ОЛЕКСАНДР ЄФІМОВ. ТУТ УСЕ Є… ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА. КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО


Мета: ознайомити учнів з оповіданням Олександра Єфімова “Тут усе є…”, вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння характеризувати почуття і вчинки героїв; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати морально – етичні почуття.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра “Телефоніст”. Робота в групах

Учитель роздає першому учаснику кожної групи текст скоромовки. За сигналом учителя перші учасники кожної групи, мовчки читають скоромовку. Розказують пошепки наступному учаснику своєї групи і т. д. Яка команда швидше передасть скоромовку до останнього гравця, та й виграла. Останній учасник кожної групи повинен розказати скоромовку.

Калачі печуть сичі.

Чом не сплять сичі вночі?

Чепурились павичі,

Побрели через корчі.

2. Гра “Письменник”

– Правильно прочитайте зашифрований текст.

НІСГОВЕ ЗАЙЧА

НеДь вуб петлий. ніСг вуб комрий. йшлиВи ТИДІ у відр. оЩ борити? ляКо тасв пиліти нісговика. В кашаС дубе девмідь. У неЖі леманький нолс. тюКаша пиліть чезайня.

(СНІГОВЕ ЗАЙЧА

День був теплий. Сніг був мокрий. Вийшли діти у двір. Що робити? Коля став ліпити сніговика. В Сашка буде відмідь. У Жені маленький слон. Катюша ліпить зайченя.)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще


виразне читання вірша Степана Жупанина “Намалюю вітер”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

– На подвір’ї – біло-біло,

Ні стежиночки нема.

Завихрило, завістило –

Знов прийшла до нас… (зима).

– За вікном весна, а письменник Олександр Єфімов запрошує нас у зиму.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання оповідання вчителем

– Чи сподобалося вам оповідання?

– Які картини ви уявляли, слухаючи його?

– Які почуття воно у вас викликало?

2. Словникова робота

Підтюпцем

Надворі

Борюкаються

Справжнісінький

Врізнобіч

Обсипавши

Вдивлялася

Роздивляється

– Прочитайте слова кожної колонки, щоразу пришвидшуючи темп.

– Серед слів другої колонки знайдіть спільнокореневі слова. (Вдивлялася, роздивляється)

Підтюпцем – дрібними швидкими кроками.

3. Читання оповідання учнями “ланцюжком”

– Де відбуваються описувані події?

4. Фізкультхвилинка

5. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

– Що запропонувала Галина Іванівна?

– Як автор описує зимовий день?

– Яке завдання поставила перед учнями вчителька?

– Що робили діти?

– Чим здивував усіх Вітя Карацунька?

– Як йому вдалося побачити дива в природі?

– Кого побачила Світланка Єщенко?

– Який настрій був у дітей?

6. Робота в групах. Читання оповідання за особами

– З якою інтонацією, в якому темпі будете читати слова автора? слова Галини Іванівни? учнів?

7. Гра “Засічка – кидок”

За командою “кидок” – усі учні починаюсь читати текст напівголосно.

За командою “засічка” – зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.

Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів!) Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг – “засічка” поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

8. Вправи на розвиток швидкості читання

1) Гра “Хто швидше?”.

– Прочитайте абзаци, у яких є речення:

“А на цьому повно снігу!”

“Навіть хвостик є”.

“Гляньте, яка гарна погода!”

2) Гра “Слідопити”.

– Знайдіть і прочитайте в тексті:

1 варіант – питальні речення;

2 варіант – окличні речення.

9. Гра “Голосування ногами”

Діти встають у дві шеренги: права шеренга – “я вважаю, що твердження правильне”; ліва шеренга – “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне – тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

10. Гра “Поети”

– Доповніть рядки вірша Емілії Саталкіної “Кожний знає своє діло” словами, що римуються.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Найбільше мені сподобалося…

– Урок завершую з… настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати оповідання (с. 177-178).



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


ОЛЕКСАНДР ЄФІМОВ. ТУТ УСЕ Є… ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА. КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО

Categories: Конспекти уроків

Links