Твори про тварин. Людвіг Ренн “Отруйна змія Гінгу”, “Горила Мафука”, “Бегемот Понгу”
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА
Урок 32
Тема. Твори про тварин. Людвіг Ренн “Отруйна змія Гінгу”, “Горила Мафука”, “Бегемот Понгу”
Мета: ознайомити учнів з відомим німецьким письменником; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість.
Обладнання: мапа світу; портрет Л. Ренна; малюнки змії, бегемота, мавпи; картки для читання; картки із словниковими
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
>> Вікторина “Знавці назв творів та їхніх авторів”
– Співвіднесіть назву твору, який читали, з прізвищем автора.
“Гр_зл_” “Лессіповертаєтьсядодому” “Р_д_й в_вк “ “Дівчинкаіведмежатко” “Д_т_ _к_ _ну” “ПітерПеніВенді” | Е. Найт Ч. Робертс Д. М. Баррі Д. Лондон Ч. Робертс |
– Який твір тут зайвий? (“Пітер Пен і Венді”.) Чому? (Це казка, а інші твори – оповідання.)
III.
>> Гра “Знайди зайве слово”
Діти з дошки читають “ланцюжки” слів, вибирають “зайве” (його підкреслюють на дошці). Пояснюють свій вибір.
Ведмідь, вовк, мавпа, лисиця, заєць Кінь, вівця, корова, собака, бегемот Ластівка, змія, голуб, орел
– Як одним словом можемо назвати цю групу слів? (Тварини)
– Де живуть мавпа, бегемот, змії? (У тропічних лісах)
IV. Повідомлення теми й мети уроку
– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творами про тварин і прочитаємо цікаве оповідання німецького письменника “Отруйна змія Гінгу” (з книги “Звірі тропічних лісів”). Після опрацювання тексту ми ще більше дізнаємося про життя, звички, пригоди диких та приручених звірів, їх взаємини між собою, а також із людиною.
V. Робота над новим матеріалом
1. Вступне слово вчителя про автора та твори Людвіга Ренна (за матеріалом підручника)
2. Опрацювання оповідання Л. Ренна “Отруйна змія Гінгу”
1) Робота над загадками.
– Лягла під дубочком,
Згорнулася клубочком.
Обійди її,
Бережись… (змії).
– Люблю причаїтись, на сонці погрітись,
Од людей сховатися, а люди самі бояться. (Змія)
– То як, уже здогадалися, про кого ми будемо читати на сьогоднішньому уроці?
2) Підготовка до читання.
А) Вправи на розширення поля зору. (Робота на картках у парах) Учні читають слова, дивлячись на крапку і намагаючись побачити букви, які поряд із нею.
Лі – су
Змі – я
Ду – ла
Гли – ну
Лю – ди
Б) Читання слів: удав, долівці, довжелезні, роздвоєний, негритянських, Дула, Нові.
3) Читання твору учнями (мовчки).
– Який це твір за жанром?
– Чому ви так вважаєте?
– Які головні герої твору?
4) Повторне читання “ланцюжком”.
– Читаючи, зверніть увагу, як відбулася зустріч жінки з удавом.
5) Аналіз твору за запитаннями підручника.
6) Вправи на вдосконалення техніки читання.
>> Гра “Доповни речення”
– Якось уранці в одну хатину заліз…
– Незабаром величезний удав став зовсім…
7) Творча робота.
– Намалюйте ілюстрацію до зачину оповідання.
VI. Підсумок уроку
– Що нового дізналися на уроці?
– Із твором якого автора ви ознайомились?
– Чого навчає оповідання?
– Що б ви порадили людям стосовно зміїв, удавів?
VII. Домашнє завдання
Самостійно прочитати оповідання з книги “Звірі тропічних лісів” – “Горила Мафука”, “Бегемот Понгу”.