь)

8) Чому багато звірів ненавиділи Мауглі? (2 бали)

(Бо не витримували його погляду; бо він розумний і він – Людина)

IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Виразне читання розділів повісті-казки “Мауглі” (С. 148-157 до “Вранішньої пісні джунглів” за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко та С. 139-143 за підручником Є. Волощук)

2. Словникова робота за запитаннями учнів

3. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда

– З якими новими героями ми познайомилися? (Удавом Каа, мавпами Бандер-Логами, шулікою Чілем, вовком Сірим Братом, буйволом Рамою)

– Чому в джунглях не поважали Бандер-Логів? (Не дотримувалися жодних законів, були нерозумні й хвастливі)

– Хто і як довів свою дружбу Мауглі? (Багіра, Балу, Каа визволили Мауглі від мавп)

– Якими побачив людей Мауглі як вихованець джунглів? (Добрими й злими, жадібними й щедрими)

– Як Мауглі переміг тигра? Про що це свідчить? (За допомогою буйволів; це свідчить про його кмітливість, силу)

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Заповніть прогалини в історії Мауглі (з частини, що прочитали).

VI. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати, аналізувати розділи повісті “Мауглі” (С. 147-157 – за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; С. 139-143 – за підручником Є. Волошук).

VII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа “мікрофон”

Продовжте речення.

– Найбільше мене вразив епізод…

– Мені запам’яталося…

– Дивно, але…


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Історія Мауглі, вихованця джунглів