ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”
II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ
Урок 108. ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Рі-рі-рі, рі-рі-рі!
Кріт сидить в своїй норі.
Ра-ра-ра, ра-ра-ра!
Йде до школи дітвора.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі!
Добре в школі дітворі.
Л. Лозован
На річці Роман впіймав руками рака,
Рак ущипнув Романа за руку.
З букв слова електропраска скласти нові слова.
Електропраска – кекс, порт, рот, рак, спорт, скат, ропа, парта, секрет, кат,…
4.
Учні читають на дошці вислови і добирають слово, яке б їх замінило.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Дуель”
Клас розподіляється на дві групи. Одна група ставить запитання, інша – дає відповіді.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні ми ознайомимося із творчістю відомого поета, прозаїка, перекладача Андрія М’ястківського.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Біографічна довідка
– Народився Андрій М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині.
Друкуватися почав
Андрій М’ястківський – відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок утілився у понад сорок книжок поезії та прози, численні тексти пісень і перекладів (з білоруської, молдовської, румунської та інших мов).
1) Гра “Передбачення”.
– Прочитайте заголовок.
– Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? (Вправа “Мікрофон”. Учні висловлюють свої припущення.)
2) Гра “Бджілки”.
Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.
– Чи справдилися наші припущення?
3) Словникова робота.
А) Довідкове бюро.
Гаптувати – вишивати шовковими, вкритими тонким шаром золота або срібла нитками різного гатунку.
Б) Читання слів “луною” за вчителем, “хвилею” в групах.
Вузли крамниця
Рушничок мерщій
Повернувшись розплутала
Чорнобривці кольнула
Фізкультхвилинка
4) Виразне читання оповідання “ланцюжком”.
– Назвіть персонажів оповідання.
5) Гра “Торнадо”.
Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.
6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
– Про що це оповідання?
– Оберіть найточнішу відповідь серед запропонованих:
А) про те, як Марійка вколола собі пальчик;
Б) про те, як Марійка вчилася вишивати;
В) про те, як мама вишивала рушничок.
– Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?
– Що, на вашу думку, можна порадити дівчинці?
– Прочитайте слова, у яких зосереджено основну думку твору.
– Пригадайте казки, у яких є такі слова: мудра, мудрий. Доведіть, що твір “Мудра голка” – оповідання.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
– Хто автор цього оповідання?
– Чого воно вас навчає?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до читання за особами.