Урок позакласного читання. Ствердження величі та краси справжнього кохання у трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС

II семестр

ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ

УРОК № 68

Тема. Урок позакласного читання. Ствердження величі та краси справжнього кохання у трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”

Мета: охарактеризувати героїв п’єси; поміркувати над таємницею вічних образів, різними поглядами на кохання; розвивати акторські здібності; виховувати чуйність, шанобливість до чужих почуттів, гуманізм.

Обладнання: тексти трагедії; елементи костюмів.

Нет повести печальнее на

свете, Чем повесть о Ромео и Джульетте.

В. Шекспір

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

– П’ єса “Ромео і Джульєтта” – одна з найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі. Головні герої трагедії, так, як і Дон Кіхот та Гамлет, стали “вічними образами”, що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Тому в наш час юних закоханих так і називають – Ромео та Джульєтта.

1. Виявлення читацьких вражень учнів

– Які враження виникли у вас під час читання п’єси, над чим ви замислилися? Які епізоди привернули вашу особливу увагу? Чому?

2.

Перевірка знання тексту трагедії

Тест

1) У чому полягала причина туги Ромео?

А) У коханні до Джульєтти;

Б) у коханні до Розаліни;

В) у ворожнечі двох сімей.

2) За кого батьки хотять видати заміж Джульєтту?

А) За Тібальта;

Б) за Бенволіо;

В) за Паріса.

3) Як познайомилися Ромео і Джульєтта?

А) На балу у Капулетті;

Б) на святі у Монтеккі;

В) на площі у Вероні.

4) У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:

А) Ромео;

Б) Меркуціо;

В) Тібальт.

5) Чому загинув Тібальт?

А) Був заколотий Ромео;

Б) помер від чуми;

В) був убитий Бенволіо.

6) Як Ромео був покараний князем?

А) Посаджений під домашній арешт;

Б) посаджений до в’язниці;

В) висланий із міста.

7) Що радить Ромео брат Лоренцо?

А) Розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;

Б) перечекати у Мантуї;

В) поїхати з міста.

8) Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?

А) Утекти з міста;

Б) випити “отруту”;

В) кинутися з башти.

9) Чому Ромео отруївся?

А) Дізнався про “смерть” Джульєтти;

Б) життя не мало сенсу для нього;

В) був винен у смерті інших людей.

10) Що було причиною смерті Ромео та Джульєтти?

А) Примхи долі;

Б) ворожнеча Монтеккі та Капулетті;

В) сильне взаємне кохання.

11) Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?

А) Примиряються;

Б) ворогують ще сильніше;

В) не звертають уваги один на одного.

12) Що стане пам’яткою про кохання Ромео та Джульєтти у Вероні?

А) Трагедія про їхню любов;

Б) пам’ятники із золота;

В) любов їхні батьків.

Взаємоперевірка тестових робіт

ІІ. Узагальнення та систематизація знань

1. Інсценування уривка з трагедії (дія І, сцена 2)

2. Бесіда

– Де і коли відбувається дія п’єси? (Італія, Верона і Мантуя, XVIст.)

– Розкажіть про головних героїв п’єси (вік, соціальний статус, риси характеру).

– Які уявлення про любов та сім’ю існують у героїв трагедії? (Мамка, батьки Джульєтти, Ромео та Джульєтта)

– Яка з цих думок є ближчою вам? Чому?

3. Робота з текстом

Прочитайте ті рядки про кохання, які сподобалися вам найбільше.

4. Висновки

– У чому причина трагічної гибелі Ромео та Джульєтти?

– Що довели герої своєю смертю?

– Чи є трагедія песимістичною? Чому?

III. Підсумки уроку

“Мікрофон”

Чому трагедія “Ромео та Джульєтта” залишається актуальною і в наші дні? Чому вона викликає інтерес у наших сучасників? (Це зразок чистого, прекрасного, ідеального кохання)

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної атестації № 6.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

Урок позакласного читання. Ствердження величі та краси справжнього кохання у трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”